Βρειτε μας στα Social Media

ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΟΛΑ

Ο 15χρονος Έλληνας επιχειρηματίας και φαινόμενο του Instagram

Δημοσιεύτηκε

στις

instagram
Διαφήμιση
Διαφήμιση

Ο Μάκης Σαββίδης μας εξηγεί πώς γίνεται να είσαι 15 ετών και να είσαι το… Νο. 8 των πιο επιτυχημένων επιχειρηματιών του digital marketing παγκοσμίως για το 2020!

Υπάρχουν δύο ειδών άνθρωποι σε αυτό τον κόσμο. Εκείνοι που προσηλώνονται στην οροθέτηση και επίτευξη νέων στόχων, αντιλαμβανόμενοι ότι η εξέλιξη περνά από διαδοχικά, προσωπικά, milestones. Και εκείνοι που για διάφορους λόγους – επαρκείς ή μη – χάνουν τη μάχη με την αναβλητικότητα και την αδράνεια, μαζί και τη δυνατότητα να τεστάρουν τις ικανότητες του ανθρώπινου εγκεφάλου, καταλήγοντας να ψελλίζουν το «στερνή μου γνώση να σε είχα πρώτα».

Στη δεύτερη κατηγορία θα μπορούσε να ενταχθεί η εξέλιξη ενός νεαρού που για «ψυχαγωγικούς λόγους» περνά ατελείωτες ώρες πάνω από το κινητό του τηλέφωνο και αφήνεται σε ένα «αόριστο» μέλλον, συνειδητοποιώντας αργά ότι ο επαγγελματικός προσανατολισμός, τα κατάλληλα εφόδια και η προαιώνια από τους γονείς προτροπή «να πάρεις ένα χαρτί» ήταν κάτι πολύ περισσότερο από… ενοχλητικά κλισέ.

Και στην πρώτη κατηγορία είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα ενταχθεί η περίπτωση του Μάκη Σαββίδη. Που επίσης περνά ατελείωτες ώρες πάνω από το κινητό, αλλά μόλις στα 15 χρόνια του αυτό συμβαίνει για αμιγώς επαγγελματικούς λόγους! Το όνομα Efthymios Savvidis δεν λέει τίποτα (τουλάχιστον για την ώρα) στο ελληνικό «τεχνολογικό» κοινό, είναι όμως ήδη αναγνωρίσιμο στις ΗΠΑ, μέσω των ιστοσελίδων που ασχολούνται με τις διαδικτυακές επιχειρήσεις και τη βιομηχανία του internet.

Ο Έλληνας teenager έχει προβληθεί περίπου ως «φαινόμενο» από 7 έως 8 τέτοιου είδους sites, από τα οποία καλείται, μεταξύ άλλων, στις συνεντεύξεις του να δώσει συμβουλές για το πώς μπορεί κανείς να αξιοποιήσει επαγγελματικά – χωρίς να είναι fashion icon – τις τεράστιες δυνατότητες του Instagram. Στο σχετικό δημοσίευμα του Yahoo μάλιστα, ο Σαββίδης κατατάσσεται στην 8η θέση παγκοσμίως των top επιχειρηματιών του digital marketing για το 2020!

makis-6.jpg
img_9973.jpg
O Μάκης ξεκίνησε από τα 13 του να βλέπει με… άλλο μάτι τα social media

Σύμφωνα με τον Μάκη, «το Διαδίκτυο είναι ένας αχανής ωκεανός δράσης και ευκαιριών», που «μπορεί κάποιος να ανακαλύψει αν εργαστεί με πλάνο και θέσει ως στόχο την εξέλιξη βήμα-βήμα».

Τι είναι αυτό που κάνει, λοιπόν, ο ίδιος; Πώς έχει καταφέρει να θεωρείται στα 15 του μόλις χρόνια αυθεντία στις ΗΠΑ στο ψηφιακό μάρκετινγκ και σε αυτό που οι αγγλόφωνοι αποκαλούν online industry;

Ο Μάκης είχε την ευφυία ή την έμπνευση – πείτε το όπως θέλετε – να αντιληφθεί πολύ νωρίς την επιχειρηματική δυναμική του Instagram και να δουλέψει σκληρά και μεθοδικά για να κατανοήσει τον τρόπο αξιοποίησής της. Μέσα σε λιγότερο από δύο χρόνια ενασχόλησης μπορεί να χαρακτηριστεί εμπειρογνώμονας στην ανάπτυξη σελίδων στο Instagram, μέσω της προσέλκυσης followers. Ως γνωστόν, το υλικό ανάρτησης σε αυτές είναι η μία και μοναδική μέθοδος και για τον Μάκη είναι πια τόσο οικείες αυτές οι τεχνικές που μιλάμε για επίπεδα 10.000 νέων ακολούθων σε καθημερινή βάση!

Το πρώτο βήμα, λοιπόν, ήταν η αναγωγή του σε δεινό influencer, υπό την έννοια ότι έχει φτάσει τις τέσσερις σελίδες του να έχουν πάνω από 1,2 εκατ. ακόλουθους, με το «βαρύ πυροβολικό» του να αριθμεί κοντά στο μισό εκατομμύριο. Η ιδέα για το εμπόριο τού προέκυψε με αφορμή ένα διαδικτυακό βιντεοπαιχνίδι και τη μεγάλη ζήτηση που είχαν από χρήστες του Instagram διάφοροι χαρακτήρες του. Ξεκίνησε έτσι τις πωλήσεις προϊόντων στις σελίδες του και την παροχή υπηρεσιών σε επώνυμους influencers του εξωτερικού, φιλοξενώντας δικό τους διαφημιστικό υλικό.

Προϊόντος του χρόνου η δράση και ικανότητά του να εκτοξεύει την απήχηση στις σελίδες που ελέγχει, έγιναν αντιληπτές στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού (που, όπως και να το κάνουμε, είναι… μερικά χρόνια μπροστά από μας στην ψηφιακή επιχειρηματικότητα). Το ένα έφερε το άλλο και πλέον ένας αυτοδίδακτος πιτσιρικάς από τη Πετρούπολη – αριστούχος, πάντως, κάτοχος του Proficiency – έχει πελατολόγιο στις ΗΠΑ, από τον κόσμο του μόντελινγκ και της ραπ μουσικής, αναλαμβάνοντας ουσιαστικά την αύξηση της δημοτικότητας των εν λόγω celebrities μέσω των social media.

Ένα είδος μάνατζερ κοινωνικών δικτύων, με διαχειριστικό και συμβουλευτικό ρόλο, που στο δικό του βαθμό δεν επιτελεί κανένας άλλος Έλληνας, τουλάχιστον για την ώρα.

img_9907.jpg

Εμπειρογνώμονας ετών 15…

Δεν έχει σημασία με ποιον τρόπο υπέπεσαν στην αντίληψή μου τα αμερικάνικα δημοσιεύματα για τον Μάκη, σημασία έχει ότι με αφορμή αυτά επικοινώνησα μαζί του για να πάρω μια καλύτερη ιδέα της δραστηριότητάς του. Τον συνάντησα, λοιπόν, στο «Big Mouth» στο Χαλάνδρι και η περίπου μία ώρα που πέρασα μαζί του ήταν μια γερή υπενθύμιση του «αξιώματος» ότι πίσω από κάθε επιτυχία βρίσκεται με bold γράμματα η έννοια «στοχοπροσήλωση».

img_9968.jpg

– Πώς ξεκίνησε όλο αυτό, πώς αντιλήφθηκες ότι επενδύοντας χρόνο σε αυτή τη διαδικασία θα μπορούσες σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα να φτιάξεις ουσιαστικά μια δική σου ψηφιακή επιχείρηση;

Η αφετηρία ήταν η τεράστια ζήτηση που είχαν κάποιοι χαρακτήρες ενός διαδικτυακού video game. Ξεκίνησα να τους εμπορεύομαι διαδικτυακά και έτσι αποκόμισα τα πρώτα κέρδη. Παράλληλα, η περιέργεια που είχα για να μάθω πώς αυξάνεται το reach σε μια σελίδα του Instagram, με έκανε να αναζητήσω τα εργαλεία που απαιτούνται. Αφιέρωσα πολύ χρόνο σε αυτό, δεν σας κρύβω ότι το lockdown με βοήθησε πάρα πολύ, υπό την έννοια ότι σταμάτησαν σχολεία, εξωσχολικές δραστηριότητες και έξοδοι. Οι γονείς μου, τους οποίους είχα ήδη προϊδεάσει, με άφησαν να περνάω όσο χρόνο ήθελα με το κινητό (!) και έτσι είχα τη δυνατότητα να αφοσιωθώ.      

– Και ποια είναι αυτά τα απαιτούμενα εργαλεία για την αύξηση της απήχησης;

Προφανώς, το ελκυστικό περιεχόμενο, αυτό που ονομάζουμε viral. Βασικά, τα χιουμοριστικά memes και videos, αυτά με μεγάλες δυνατότητες κοινοποίησης που μέσω της διάδρασης αυξάνουν τον αριθμό των followers. Όλα αυτά δηλαδή που ανεβάζουν το engage, προκαλώντας sharing, comments, tags ή ενσωμάτωση σε stories χρηστών.

thumbnail.jpg
Ένα από τα αυτοσχέδια meme του Μάκη, με πάνω από 8.000 likes και 250 σχόλια

Πολλά τα παίρνεις έτοιμα από κάτι σαν κοινές δεξαμενές που έχουμε όσοι ασχολούμαστε με αυτό το αντικείμενο. Υπάρχει συνεργασία μεταξύ μας, ανταλλάζουμε ιδέες, γνώση και υλικό – αυτό είναι ένα σημαντικό κομμάτι στη διαμόρφωση του know how. Βέβαια τα πιο αποδοτικά memes και videos είναι αυτά που φτιάχνεις μόνος σου. Η κατανόηση της κατάλληλης συχνότητας των αναρτήσεων και του αλγόριθμου παίζει, επίσης, ρόλο.

Όλα αυτά βέβαια στα αγγλικά, οι σελίδες μου δεν είναι ελληνόγλωσσες. Οι δυνατότητες που προσφέρουν τα κοινωνικά δίκτυα είναι απεριόριστες, αλλά αυτό προϋποθέτει τη χρήση της αγγλικής γλώσσας για να είσαι ορατός σε global επίπεδο.   

– Απαιτεί πολύ χρόνο αυτή η διαδικασία; Πώς είναι η καθημερινότητα σου;

Κάνω ότι και τα υπόλοιπα παιδιά της ηλικίας μου, έχω εκτός από το σχολείο εξωσχολικές δραστηριότητες, όπως η αναρρίχηση, ενώ τα Σαββατοκύριακα θα βγω έξω με φίλους. Τον υπόλοιπο ελεύθερο χρόνο μου όμως αναγκαστικά τον αφιερώνω εκεί, είναι απαραίτητη η καθημερινή τριβή, για περίπου πέντε ώρες κατά μέσο όρο. Το θετικό είναι ότι μπορείς να βρίσκεσαι οπουδήποτε και να δουλεύεις.

– Πόσες σελίδες έχεις και ποιος είναι ο συνολικός αριθμός followers σε αυτές;

Αυτή τη στιγμή είναι τέσσερις με περίπου 1,2 εκατ., αλλά αυτό αλλάζει ανά τακτά χρονικά διαστήματα. Μπορεί δηλαδή να πουλήσω κάποια, να ξεκινήσω άλλη από το μηδέν και ουσιαστικά αυτή είναι μια διαδικασία που ανακυκλώνεται. Το συνολικό network όμως των σελίδων που διαχειρίζομαι, μαζί με αυτές των πελατών, ξεπερνά τα 5 εκατ.

– Τι εννοείς να πουλήσεις κάποια;

Οι σελίδες με μεγάλο αριθμό followers έχουν μεγάλη ζήτηση. Είναι και αυτό ένα επιχειρηματικό πεδίο, που ευδοκιμεί ο νόμος της προσφοράς και της ζήτησης. Αν μια προσφορά κριθεί καλή, τότε το deal προχωρά. Το σημαντικό βέβαια είναι να επενδύονται εκ νέου αυτά τα χρήματα, ώστε να προχωρά και η εξέλιξη.

– Με τις ΗΠΑ πώς ξεκίνησες τις συνεργασίες; Σε πλησίασε αρχικά κάποιος celebrity;  

Πρώτος εγώ προσφέρθηκα να αναλάβω τη διαχείριση σελίδας ενός υποψήφιου πελάτη. Το πιο σημαντικό είναι να είσαι συνεπής σε αυτά που έχεις δεσμευτεί να κάνεις. Μετά σε μαθαίνουν και άλλοι και κάπως έτσι «ανοίγει» το πελατολόγιο. Η μαγική λέξη είναι η «εμπιστοσύνη». Αν είσαι σωστός, θα ξεχωρίσεις και το όνομά σου θα διοχετευθεί ως εχέγγυο αξιοπιστίας μέσω των social media.

img_9931.jpg

Διαβάστε περισσότερα στο Ethnos

Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση louvro
Ακολουθήστε το Daynight.gr σε Google News, Facebook και Instagram.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο Daynight.gr
Διαφήμιση CRETANPHYSIS
Διαφήμιση cretan
Διαφήμιση vision

ΔΗΜΟΦΙΛΗ