ΚΡΉΤΗ
Τι περιμένει η Κρήτη από τον Αλέξη Τσίπρα;
Από τα χείλη του Αλέξη Τσίπρα, ο οποίος θα κλείσει σήμερα το απόγευμα με την ομιλία του στο κινηματοθέατρο “Αστόρια” το Περιφερειακό Αναπτυξιακό Συνέδριο… κρέμεται το τελικό πρόσημο για το τι αίσθηση, τι πρακτικό αντίκτυπο και τι χειροπιαστές για το “αύριο” του νησιού μας παρακαταθήκες θα αφήσει τελικά πίσω του το διήμερο αυτό της φιλοξενίας σύσσωμου του Υπουργικού Συμβουλίου στον τόπο μας.
Τα ανοιχτά μέτωπα, οι εκκρεμότητες, τα αιτήματα και τα παράπονα πολλά. Ένα σωρό μέτωπα, έργα, παρεμβάσεις, αλλά και ρυθμίσεις ζητούν δρομολόγηση ή επίλυση. Ξεδιπλώνοντάς τα, το μεγάλο ερώτημα που ορθώνεται και ζητά απαντήσεις από τον πρωθυπουργό είναι ένα: Υπάρχει συγκροτημένος, καταρτισμένος αναπτυξιακός σχεδιασμός ή το πλάνο για το “αύριο” της Κρήτης περιορίζεται στην προώθηση ορισμένων καίριων έργων, δίχως όμως μέριμνα για τις επιμέρους παραμέτρους και τα απαραίτητα συνοδά ή αντισταθμιστικά έργα;
Ο πολύπαθος ΒΟΑΚ
Είναι δεδομένο ότι ο πρωθυπουργός, όπως και τα κυβερνητικά στελέχη, στη μεσημεριανή θεματική συνεδρία για τις υποδομές θα κάνουν ειδική μνεία στο έργο του ΒΟΑΚ και θα κάνουν λόγο για δρομολόγηση ενός έργου που οι προηγούμενες κυβερνήσεις είχαν κρατήσει στις καλένδες.
Πράγματι, οι διαδικασίες έχουν κινηθεί, αν και είναι πρόωρο να μιλάμε για δρομολόγηση του έργου. Υπάρχουν όμως πολλαπλά ερωτήματα.
Πρώτο και κύριο, για τι έργο τελικά μιλάμε;
Αυτή τη στιγμή, οι ενδείξεις και οι κινήσεις “φωτογραφίζουν” έναν κουτσουρεμένο ΒΟΑΚ. Μια ανακατασκευή δηλαδή στο τμήμα Ηρακλείου-Χανίων, με όλο το νόμο Λασιθίου, όπως και το δυτικό άκρο προς Κίσσαμο, να τίθεται εκτός “κάδρου”.
Η κυβέρνηση έχει αορίστως και θεωρητικά διαρρεύσει ότι υπάρχει πρόθεση για ανακατασκευή όλου του Βόρειου Οδικού Άξονα. Στην πράξη, αυτό που υπάρχει επί του παρόντος ως παρακαταθήκη είναι ότι έχουν βγει πράξεις διακήρυξης, όπως π.χ. αυτή για ορισμό χρηματοοικονομικού συμβούλου, που αφορούν στη “Μελέτη, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του τμήματος του ΒΟΑΚ Χανιά-Ηράκλειο”.
Δικαίως σε Χανιά και Λασίθι φορείς και κοινωνία έχουν βγει στα κάγκελα! Θα υπάρξουν άραγε πειστικές απαντήσεις; Θα ξεδιαλύνει το τοπίο ή θα μείνουμε σε αόριστα λόγια καθησυχασμού και παρηγοριάς; Ισχύει αυτό που εκτιμούν πολλοί, ότι η κυβέρνηση επιχειρεί μέσω της “τρίπλας” της υλοποίησης του έργου σε δύο φάσεις (αρχικά για το κομμάτι Χανίων-Ηρακλείου και εν συνεχεία για τον υπόλοιπο ΒΟΑΚ) να υπερκεράσει τις έντονες αντιδράσεις;
Επίσης, θα πρέπει να ξεδιαλύνει το τοπίο και σε σχέση με τα διόδια. Εδώ και καιρό παίζεται ένα παιχνίδι διαρροών, όπου διαφαίνεται μια πρόθεση να μπουν κάποιου τύπου διόδια. Γίνεται λόγος για διόδια τύπου βινιέτας, όπως γίνεται στο εξωτερικό, όπου οι οδηγοί για να κυκλοφορούν στο νέο ΒΟΑΚ θα πρέπει να αγοράζουν και να κολλούν στο παρμπρίζ τη βινιέτα αυτή.
Είναι όμως μια “συνταγή” που βρίσκει σύμφωνους τους τοπικούς αυτοδιοικητικούς φορείς; Είναι αυτή η φόρμουλα διοδίων ή τελικά υπάρχει κάτι άλλο από πίσω;
Θα πρέπει να δοθούν καθαρές απαντήσεις, ώστε να μη “σέρνονται” σενάρια από ‘δω και από ‘κει. Και θα πρέπει να δοθούν και συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα.
Ίσως μάλιστα, όπως λένε κάποιοι, θα πρέπει να ανοίξει και η κουβέντα, ώστε να μπουν στο “μικροσκόπιο” και άλλες προτάσεις, όπως η ιδέα για νέα τελείως χάραξη του ΒΟΑΚ (με μετατόπισή του ενδότερα). Την πρόταση επανέφερε εσχάτως στο προσκήνιο ο πρώην δήμαρχος Ηρακλείου Γιάννης Κουράκης. Υπάρχουν συγκεκριμένες προτάσεις και προτεινόμενη χάραξη από τις αρχές της δεκαετίας του 2000 και ίσως θα πρέπει να εξεταστεί και αυτή η ιδέα.
Διότι, κακά τα ψέματα, ακόμα κι αν δεχτεί κανείς ότι όλα θα πάνε καλά και υπάρχουν με κάποιο τρόπο τα 1,5 δισ. ευρώ που λέει η κυβέρνηση για το έργο ανακατασκευής του ΒΟΑΚ, στη σημερινή παραλιακή του χάραξη υπάρχει ένα μεγάλο κενό: Δεν υπάρχουν ώριμες μελέτες!
Φυσικά μιλώντας για δρόμους, επουδενί δε θα πρέπει να περιοριστούμε στο μέτωπο του ΒΟΑΚ. Υπάρχει και το επαρχιακό οδικό δίκτυο, που είναι σε κακά χάλια και που είναι περισσότερο αιματοβαμμένο από το Βόρειο Οδικό Άξονα.
Εδώ η κυβέρνηση κάνει λόγο για ένα πακέτο δεκάδων εκατομμυρίων για βελτιωτικές παρεμβάσεις στο επαρχιακό οδικό δίκτυο. Φτάνει αυτό ή, όπως εκτιμούν οι περισσότεροι, χρειάζονται κι άλλα κονδύλια;
Νέο αεροδρόμιο Καστελίου
Στην ατζέντα της ομιλίας Τσίπρα θα είναι αναμφισβήτητα το νέο αεροδρόμιο Καστελίου. Κλασικό, άλλωστε, έργο που μνημονεύουν όλοι οι πολιτικοί αρχηγοί από κρητικού εδάφους.
Η εμπειρία των προηγούμενων ετών λέει πως ο πρωθυπουργός θα σπεύσει να διαφημίσει τη δρομολόγηση του μεγάλου έργου. Δίκαια και εύλογα, αφού η κυβέρνηση δικαιούται να περηφανεύεται για το ότι το μεγάλο αναπτυξιακό έργο επί δικών της ημερών δημοπρατήθηκε, έχει ανάδοχο και φαίνεται να προχωρά καλά. Από πλευράς χρονοδιαγραμμάτων, η υπόθεση πηγαίνει μια χαρά. Το έργο θα εγκριθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο και ακολούθως να κυρωθεί από τη Βουλή των Ελλήνων μέχρι το τέλος του χρόνου, ενώ όλα δείχνουν ότι μέσα στους πρώτους μήνες του 2018 μπορούν να εγκατασταθούν τα συνεργεία και να αρχίσουν οι εργασίες. Όλα αυτά πρέπει να πιστωθούν στην κυβέρνηση και ειδικότερα στο υπουργείο Υποδομών.
Την ίδια ώρα, όμως, πρέπει να τεθούν και καίρια ερωτήματα:
Τι γίνεται με τα αντισταθμιστικά έργα του νέου αεροδρομίου; Τι γίνεται με τη διασύνδεση, οδική και εμπορική, τόσο του Ηρακλείου όσο και παραγωγικών περιοχών, όπως π.χ. η Μεσαρά, το Αρκαλοχώρι, η Ιεράπετρα;
Η μοναδική διασύνδεση για την οποία υπάρχει μέριμνα αφορά στο συνδετήριο κάθετο άξονα από το ΒΟΑΚ στο νέο αεροδρόμιο. Ένα σημαντικό οδικό έργο, που περιλαμβάνεται στο όλο “πακέτο” του νέου αεροδρομίου, το οποίο όμως εξυπηρετεί κατά βάση τους τουρίστες στο βόρειο τουριστικό τόξο του νομού Ηρακλείου.
Με τους κατοίκους όμως του Ηρακλείου, της ενδοχώρας του νομού Ηρακλείου τι θα γίνει; Υπάρχει ο χαραγμένος δρόμος Σμάρι-Γάλιπε-Καρτερός, που γεωγραφικά αποτελεί την πιο κοντινή οδική διασύνδεση με το νέο αεροδρόμιο. Θα φτιαχτεί για να δοθεί λύση; Θα γίνουν βελτιωτικές παρεμβάσεις στον άξονα Ηράκλειο-Σκαλάνι-Αρκαλοχώρι, που αποτελεί έτερη οδική δίοδο προς το νέο αεροδρόμιο;
Ο δρόμος, ως γνωστόν, δε διαθέτει ασφαλείς κόμβους και είναι ήδη επικίνδυνος! Ας σκεφτεί κανείς τι θα γίνει, αν μείνει έτσι, με την αναμενόμενη αύξηση του κυκλοφοριακού φόρτου όταν αρχίζει και λειτουργεί το νέο αεροδρόμιο.
Επιτακτική, υπό την προοπτική του νέου αεροδρομίου, φαντάζει η κατασκευή του κόμβου Αρκαλοχωρίου, όπως και η βελτίωση της οδικής πρόσβασης από Ιεράπετρα προς το νέο αεροδρόμιο.
Για όλα αυτά δεν έχουμε ακούσει κάτι από πλευράς κυβέρνησης, ενώ δεν έχουν αναδειχτεί – είναι η αλήθεια – όπως πρέπει τα καίρια αυτά συνοδά με το νέο αεροδρόμιο οδικά ζητήματα και από πλευράς των τοπικών φορέων.
Ένα έτερο σημαντικό ζήτημα, για το οποίο η τοπική κοινωνία περιμένει να ακούσει με αγωνία κάτι καινούργιο, αφορά στις απαλλοτριώσεις. Για την ακρίβεια, στις τιμές των αποζημιώσεων. Κι αν για τις απαλλοτριώσεις που σχετίζονται με το συνδετήριο άξονα δεν υπάρχει μεγάλη γκρίνια, στα πολύ κοντινά με το αεροδρόμιο χωριά, όπως ο Ευαγγελισμός και τα Ρουσσοχώρια, υπάρχει μια ιδιάζουσα κατάσταση. Οι ιδιοκτήτες θα χάσουν σχεδόν εξολοκλήρου την αγροτική περιουσία τους. Μιλάμε για αγροτικό ξεκλήρισμα, αφού εμπλέκονται 700 ιδιοκτήτες (κάπου δηλαδή 3.000 και πλέον κάτοικοι, αν το αναγάγουμε ανά οικογένεια), οι οποίοι χάνουν 6.890 στρέμματα γης! Οι τιμές μονάδας κρίνονται χαμηλές. Οι άνθρωποι που χάνουν εκεί τα ελαιοχώραφά τους δεν έχουν τη δυνατότητα να αγοράσουν σε άλλη περιοχή που έχει όμοια χαρακτηριστικά παραγωγικού κάμπου.
Εδώ, λοιπόν, χρειάζεται ενδεχομένως μια ειδική μεταχείριση από πλευράς Δημοσίου στο θέμα των αποζημιώσεων…
“Λίφτινγκ” στο αεροδρόμιο “Ν. Καζαντζάκης”
Δε μιλάμε για κανένα τεράστιο έργο. Σε γενικές γραμμές, στο πλαίσιο της παρέμβασης προβλέπονται αποκατάσταση και συντήρηση του διαδρόμου, επέκταση του αεροσταθμού κατά 1.200 τ.μ. σε δύο επίπεδα, ύψους 4 εκατ. ευρώ, αλλά και η διεύρυνση των αιθουσών αναχωρήσεων του υπάρχοντος αεροσταθμού, εμβαδού 2.400 τ.μ., πιθανότατα από τα ΚΑΕ.
Όπως είναι φυσικό, εάν γίνουν τα ανωτέρω έργα, το αεροδρόμιο Ηρακλείου θα αλλάξει “πρόσωπο” και θα καταστεί πιο λειτουργικό και περισσότερο αξιοπρεπές, μέχρι να ετοιμαστεί το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι.
Η υπόθεση έχει καταντήσει κοροϊδία. Η παρέμβαση δεν είναι δαπανηρή, γύρω στα 20 εκατ. ευρώ, αλλά έχουμε μείνει από εποχής Χρυσοχοΐδη στα λόγια. Αυτή τη φορά περιμένουμε να ακούσουμε συγκεκριμένες εξελίξεις και χρονοδιαγράμματα.
Ο εμπαιγμός για το Μέγαρο
Σε πρωτοφανή εμπαιγμό εις βάρος της ανατολικής Κρήτης εξελίσσεται πλέον η υπόθεση ανέγερσης του νέου δικαστικού μεγάρου Ηρακλείου. Τόσα χρόνια μετά τη δρομολόγηση του έργου, το μόνο που υπάρχει είναι η ταμπέλα στο οικόπεδο που έχει δεσμευτεί για το σκοπό αυτό στην παραλιακή Ηρακλείου: «Χώρος ανέγερσης νέου δικαστικού μεγάρου»…
Η ανέγερση του νέου δικαστικού μεγάρου Ηρακλείου είχε ανακοινωθεί ήδη από το Σεπτέμβριο του 2006. Το 2007, επί κυβέρνησης Ν.Δ., είχαν δρομολογηθεί οι διαδικασίες για διαγωνισμό ΣΔΙΤ. Το 2008 φτάσαμε, υποτίθεται, μια ανάσα από τη δημοπράτηση. Υπήρξαν καθυστερήσεις και εμπλοκές που συνεχίστηκαν και επί ημερών της επόμενης συγκυβέρνησης Ν.Δ.-ΠΑΣΟΚ. Τελικά φτάσαμε το φθινόπωρο του 2014 στις τελικές, πανηγυρικές τότε ανακοινώσεις.
Οι μήνες πέρασαν, άλλαξε η κυβέρνηση και ήρθε η πρώτη… ψυχρολουσία! Η σημερινή κυβέρνηση έβαλε αρχικά στον “πάγο” το νέο δικαστικό μέγαρο Ηρακλείου, επειδή δεν ήθελε να συνεχίσει στη λογική της προηγούμενης κυβέρνησης για έργα ΣΔΙΤ, και ήθελε να φτιάξει τα νέα δικαστήρια με κρατική χρηματοδότηση!
Αφού πέρασε άδοξα ένας χρόνος, τον περασμένο Μάρτιο η κυβέρνηση τα γύρισε… Διαπίστωσε πως δεν υπάρχουν χρήματα και προοπτική κρατικής υλοποίησης και αποφάσισε να επανέλθει στην παλιότερη φόρμουλα των ΣΔΙΤ.
Έκτοτε, οι τοπικοί φορείς του Ηρακλείου περιμένουν ακόμα στο… ακουστικό τους για τα νεότερα!
Ως βουλευτής Ηρακλείου ο πρωθυπουργός σίγουρα δεν μπορεί να αισθάνεται όμορφα με την εικόνα του σημερινού Δικαστικού Μεγάρου και με τον εμπαιγμό γύρω από το νέο δικαστικό μέγαρο. Ελπίζουμε να κουβαλά κάτι συγκεκριμένο αυτή τη φορά στις αποσκευές για το νέο δικαστικό μέγαρο.
Νέες φυλακές Νεάπολης
Ένα ακόμα έργο- “πληγή” για το νησί μας αποτελεί το νέο σωφρονιστικό κατάστημα Νεάπολης, που θα εξυπηρετήσει μελλοντικά και τις σημερινές φυλακές της Νέας Αλικαρνασσού.
Το έργο είχε δημοπρατηθεί το 2004, λίγο πριν τις εθνικές – τότε – εκλογές. Με την αλλαγή κυβέρνησης το 2004, το δημοπρατημένο έργο πέρασε ουσιαστικά “στις καλένδες” επί κοντά μια τετραετία. Βγήκε από το “ψυγείο” το 2008, όταν και υπογράφτηκε – συγκεκριμένα στις 23 Ιουνίου – η σύμβαση με τον αρχικό ανάδοχο, που είχε προκύψει στην προ τετραετίας δημοπράτηση.
Υπήρξε εμπλοκή με τον εργολάβο, ο οποίος και υποκαταστάθηκε από νέο ανάδοχο. Οι εργασίες ξεκίνησαν, αλλά πάντοτε με παύσεις και παρατεταμένα διαστήματα “παγώματος”, με αποτέλεσμα το έργο να βρίσκεται από πλευράς αντικειμένου περίπου στα μισά!
Μιλάμε πλέον για μια κατάσταση-ντροπή… Άραγε ασχολείται κανείς στην κυβέρνηση με το πώς κάποια στιγμή θα τελειώσουν οι έρμες νέες φυλακές στις Κουρούνες Νεάπολης, ώστε να κλείσουν και οι αναχρονιστικές σημερινές φυλακές στη Νέα Αλικαρνασσό με τα τόσα προβλήματα λειτουργίας;
Τα φράγματα στο νησί μας
Οι δημοσιογραφικές πληροφορίες θέλουν στο πακέτο εξαγγελιών για την Κρήτη να περιλαμβάνεται και το φιλόδοξο εγχείρημα της εκτροπής του Πλατύ Ποταμού. Ένα έργο ζωτικής σημασίας για την ενίσχυση του φράγματος της Φανερωμένης, που θα επιλύσει προβλήματα άρδευσης στη Μεσαρά και στο νότιο Ρέθυμνο.
Με φόντο την πρόσφατη έγκριση της μελέτης από το ΥΠΕΚΑ, ο πρωθυπουργός αναμένεται να κάνει ειδική αναφορά στην εκτροπή του Πλατύ.
Το ερώτημα είναι η αναφορά θα περιλαμβάνει και μαντάτα επί της ταμπακιέρας; Καλή η έγκριση μελετών και η ωρίμανση του έργου αλλά πρέπει να βρεθούν πάνω από 120 εκατ. ευρώ για να υλοποιηθεί!
Μιλώντας για εγγειοβελτιωτικά έργα, θα έχουμε κάποια ανακοίνωση για τα απαραίτητα συμπληρωματικά έργα στο φράγμα Μπραμιανών. Το θέμα “καίει” την παραγωγική περιοχή της Ιεράπετρας.
Όσο αργούν τα συμπληρωματικά έργα του φράγματος Μπραμιανών, μέχρι να τελειώσουν οι μελέτες και να κατασκευαστεί ο νέος μεγάλος αγωγός που θα φέρνει μεγαλύτερες ποσότητες νερού από τους Μύθους στον ταμιευτήρα των Μπραμιανών, και έως ότου κατασκευαστεί το διάφραγμα στον ποταμό του Μύρτου και τα δύο μικρά προφράγματα στο Μυρτιανό και τον Καλαμαυκιανό Ποταμό, θα συνεχίσουν να καρδιοχτυπούν οι χιλιάδες παραγωγοί των εκτός εποχής πρώιμων κηπευτικών υπό κάλυψη, αλλά και οι ελαιοπαραγωγοί, για την τύχη των καλλιεργειών τους. Άραγε οι παραγωγοί που αγωνιούν θα ακούσουν κάτι;
Φυσικά δεν μπορούμε να παραλείψουμε το πολύπαθο φράγμα Δαφνών στο Ηράκλειο. Στο άγνωστο με βάρκα την… ελπίδα βαδίζει το πολυσυζητημένο φράγμα των Δαφνών, που αποτελεί βασικό έργο αντιπλημμυρικής προστασίας, αλλά και το “κλειδί” για να “ξεκλειδώσει” η διαδικασία ένταξης των δυτικών περιοχών του Ξηροποτάμου, του Γιόφυρου και του Εσταυρωμένου στο σχέδιο πόλης! Το έργο όχι μόνο αγνοείται, αλλά παραμένει άγνωστο το πότε θα ολοκληρωθεί η β’ φάση της μελέτης, η οριστική δηλαδή μελέτη για το φράγμα στις Λιθίνες Δαφνών!
Το “πακέτο” των ενεργειακών
Ένα από τα μέτωπα για το οποίο η κυβέρνηση προτάσσει επικοινωνιακά ότι κάνει δουλειά για την Κρήτη είναι το ενεργειακό. Αν και υπάρχουν κάποιες περίεργες ενδείξεις, καλή τη πίστει παίρνουμε ως δεδομένο ότι προχωρά το εγχείρημα της ενεργειακής διασύνδεσης του νησιού με την ηπειρωτική χώρα.
Μιλάμε για το λεγόμενο “μικρό” καλώδιο σε πρώτη φάση, που θα συνδέσει μέχρι το 2020 τα Χανιά με την Πελοπόννησο. Και σε δεύτερη φάση, γύρω στο 2022, για το “μεγάλο” καλώδιο που θα ποντιστεί για να συνδέσει το Ηράκλειο (λογικά από Κορακιά) με την Αττική.
Επίσης θεωρητικά, προωθείται και το μεγάλο κεφάλαιο που αφορά στην αξιοποίηση του ορυκτού πλούτου νότια της Κρήτης. Έχουν γίνει συγκεκριμένα βήματα, έχει προκηρυχθεί διεθνής διαγωνισμός για δύο μεγάλες θαλάσσιες περιοχές νότια και νοτιοδυτικά του νησιού και προσεχώς αναμένεται η έναρξη της προθεσμίας υποβολής προσφορών.
Εδώ μιλάμε για δύο μεγάλα κεφάλαια που σε βάθος χρόνων καταστούν την Κρήτη ενεργειακό κόμβο, σε συνδυασμό με το τριεθνές πρότζεκτ μεταφοράς φυσικού αερίου από Ισραήλ και Κύπρο.
Όλα αυτά ακούγονται πολύ ωραία. Υπάρχει όμως εξειδικευμένο πλάνο υποστήριξης τους; Υπάρχει πλάνο βάσει του οποίου η Κρήτη θα έχει συγκεκριμένο οικονομικό, εργασιακό και αναπτυξιακό όφελος; Θα ακούσουμε άραγε κάτι συγκεκριμένο για νέα τμήματα εκπαιδευτικά και υποδομές; Για συγκεκριμένες ειδικότητες που θα χρειαστούν, π.χ., όταν πάμε μελλοντικά σε φάση εξόρυξης των κοιτασμάτων;
Θα ακούσουμε κάτι συγκεκριμένο για το πώς θα εξασφαλιστεί η ενεργειακή αυτάρκεια του νησιού και αν θα πάμε σε κλείσιμο των ρυπογόνων εργοστασίων ντίζελ της ΔΕΗ;
Η “ναυαρχίδα” που… πηγαίνει με τον “αυτόματο”!
Η Κρήτη δικαίως και διαχρονικά φέρει το τίτλο της “ναυαρχίδας” του ελληνικού τουρισμού. Φαίνεται όμως πως η “ναυαρχίδα” πηγαίνει μόνη της, με “αυτόματο πιλότο” και με βασικό “όπλο” την ομορφιά και το ευνοϊκό κλίμα της.
Υπάρχει – είναι να αναρωτιέται πραγματικά κανείς – κάποιο συγκεκριμένο σχέδιο περαιτέρω ενίσχυσης και εξέλιξης του κρητικού τουρισμού πέρα από το κλασικό δόγμα “ήλιος και θάλασσα”; Υπάρχει κάποιο σχέδιο διασύνδεσης τουρισμού και αγροτοκτηνοτροφικής παραγωγής; Τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει κάποιες προσπάθειες αλλά μοιάζουν αποσπασματικές και στο πόδι.
Εδώ χρειάζεται συνολικός σχεδιασμός που θα συνδέει το τουριστικό προϊόν με την αγροτική παραγωγή, όπως επίσης και με τον ανεκτίμητο πολιτιστικό-ιστορικό πλούτο.
Αν εξαιρέσει κανείς το Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου και την Κνωσό, πολλά μνημεία και αρχαιολογικοί χώροι στην ενδοχώρα του νησιού μοιάζουν ξεκομμένοι από τα πάντα. Χαμένα στην αφάνεια! Ιδού λοιπόν πεδίο δόξης λαμπρόν για την κυβέρνηση και τον πρωθυπουργό.
Αντισταθμιστικά για φράγμα Αποσελέμη
Όλοι, λίγο πολύ, γνωρίζουν για την εμπλοκή που έχει προκύψει τους τελευταίους μήνες στο έργο της σήραγγας και του αγωγού που θα κατεβάζει νερό από το Οροπέδιο μέσα στο σχετικά άδειο, δυστυχώς, φράγμα Αποσελέμη.
Οι εργασίες έχουν σταματήσει και έχει ξεσπάσει μια πολεμική αντιπαράθεση μεταξύ Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης και Δήμου Οροπεδίου. Το σκηνικό αυτό, με τον “κλεφτοπόλεμο” στο εργοτάξιο, τις εντάσεις, το χαρτοπόλεμο ανακοινώσεων και το πηγαινέλα των εμπλεκομένων στην Εισαγγελία Λασιθίου δεν τιμά το νησί μας.
Τι θα γίνει με τα αρδευτικά δίκτυα και τα λοιπά αντισταθμιστικά που περιμένουν στο Οροπέδιο; Δήμος και φορείς “βράζουν”. Εμμένουν στο μπλόκο. Ο πρωθυπουργός καλείται να ξεμπλοκάρει εμπράκτως και όχι στα λόγια τα αντισταθμιστικά έργα που περιμένει το Οροπέδιο και να δώσει τέλος και στη διένεξη μεταξύ ΟΑΚ και Δήμου Οροπεδίου.
Ρεπορτάζ: Μπάμπης Σαββίδης
Πηγή: neakriti