Ρέθυμνο
Γιατί ο ΝΟΑΚ στο Ρέθυμνο είναι το πιο σημαντικό έργο σήμερα σε όλη την Κρήτη!
Σας ηχεί περίεργα στα αυτιά ότι ο Αγιοβασιλιώτικος δρόμος όπως λέμε οι Ρεθεμνιώτες τον ΝΟΑΚ είναι το πιο σημαντικό αναπτυξιακό έργο ανά την Κρήτη; Αναλογιστείτε απλά ότι πρόκειται για ένα έργο που έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί… όχι χθες, αλλά προχθές κι όμως ακόμα σήμερα γίνονται εργασίες επ’ αυτού… Στο Ηράκλειο αξιοποιήθηκαν στο έπακρο τα χρήματα της Ολυμπιάδας Αθήνα 2004 κι έτσι τα βόρεια με τα νότια του νόμου ενώνονται με μια εθνική οδό καλύτερη του… σημερινού ΒΟΑΚ ανάμεσα σε Ρέθυμνο και Ηράκλειο.
Γράφει ο Ρεθεμνιώτης για το Daynight.gr
Μιλώντας και για την ίδια την γεωγραφία του νησιού μας, είναι λογικό και επόμενο που αυτός ο “Νότιος” Οδικός Άξονας Κρήτης, θα ενώνει στην ουσία όλους τους νομούς της Κρήτης από βορρά σε νότο! Να εξηγηθώ: ο Ρεθεμνιώτης μη νομίσετε ότι είμαι πράμα… ούλτρα τοπικιστής και νομίζω ότι τα έργα στο Ρέθυμνο είναι πιο σημαντικά πχ από το αεροδρόμιο στο Καστέλι, τα υποθαλάσσια καλώδια σε Χανιά και Ηράκλειο ή τα έργα που… ΔΕΝ γίνονται στο ταλαίπωρο Λασίθι…
Λοιπόν, τα νότια Χανιά, μοιραία λόγω της “χώρας των φαραγγιών”, τα αγαπημένα Σφακιά δηλαδή και το έντονο ανάγλυφό τους, δεν μπορούν να έχουν στο σύνολό τους ΝΟΑΚ, οπότε μοιραία ο νότιος Αγιοβασιλειώτικος άξονας που ενώνει Φραγκοκάστελο με Ροδάκινο και φτάνει στο Ρεθυμνιώτικο τμήμα του ΝΟΑΚ σαν βοηθητικός-συνδετήριος δρόμος, είναι ό,τι πιο σημαντικό για την ανάπτυξη της περιοχής.
Το ίδιο συμβαίνει για την επέκταση του ΝΟΑΚ στα νότια του Ηρακλείου και μέχρι την Ιεράπετρα με την τεράστια αγροτική παραγωγή. Για φανταστείτε τώρα να ξεπηδήσει κάποιο λιμάνι στον νότο της Κρήτης, διαμετακομιστικό, δηλαδή που θα βοηθά στην μεταφορά εμπορευμάτων. Μπορεί να ναυάγησαν οι μέχρι τώρα προσπάθειες, όμως αυτός ο δρόμος κοιτάζει μπροστά στο μέλλον για πολλές γενιές. Μπορεί να γίνει κάποιο λιμάνι, απλά ίσως όχι τόσο φαραωνικό όσο το είχαν σχεδιάσει και θα φαινόταν ο μόλος του κάπου ανάμεσα σε Τυμπάκι και Αγία Γαλήνη… μέχρι την Ιεράπετρα!
Παράλληλα, όπως είχε δηλώσει στο παρελθόν η πρόεδρος του διαδημοτικού λιμενικού ταμείου Ρεθύμνου, Ρένα Κουτσαλεδάκη, δεν αποκλείεται να δούμε και στην βόρεια ακτή του Ρεθέμνου ένα νέο εμπορικό λιμάνι δυτικά της πόλης!
Φανταστείτε λοιπόν πόσο σημαντικός είναι αυτός ο δρόμος για να ενώνει ανατολική και δυτική Κρήτη από βορρά μέχρι νότο!
Εξάλλου, ήδη το υφιστάμενο λιμάνι του Ρεθύμνου είναι δεύτερο σε εμπορική κίνηση ανά την Κρήτη καθώς στη Σούδα λόγω της βάσης του ΝΑΤΟ απαγορεύεται ο ελλιμενισμός πλοίων με επικίνδυνα υλικά. Είναι στην ουσία ο δρόμος με τα λιγότερα χιλιόμετρα από βορρά σε νότο στα κεντρικά του νησιού.
Σίγουρα οι Ρεθυμνιώτες προσδοκούν πολλά από τον ΝΟΑΚ, αφού όπως έχει αναφέρει και ο δήμαρχος Αγίου Βασιλείου, Γιάννης Ταταράκης, αυτός ο δρόμος όταν παραδοθεί, θα καταστήσει τον δήμο Αγίου Βασιλείου και τα χωριά του, σε… προάστιο του Ρεθύμνου, τόσο που θα μειωθεί ο χρόνος οδήγησης από και προς την πόλη, την ενδοχώρα και τον νότο. Σε κάθε περίπτωση και η αντιπεριφερειάρχης Ρεθύμνου, Μαρία Λιονή, δεν εφησυχάζει και προσπαθεί να προχωρήσει και ο Αμαριώτικος δρόμος, έχοντας προοπτικές τώρα με την ανάπτυξη της σχολής Ασωμάτων σε ερευνητικό κέντρο.
Ξέρω σας κούρασα λίγο σήμερα, αλλά ήθελα ο Ρεθεμνιώτης να σας δώσω λίγη δύναμη και κουράγιο, παρουσιάζοντάς σας μια ευρύτερη εικόνα του έργου και του τι θα σημάνει για το σήμερα και το αύριο του τόπου μας, τόσο με την στενή, όσο και με την ευρεία έννοια.