Ρέθυμνο
Ο νέος ιδιοκτήτης της Creta Farms «αποκαλύπτεται»
Η Creta Farms επέστρεψε για να μείνει! Αυτό είναι το μήνυμα που δίνει σε καταναλωτές, προμηθευτές και όλη την αγορά της χώρας, ο νέος ιδιοκτήτης της εταιρείας που ξεκίνησε από την Κρήτη και κατέκτησε την αγορά των αλλαντικών, κ. Δημήτρης Βιντζηλαίος, σε συνέντευξη που παραχώρησε στην εφημερίδα Νέα Κρήτη μετά την ολοκλήρωση της απόκτησης εταιρείας και των πρώτων στρατηγικών κινήσεων.
Στόχος, όπως μας εξηγεί, είναι σύντομα η κρητική εταιρεία να επανέλθει στην ηγετική της θέση στον κλάδο και να συνεχίσει από εκεί και πέρα να αναπτύσσεται. Επίσης ο κ.Βιντζηλαίος επισημαίνει ότι μεγάλο όπλο της Creta Farms σε αυτήν την προσπάθεια, είναι η εμπιστοσύνη του καταναλωτικού κοινού, που έχει εξασφαλιστεί δια της ποιότητας των προϊόντων Εν Ελλάδι.
Τι ήταν αυτό που σας ώθησε να μπείτε σε αυτήν την μεγάλη περιπέτεια, της προσπάθειας αναγέννησης της Creta Farms και επαναφοράς της στην κορυφή του κλάδου της;
«Παρακολουθούσαμε πάντα την πορεία της Creta Farms. Ξέραμε τα εσωτερικά προβλήματα που υπάρχουν . Το Εν Ελλάδι όπως και το γεγονός της ιδιαιτερότητας των προϊόντων και της ποιότητάς τους ήταν μερικά από τα στοιχεία εκείνα που μας ενδιέφεραν πάρα πολύ και θέλαμε να αναπτύξουμε έναν τρόπο συνεργασίας με την εταιρεία. Και έτσι καταλήξαμε στη μορφή συνεργασίας που αναπτύξαμε μετά από τα τελευταία γεγονότα».
Η Creta Farms είχε αποκτήσει μια ηγετική θέση στην αγορά, αλλά εξαιτίας των γνωστών γεγονότων, αυτή η θέση κλονίστηκε. Ποιο είναι το πλάνο σας για την επανεκκίνηση της εταιρείας;
«Η εταιρεία αυτή τη στιγμή έχει αρκετά υψηλή χρηματοδότηση από εμάς και με την αύξηση κεφαλαίου η οποία έχει ήδη γίνει προ της εξυγίανσης, δηλαδή τα 15 εκατομμύρια που της δίνουν μια αρκετά ικανοποιητική οικονομική ευχέρεια να ψωνίζει φθηνά και να διαπραγματεύεται με πολύ καλύτερους όρους με όλους τους προμηθευτές. Αλλά έχει ακόμα μια μεγαλύτερη πλάτη από πλευράς Βουλγαρίας για όλους τους προμηθευτές, για όλες τις πρώτες ύλες και τον εξοπλισμό. Δεν ήταν οικονομική η επένδυσή, μας αλλά στρατηγική. Ανήκουμε άλλωστε στον ίδιο ακριβώς κλάδο. Μοιραζόμαστε τις τάσεις τις αγοράς, τις ίδιες ανησυχίες. Είναι μια εύκολη επανεκκίνηση με το σκεπτικό ότι κάνουμε αυτό που έκανε η Creta Farms. Απλά το κάνουμε με βαρύτητα, οπότε η Creta Farms, μπορεί να πατάει πολύ σταθερά στα πόδια της, με την οικονομική ευχέρεια που έχει και με την βοήθεια που έχει τώρα. Άρα είναι θέμα χρόνου το να γυρίσει στη θέση που κατείχε».
Ποια ήταν η μεγαλύτερη πρόκληση, η μεγαλύτερη δυσκολία που αντιμετωπίσατε στο ξεκίνημα αυτής της νέας προσπάθειας;
«Θα μπορούσα να πω πως ένα δύσκολο κομμάτι ήταν το να καταφέρουμε να πείσουμε και το προσωπικό της εταιρείας αλλά και πολλούς προμηθευτές και συνεργάτες. Και αυτό με την έννοια ότι έπρεπε να τους κάνουμε να νοιώσουν ασφαλείς. Να καταλάβουν ότι η επένδυση αυτή δεν είναι ένα βεγγαλικό, μια φούσκα που θα σπάσει. Η Creta Farms, πρέπει να πούμε πως δεν κάνει πρώτη φορά επανεκκίνηση. Έχει προσπαθήσει να επανακάμψει με τα 15 εκατομμύρια που πήρε από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα, αλλά και στο παρελθόν έχει κάνει προσπάθειες. Είναι λοιπόν, πολύ δύσκολο να πείσεις όλον αυτό τον κόσμο. Ξεκαθαρίσαμε λοιπόν ότι αυτή τη στιγμή θα περάσουμε μια περίοδο εξυγίανσης, αλλά στην συνέχεια θα περάσουμε στην κανονικότητα. Αρκετοί υπάλληλοι αλλά και συνεργάτες ήταν στην αρχή διστακτικοί, έπρεπε λοιπόν να τους πείσουμε ότι ξεκινάμε κάτι ουσιαστικό, σταθερό και δυνατό. Ήθελε λοιπόν χρόνο για να αλλάξει το συναίσθημα του φόβου και της ανασφάλειας. Πλέον όμως αυτό επετεύχθη και ξεκινάμε με γερές βάσεις , μια πορεία προς τα εμπρός».
Πως έχει επηρεάσει την πορεία της επανεκκίνησης της εταιρείας και γενικά το επιχειρηματικό σας πλάνο η πανδημία και οι σχετιζόμενες με αυτήν εξελίξεις;
«Η Creta Farms και οι βιομηχανίες της Κρήτης, στηρίζονται πολύ στον τουρισμό. Η Creta Farms είχε πολύ καλές σχέσεις με όλες τις μεγάλες αλυσίδες ξενοδοχείων. Με την πανδημία όμως όλος αυτός ο τζίρος έχει χαθεί. Προ πανδημίας το 40% του τζίρου της Creta Farms προερχόταν από τον τουρισμό και τα ξενοδοχεία. Αυτό όλο φέτος χάθηκε. Δηλαδή 50-60 εκατομμύρια ήταν το 40% του τζίρου της. Με τον κορωνοϊό να στέκεται εμπόδιο στο τουριστικό κομμάτι, φέτος δεν έμειναν ούτε τα 10 εκατομμύρια. Το μεγαλύτερο μέρος της αλλαντοποιίας είναι το πρωινό στα ξενοδοχεία. Από την άλλη το πρωινό είναι από τα σημαντικότερα κομμάτια του ξενοδοχείου.
Τα Ελληνικά ξενοδοχεία έχουν να το λένε αυτό, διότι οι πελάτες έβρισκαν ένα πλουσιοπάροχο πρωινό. Φέτος όμως, λόγω του Covid και των ειδικών μέτρων που ελήφθησαν τα ξενοδοχεία δεν είχαν μπουφέ. Δούλεψαν a la cart, που είναι κάτι τελείως διαφορετικό. Από την άλλη πλευρά βέβαια , επειδή ο κόσμος παραμένει στο σπίτι του, αυξήθηκε η κατανάλωση στα σούπερ μάρκετ. Όμως αυτό δεν καλύπτει το κενό που άφησε ο τουρισμός. Η Ελλάδα και ειδικά η Κρήτη και τα νησιά, έχουν εκατομμύρια εισροές τουριστών κάθε καλοκαίρι με την Creta Farms να έχει πολύ καλό δίκτυο και στη Ρόδο, και στην Κω και στις Κυκλάδες και γενικά σε όλο το Ανατολικό Αιγαίο και φυσικά στην Κρήτη. Όπως και να έχει πάντως, λόγω και του ότι δεν είχαμε προγραμματίσει να κάνουμε μεγάλο άνοιγμα τον πρώτο χρόνο σε αυτόν τον κλάδο, μπορώ να πω ότι δεν είχαμε σοβαρό πρόβλημα. Ευχόμαστε το 2021 να πάει καλύτερα για όλους μας».
Πόσο βοήθησε την προσπάθεια σας η σχέση εμπιστοσύνης που είχε χτίσει η εταιρεία όλα αυτά τα χρόνια με τους καταναλωτές;
«Ο κόσμος έχει εμπιστοσύνη στα προϊόντα της Creta Farms. Το προϊόν της είναι η αιχμή του δόρατος. Είναι ένα μοναδικό προϊόν, που έχει τεχνοτροπία, τεχνογνωσία και πολλά άλλα συν που το διαφοροποιούν από τα άλλα αλλαντικά . Άρα το κυρίως όπλο της εταιρείας, στο οποίο και εμείς στηριχθήκαμε, είναι η αποδοχή του κόσμου στο Εν Ελλάδι και στα ποιοτικά προϊόντα της Creta Farms και στο ελαιόλαδο που χρησιμοποιεί όλα αυτά τα χρόνια».
Ποια είναι τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της εταιρείας στον δύσκολο και ανταγωνιστικό χώρο όπου δραστηριοποιείται;
«Προσπαθούμε να είμαστε ανταγωνιστικοί. Το πλεονέκτημα της Creta Farms, είναι η εξωστρέφεια και η συνεχής αναζήτηση νέων προϊόντων. Παρά τις δυσκολίες ο βασικός κορμός της Creta Farms δεν άλλαξε. Αυτή τη στιγμή λόγω των καταστάσεων και των μέτρων που τηρούνται για την αντιμετώπιση της πανδημίας, δεν δύναται να παρουσιάσουμε κάτι καινούργιο. Ο κόσμος όμως θα έχει να περιμένει από την Creta Farms καινούργια και καινοτόμα προϊόντα. Αυτή είναι η βασική μας δύναμη και θα την χρησιμοποιήσουμε όσο μπορούμε».
Η πρώτη κίνηση στο στρατηγικό πλάνο σας ήταν η ενοποίηση με την Λακωνική Τροφίμων η οποία επίσης ανήκει σε σας. Τι έχετε στο πρόγραμμα για τη συνέχεια;
Η Λακωνική τροφίμων ήταν μονόδρομος. Μέχρι να ενοποιηθούν οι δυο εταιρείες γίνεται ένας εξορθολογισμός της παραγωγής. Τα εργοστάσια παίρνουν το καθένα το προφίλ του και εξειδικεύονται. Το εργοστάσιο της Σπάρτης θα έχει σαλάμια αέρος και κάποια πιο παραδοσιακά προϊόντα. Το εργοστάσιο της Κρήτης που είναι πολύ μεγαλύτερο θα έχει τους βασικούς κωδικούς . Το εργοστάσιο της Αθήνας βοηθάει και αυτό την όλη κατάσταση, άρα η ενοποίηση με την Λακωνική είναι κάτι το οποίο ξεκίνησε από την πρώτη ημέρα προκειμένου να βρεθούν οι οικονομίες κλίμακας στα σημεία που μπορούν να βρεθούνε. Το εργοστάσιο της Σπάρτης είναι μοντέρνο, σύγχρονο και ανακαινισμένο, αρκετά μικρότερο βέβαια από το εργοστάσιο της Κρήτης στο Ρέθυμνο, αλλά έχουμε πλάνο να αναπτυχθούν και νέοι κωδικοί όπως ίσως και να επαναφέρουμε κωδικούς που είχε στο παρελθόν η Creta Farms και τους σταμάτησε. Θα υπάρξει ένας έλεγχος για το τι μπορεί να προχωρήσει αυτή την περίοδο υπό συνθήκες κορωνοϊού, οπότε και ελπίζοντας ότι θα βγούμε σύντομα από αυτό το λαβύρινθο θα είμαστε έτοιμοι από το 2ο εξάμηνο του 2021 να παρουσιάσουμε στην αγορά νέους κωδικούς.
Η Creta Farms έχει παρελθόν στα ζωικά προϊόντα, αλλά φαίνεται ότι σκοπεύετε να μπείτε και στην ραγδαία αναπτυσσόμενη αγορά των vegan προϊόντων;
«Τα vegan προϊόντα είναι μια μικρή αγορά, όμως το φανατικό της κόσμο. Η Creta Farms έχει ένα βασικό συστατικό στο dna της και αυτό είναι το ελαιόλαδο. Το πλεονέκτημα που βλέπουμε εμείς είναι η αντικατάσταση του ζωικού λίπους με το ελαιόλαδο με την τεχνολογία που ήδη υπάρχει. Πάμε όμως σε ένα ακόμα παραπάνω στάδιο το οποίο αυτή τη στιγμή εξελίσσουμε. Σκοπός μας είναι να ξεφύγουμε από το κλασικό vegan και να προσφέρουμε στον κόσμο κάτι το διαφορετικό. Το καινοτόμο! Κάτι πιο μεσογειακό, πιο ελληνικό. Ένα πάντρεμα του ελαιολάδου και της πρωτεϊνης που δεν είναι ζωική. Δεν θα είναι μια κίνηση στιγμής, αλλά ένα προϊόν που θέλει δουλειά και σωστά βήματα».
Δραστηριοποιείστε έντονα και στο πεδίο των εξαγωγών. Ποια είναι η θέση των προϊόντων Creta Farms σε αυτό το πλαίσιο;
«Η Creta Farms έχει ήδη βγει στην αγορά της Βουλγαρίας όπου πάνε καλά και το Εν Ελλάδι και ο γύρος. Από αρχές του χρόνου, αν όλα πάνε καλά με τον κορωνοϊό, έχουμε στα σχέδιά μας να βγούμε και Ρουμανία, στις χώρες δηλαδή που δραστηριοποιείται ο όμιλός μας απευθείας, χωρίς αντιπροσώπους, αρκεί να υπάρχει η δυνατότητα να γίνουν οι παρουσιάσεις που απαιτούνται, να μην μας εμποδίσει η πανδημία και να μπορέσουμε να συμμετάσχουμε στις εκθέσεις που γίνονται και στην Αμερική, στην Ευρώπη και σε αγορές όπου έχουμε ήδη προσβασιμότητα. Δεν ξεχνάμε όμως και τη δυνατότητα εξόδου της Creta Farms για την παραγωγή σε άλλα κράτη. Είναι κάτι που η παλιά διοίκηση το είχε δουλέψει. Είχε όμως οικονομικά προβλήματα και δεν μπορούσε να το στηρίξει. Άρα έχουμε ήδη ξεκινήσει τις αγορές στα Βαλκάνια και το Εν Ελλάδι που βγαίνει στο εξωτερικό με άλλα ονόματα την οποία τεχνογνωσία προσπαθούμε να τη στήσουμε από την αρχή , αλλά όχι αυτή τη στιγμή λόγω των συνθηκών. Υπάρχουν όμως πολλές δυνατότητες που θα τις αναπτύξουμε μόλις βγούμε από την πανδημία».
Υπάρχει κάποιο μήνυμα που θέλετε να δώσετε στους καταναλωτές των προϊόντων της εταιρείας και στους συνεργάτες σας στο λιανικό εμπόριο;
«Η Creta Farms είναι εδώ. Έχει ξαναγυρίσει δυναμικά. Γύρισε για να μείνει και όχι για να έχει προβλήματα. Γνωρίζει πολύ καλά ότι τα όπλα της είναι τα προϊόντα της, τα οποία σεβαστήκαμε και εμείς ως νέος επενδυτής . Η Creta Farms θα συνεχίσει να προσφέρει στον κόσμο της τα ίδια εξαιρετικά προϊόντα σε ανταγωνιστικές τιμές. Θα έχει κανονική επάρκεια. Θα είναι καινοτόμος. Θα έχει υπευθυνότητα και θα την έχει σε ακόμα μεγαλύτερο βαθμό, γιατί αυτό είναι το στοίχημα του καινούργιου επενδυτή. Και πάνω σε αυτό στηρίζεται για να έχει επιτυχία η επένδυσή του».
Πηγή: neakriti