Βρειτε μας στα Social Media

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Τουρισμός: Πάμε για ρεκόρ επισκεπτών – «Βουλιάζει» και η Κρήτη

Δημοσιεύτηκε

στις

τουριστες αεροδρομιο
Διαφήμιση
Διαφήμιση

Η εκτίμηση που είχε αρχίσει να διαμορφώνεται στις αρχές του καλοκαιριού ότι ο ελληνικός τουρισμός μπορεί να ξεπεράσει σε αριθμούς ακόμη και τη χρονιά – ρεκόρ του 2019 δεν αποκλείεται τελικώς να επιβεβαιωθεί, τουλάχιστον όσον αφορά τον αριθμό των τουριστών που επέλεξαν την Ελλάδα για τις διακοπές τους.

Είναι χαρακτηριστικό ότι, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, υπάρχουν αρκετοί προορισμοί όπου οι επισκέπτες ξεπερνούν τα αντίστοιχα νούμερα του 2019, αν και θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι ελληνικοί τουριστικοί προορισμοί κινούνται με διαφορετικές ταχύτητες, σύμφωνα με το cnn.gr.

Ένα από τα πλέον ενδιαφέροντα παραδείγματα είναι οι Κυκλάδες όπου η πληρότητα σε πολλά νησιά ξεπερνά το 2019. Προφανώς, το 100% σε πληρότητες που εμφανίζουν Μύκονο και Σαντορίνη τόσο για τον Ιούλιο όσο και για τον Αύγουστο δεν αποτελεί έκπληξη, αλλά είναι αξιοσημείωτο ότι πολύ καλές προδιαγράφονται οι προοπτικές και για την τουριστικές επιδόσεις του Σεπτεμβρίου.

Σε πολύ καλό επίπεδο κινούνται δύο άλλα δημοφιλή νησιά των Κυκλάδων, η Νάξος και η Πάρο. Στην περίπτωση της πρώτης είναι χαρακτηριστικό ότι τον Ιούνιο η πληρότητα έφθασε στο 94%, ενώ Ιούλιος και Αύγουστος κινήθηκαν και κινούνται σε εξαιρετικά υψηλά επίπεδα.Αντιστοίχως καλά κινείται η κίνηση και στην περίπτωση της Πάρου, με τον Ιούνιο να αποδεικνύεται ο καλύτερος μήνας των τελευταίων ετών από άποψη επισκεψιμότητας. Και στις δύο περιπτώσεις, υπάρχουν πλέον προσδοκίες και για έναν ενισχυμένο Αύγουστο.

Από 90% έως και 100% αναμένεται να κινηθούν και οι πληρότητες σε Μήλο, Τήνο, Ίο, Άνδρο, Σίφνο, για τους δύο θερμούς μήνες του καλοκαιριού.

«Βουλιάζει» και η Κρήτη

Στους δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς περιλαμβάνεται και η Κρήτη, με την πληρότητα στα ξενοδοχεία αρκετών προορισμών του νησιού να προσεγγίζει ήδη το απόλυτο 100% και τη σεζόν να δείχνει ότι θα τραβήξει μέχρι το τέλος Οκτωβρίου-αρχές Νοεμβρίου. Μέχρι και σήμερα Βρετανοί, Τσέχοι, Σουηδοί, Νορβηγοί, Δανοί και Πολωνοί δείχνουν ιδιαίτερη προτίμηση στα Χανιά, ενώ Γερμανοί, Αυστριακοί και Γάλλοι ψηφίζουν Ηράκλειο.

Σε επιδόσεις αντίστοιχες με του 2019 παραπέμπουν και οι κρατήσεις κι αφίξεις στην Ρόδο, όπου η σεζόν εκτιμάται ότι θα διαρκέσει τουλάχιστον μέχρι το τέλος Οκτωβρίου. Η πληρότητα στην κορύφωση της θερινής σεζόν προσεγγίζει το 100%, με τους Βρετανούς και τους Γερμανούς να αντιπροσωπεύουν περίπου το 40% των ταξιδιωτών.

Σε υψηλά επίπεδα κινούνται και τα Επτάνησα με Κέρκυρα και Ζάκυνθο να επιτυγχάνουν πληρότητες άνω του 90%, αν και η σεζόν είχε ξεκινήσει σχετικά υποτονικά. Λίγο χαμηλότερα ωστόσο κινείται η Λευκάδα, ενδεχομένως γιατί στο παρελθόν προσέλκυε πολλούς Ρώσους τουρίστες.

Όσον αφορά στην ηπειρωτική Ελλάδα, οι κρατήσεις ανεβάζουν και εκεί ταχύτητα. Όμως, τόσο στην Πελοπόννησο όσο και στην Βόρεια Ελλάδα, η εικόνα παραμένει ανομοιογενής, με συγκεκριμένους δημοφιλείς προορισμούς όπως Μονεμβασιά, Μάνη, Χαλκιδική, να καταγράφουν υψηλές πληρότητες που φτάνουν έως και το 100% για τον Αύγουστο και άλλους να μένουν πίσω.

Κικίλιας: «Η Ελλάδα θα υποδέχεται 1 εκατομμύριο επισκέπτες τη βδομάδα»

«Φέτος ο τουρισμός φανέρωσε ότι αποτελεί όντως τη “βαριά βιομηχανία” της Ελλάδας και μπορεί όχι απλώς να ενισχύει την εθνική οικονομία, αλλά και να της προσφέρει σημαντική στήριξη σε συνθήκες πολύ δύσκολες» δηλώνει, μεταξύ άλλων, σε συνέντευξή του στο Αθηναϊκό Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο υπουργός Τουρισμού, Βασίλης Κικίλιας, ο οποίος τονίζει πως κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει την εξαιρετική πορεία που διαγράφει μέχρι αυτή τη στιγμή o τουρισμός στη χώρα μας.

Προς επίρρωση τούτου επισημαίνει ότι κάθε εβδομάδα που διανύουμε η Ελλάδα θα υποδέχεται 1 εκατομμύριο επισκέπτες. Είναι χαρακτηριστικό ότι τον Ιούλιο οι αφίξεις ξεπερνούσαν κάθε εβδομάδα τις 900.000, σύμφωνα με όσα αναφέρει ο υπουργός.

Παραμένοντας στις πρωτόγνωρες επιδόσεις που σημειώνουν οι ελληνικοί προορισμοί εφέτος, ο Βασίλης Κικίλιας εστιάζει στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, αναφέροντας ότι τον Ιούλιο στην εν λόγω περιφέρεια καταγράφηκε αλματώδης αύξηση στις αφίξεις – +20% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019 – με 17.500 διεθνείς πτήσεις και περισσότερους από 3 εκατομμύρια ταξιδιώτες.

Με φόντο τον πόλεμο στην Ουκρανία και τις απώλειες που είχε εφέτος η Ελλάδα από την Ρωσία και την Ουκρανία, ο υπουργός υπογραμμίζει ότι φέτος, μετά την τεράστια κρίση που προκάλεσε τα προηγούμενα χρόνια η πανδημία στον τουρισμό, επέστρεψαν δυναμικά οι αγορές του Ηνωμένου Βασιλείου, της Γερμανίας, της Σκανδιναβίας και άλλων χωρών.

Ο κ. Κικίλιας κάνει ειδική αναφορά στις αφίξεις από τις ΗΠΑ, τονίζοντας ότι τον Ιούνιο αυτές ήσαν αυξημένες κατά 50% σε σχέση με το 2019, ενώ 32% αύξηση καταγράφηκε από την Αυστρία και 24% από το Ισραήλ. «Η Ελλάδα φέτος είναι νούμερο 1 προορισμός για τους ταξιδιώτες από τη Γαλλία, το Ισραήλ, πολύ ψηλά στις προτιμήσεις των τουριστών από τα Βαλκάνια, και στις 3 πρώτες θέσεις σε Γερμανία και Σκανδιναβία» σημειώνει.

Ένα από το μεγάλα στοιχήματα του ελληνικού τουρισμού παραμένει η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Ερωτηθείς για το ζήτημα, ο κ. Κικίλιας δηλώνει πως «υπάρχουν, όχι ενδείξεις, αλλά αποδείξεις ότι ήδη έχει επιμηκυνθεί η τουριστική περίοδος και, ναι, υπάρχουν και ενδείξεις ότι θα διευρυνθεί περαιτέρω».

Στη συνέντευξη που παραχώρησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο υπουργός Τουρισμού εστιάζει μεταξύ άλλων και στην επόμενη μέρα του ελληνικού τουρισμού αλλά και τους στόχους που θέτει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου.

Αναλυτικά:

Τι φανερώνει η πορεία του ελληνικού τουρισμού φέτος;

«Νομίζω ότι πλέον κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει την εξαιρετική πορεία που διαγράφει μέχρι αυτή τη στιγμή o τουρισμός στη χώρα μας. Άλλωστε τα νούμερα των αφίξεων και των τουριστικών εσόδων το επιβεβαιώνουν. Και μόνο το γεγονός ότι τα στοιχεία αυτά συγκρίνονται με τα αντίστοιχα του 2019 αποδεικνύουν ότι οι προσπάθειες μας στο υπουργείο Τουρισμού έχουν αποδώσει τα μέγιστα. Γιατί το ’19 ήταν, πράγματι, μια πάρα πολύ καλή χρονιά για τον ελληνικό τουρισμό, αλλά ήταν μια χρονιά «ανέφελη», χωρίς προβλήματα που θα μπορούσαν να επηρεάσουν το τουριστικό μας προϊόν. Αντιθέτως, το 2022 έχουμε πανδημία, πόλεμο στην καρδιά της Ευρώπης, πληθωριστικές πιέσεις, ενεργειακή κρίση και απώλειες εκατομμύρια ταξιδιωτών που έρχονταν στο παρελθόν από Ρωσία, Ουκρανία αλλά και από την τεράστια αγορά της Κίνας που παραμένει κλειστή λόγω της πανδημίας. Ωστόσο, με σκληρή και ομαδική δουλειά, με στρατηγική, στοχευμένο σχεδιασμό αλλά και έγκαιρες παρεμβάσεις, προκειμένου να αντιμετωπίζουμε μια-μια όλες τις φετινές δυσκολίες, καταφέραμε να προσεγγίσουμε ή ακόμα και να ξεπεράσουμε σε κάποιους προορισμούς τις επιδόσεις του 2019. Αναφέρω, χαρακτηριστικά, την περιφέρεια του Νοτίου Αιγαίου όπου τον Ιούλιο καταγράφηκε αλματώδης αύξηση στις αφίξεις- +20% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του ’19- με 17.500 διεθνείς πτήσεις και περισσότερους από 3 εκατομμύρια ταξιδιώτες.

Αυτή είναι η μέχρι στιγμής πορεία του τουρισμού στη χώρα, όμως ρωτήσατε και τι φανερώνει και αυτό είναι το πιο σημαντικό: Φέτος, λοιπόν, ο τουρισμός φανέρωσε ότι αποτελεί όντως τη «βαριά βιομηχανία» της Ελλάδας και μπορεί όχι απλώς να ενισχύει την εθνική οικονομία αλλά και να της προσφέρει σημαντική στήριξη σε συνθήκες πολύ δύσκολες όπως αυτές που έχουν, δυστυχώς, διαμορφωθεί σε όλη την Ευρώπη. Το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης, όχι μόνο δεν αναγκάστηκε λόγω των πολλαπλών κρίσεων να κατεβάσει τον πήχη που είχε βάλει για τα τουριστικά έσοδα, αλλά αντιθέτως, βλέποντας το πολύ ισχυρό σήμα που έχει φέτος ο τουρισμός, αναθεώρησε τις αρχικές προβλέψεις του προς τα πάνω. Την Πέμπτη ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος ανακοίνωσε ότι τα έσοδα από τον τουρισμό δίνουν στο Κράτος τη δυνατότητα να στηρίξει περισσότερο την κοινωνία, και επιπλέον να έχει πολύτιμες εφεδρείες για τον χειμώνα που έρχεται. Αυτός ήταν και παραμένει ο στόχος μας στο Υπουργείο Τουρισμού, για αυτό τον σκοπό εργαστήκαμε και παλέψαμε. Για να στηρίξουμε την οικονομία, να ενισχύσουμε τη μέση ελληνική οικογένεια και για να μπορέσουμε να συμβάλλουμε όσο το δυνατόν περισσότερο στη συνολική προσπάθεια της κυβέρνησης και του Πρωθυπουργού Κ. Μητσοτάκη να είναι δίπλα σε όλους τους πολίτες της χώρας, αντιμετωπίζοντας αποτελεσματικά οποιαδήποτε κρίση».

Ο φετινός Αύγουστος θα είναι ο καλύτερος στην ιστορία του ελληνικού τουρισμού; Τι μηνύματα έχετε από τις εισερχόμενες αφίξεις;

«Τον Ιούλιο οι αφίξεις ξεπερνούσαν κάθε εβδομάδα τις 900.000 ενώ την εβδομάδα που διανύουμε αναμένεται να ανέβουν στο 1 εκατομμύριο. Είναι πραγματικά εντυπωσιακοί οι αριθμοί, ωστόσο γνωρίζετε καλά- και από την περίοδο που ήμουν υπουργός Υγείας- ότι έχω ως αρχή να μην κάνω προβλέψεις. Δεν έχει κανένα νόημα να κάνεις προβλέψεις όταν η κατάσταση είναι τόσο ρευστή σε παγκόσμιο επίπεδο και ανά πάσα ώρα και στιγμή μπορεί να ανατραπούν τα πάντα. Αυτό που έχει σημασία είναι να κάνουμε σκληρή και ομαδική δουλειά κρατώντας χαμηλούς τόνους, να είμαστε ευέλικτοι και να αναπροσαρμόζουμε τη στρατηγική μας ώστε να αντιμετωπίζουμε αποτελεσματικά την κάθε δυσκολία που προκύπτει και να προσπαθούμε συνεχώς για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Ακόμα, όμως, και όταν έρχονται οι καρποί των προσπαθειών μας είναι σημαντικό να μην επαναπαυόμαστε και να έχουμε ήδη αρχίσει να εργαζόμαστε για τον επόμενο στόχο».

Ποιες αγορές πρωταγωνιστούν; Αναπληρώθηκαν οι απώλειες της ρωσικής και ουκρανικής αγοράς; Τι πληρότητα παρατηρείται στους ελληνικούς προορισμούς;

«Φέτος, μετά την τεράστια κρίση που προκάλεσε τα προηγούμενα χρόνια η πανδημία στον τουρισμό, επέστρεψαν δυναμικά οι αγορές του Ηνωμένου Βασιλείου, της Γερμανίας, της Σκανδιναβίας και άλλων χωρών. Το σημαντικό όμως είναι ότι με σειρά επαφών που προηγήθηκαν το φθινόπωρο και το χειμώνα και με την επίτευξη στρατηγικών συμφωνιών καταφέραμε όχι μόνο να ενισχύσουμε περαιτέρω το τουριστικό μας προϊόν σε αυτές τις αγορές αλλά και να προσθέσουμε και άλλους σημαντικούς παίκτες. Το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι αυτό των ΗΠΑ. Ήταν ένα τεράστιο στοίχημα να καταφέρουμε να φέρουμε από τις αρχές Μαρτίου τόσες χιλιάδες Αμερικανούς στη χώρα μας οι οποίοι είναι high spenders ταξιδιώτες, μένουν πολλές ημέρες στην Αθήνα και σε πολλούς προορισμούς όχι μόνο της νησιωτικής αλλά και της ηπειρωτικής χώρας, ξοδεύοντας πολλά χρήματα και ενισχύοντας σημαντικά τις τοπικές οικονομίες. Τον Ιούνιο οι αφίξεις από τις ΗΠΑ ήταν αυξημένες κατά 50% σε σχέση με το 2019, 32% αύξηση καταγράφηκε από την Αυστρία, 24% από το Ισραήλ. Η Ελλάδα φέτος είναι νούμερο 1 προορισμός για τους ταξιδιώτες από τη Γαλλία, το Ισραήλ, πολύ ψηλά στις προτιμήσεις των τουριστών από τα Βαλκάνια, και στις 3 πρώτες θέσεις σε Γερμανία και Σκανδιναβία».

Υπάρχουν ενδείξεις για επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου;

«Υπάρχουν, όχι ενδείξεις, αλλά αποδείξεις ότι ήδη έχει επιμηκυνθεί η τουριστική περίοδος και, ναι, υπάρχουν και ενδείξεις ότι θα διευρυνθεί περαιτέρω. Θέλω να πω ότι φέτος η σεζόν ξεκίνησε νωρίτερα- από τις αρχές του Μάρτη, όταν ξεκίνησαν και οι 63 απευθείας πτήσεις/ εβδομάδα από τις ΗΠΑ στο Ελ. Βενιζέλος- ενώ νωρίς ξεκίνησε και η κρουαζιέρα η οποία έχει φτάσει πλέον στους 10 μήνες και καταβάλλουμε προσπάθειες ώστε να γίνει 12μηνη. Το γεγονός ότι οι επισκέψεις στην Ακρόπολη έχουν φτάσει στα επίπεδα του 2019 οφείλεται στο ότι καταφέραμε να φέρουμε νωρίτερα ταξιδιώτες στην Αθήνα. Επισκέφθηκα την Αίγινα και οι φορείς μού έλεγαν ότι είδαν για πρώτη φορά, μήνα Φεβρουάριο, να επισκέπτονται τουρίστες το νησί. Εμείς στο μεταξύ ήδη είχαμε ξεκινήσει να υλοποιούμε το σχεδιασμό μας για επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου μέχρι το τέλος του έτους και εδώ και καιρό μεγάλοι tour operators ζητούν ταξιδιωτικά πακέτα για Νοέμβριο ακόμα και Δεκέμβριο. Τώρα έχουμε αρχίσει να υλοποιούμε ένα φιλόδοξο σχέδιο για να φέρουμε στη χώρα μας όσο το δυνατόν περισσότερους ταξιδιώτες από τη βόρεια και κεντρική Ευρώπη το φθινόπωρο και τον χειμώνα. Έχω ήδη ξεκινήσει τις επαφές με φορείς, tour operators, συναντήθηκα με τον Γερμανό Πρέσβη ενώ την περασμένη εβδομάδα είδα και τους πρέσβεις της Αυστρίας, της Σουηδίας και της Νορβηγίας. Τον Σεπτέμβριο θα πραγματοποιήσω επισκέψεις σε αυτές τις χώρες, έτσι ώστε να «χτίσουμε» προσεκτικά και μεθοδικά αυτό το εγχείρημα. Οι Γερμανοί συνταξιούχοι- δεδομένου ότι δεν έχουν επαγγελματικές και οικογενειακές υποχρεώσεις- μπορούν να έρθουν στην Ελλάδα και να απολαύσουν ένα γλυκό χειμώνα σε πανέμορφες περιοχές όπως η Κρήτη, η Ρόδος, η Κως, με τη διαμονή να τούς κοστίζει λιγότερο απ’ ότι αν έμεναν στα σπίτια τους όπου θα ήταν αναγκασμένοι να δαπανούν από νωρίς το φθινόπωρο υπέρογκα χρηματικά ποσά για τη θέρμανση λόγω της ενεργειακής κρίσης. Επιπλέον, από τις σκανδιναβικές χώρες υπάρχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον για τον τουρισμό που βασίζεται στην περιήγηση στα αρχαιολογικά μνημεία, στον πολιτισμό και στις τέχνες. Αυτό το είδος τουρισμού δεν έχει εποχή και νομίζω ότι δεν υπάρχει ιδανικότερος προορισμός από την Ελλάδα. Επίσης επενδύουμε στο city break ώστε οι πόλεις όπως η Αθήνα, η Θεσσαλονίκη και η Πάτρα να έχουν τουρισμό καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους».

Έχετε ενδείξεις ότι φέτος υπάρχει διάχυση του τουριστικού ρεύματος σε περισσότερες περιοχές, πέραν των καθιερωμένων τουριστικών προορισμών;

«Ένας από τους πρωταρχικούς στόχους που έθεσα όταν ο πρωθυπουργός μού εμπιστεύθηκε τη θέση του υπουργού Τουρισμού ήταν αυτός ακριβώς: Να καταφέρουμε να «φωτίσουμε» προορισμούς που είναι λιγότερο δημοφιλείς αλλά εξίσου όμορφοι με άλλους που διαθέτουν ισχυρό brand. Η Ελλάδα είναι ένας ευλογημένος τόπος με μοναδικά τοπία, υψηλού επιπέδου γαστρονομία, και φυσικά την ελληνική φιλοξενία που όμοιά της δεν υπάρχει σε καμία άλλη χώρα του κόσμου. Ενδεικτικά αναφέρω περιοχές που επισκέφθηκα πρόσφατα και είδα με μεγάλη χαρά ότι φέτος καταγράφουν πολύ υψηλά ποσοστά πληρότητας: Την Καστοριά που φιλοδοξούμε να γίνει σημείο αναφοράς και κύρια πηγή εσόδων της να είναι ο τουρισμός, τη Λήμνο στην οποία εγκαινιάσαμε αθλητικό ξενοδοχείο που θα λειτουργεί όλο τον χρόνο φιλοξενώντας το καλοκαίρι τουρίστες και τους υπόλοιπους μήνες αθλητές και ομάδες ολυμπιακού επιπέδου, τη Ναύπακτο με πληρότητα που ξεπερνά φέτος το 90%- τοποθετείται και αυτή στο χάρτη της τουριστικής ανάπτυξης-, την Αίγινα που αγγίζει αυτή την περίοδο το 100%».

Τι μήνυμα στέλνετε στην ελληνική επιχειρηματικότητα που ποντάρει στον τουρισμό για την βιωσιμότητά της;

«Καταρχάς θέλω να ευχαριστήσω μέσα από την καρδιά μου όλους τους επαγγελματίες του κλάδου. Γιατί χωρίς αυτούς δεν θα είχαμε καταφέρει τίποτα, η προσπάθεια πρέπει να είναι πάντα συλλογική για να φέρει αποτελέσματα. Έχουμε εξαιρετικούς επιχειρηματίες στην Ελλάδα που με κόπο, ευρηματικότητα και μεράκι έχουν καταφέρει να προσφέρουν στους ταξιδιώτες που επισκέπτονται τη χώρα μας πολύ υψηλού επιπέδου υπηρεσίες, αναβαθμίζοντας το ελληνικό τουριστικό προϊόν. Δυστυχώς, όπως συμβαίνει σε όλους τους κλάδους, υπάρχουν και οι εξαιρέσεις. Αυτοί οι λίγοι επαγγελματίες που δεν κάνουν σωστά τη δουλειά τους θα πρέπει να αντιληφθούν ότι δεν έχουν μέλλον αν εξακολουθήσουν να λειτουργούν εκτός πλαισίου. Από την πλευρά του Κράτους, γίνονται έλεγχοι από τα μικτά κλιμάκια των συναρμόδιων Υπουργείων Οικονομικών, Ανάπτυξης και Τουρισμού με τη συνδρομή της Ελληνικής Αστυνομίας και υποβάλλονται αυστηρές κυρώσεις και πρόστιμα. Ωστόσο, επαναλαμβάνω, ότι αυτές οι περιπτώσεις είναι λίγες και ότι η προτεραιότητά μας στο Υπουργείο Τουρισμού είναι η ενδυνάμωση και η στήριξη όλων των επιχειρήσεων- ξενοδοχείων, καταλυμάτων, εστιατορίων, καφέ, εμπορικών καταστημάτων και φυσικά του πρωτογενή τομέα- με στόχο την ενίσχυση της μέσης ελληνικής οικογένειας».

Πώς θα κινηθεί το υπουργείο Τουρισμού, μετά από μια επιτυχημένη χρονιά; Ποιοι οι επόμενοι στόχοι που θα τεθούν;

«Ήδη γίνονται σημαντικά βήματα από την ελληνική κυβέρνηση αναφορικά με την αναβάθμιση των υποδομών της χώρας έτσι ώστε την επόμενη χρονιά να εκκινήσουμε τη σεζόν με ένα νέο τουριστικό μοντέλο βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης. Είναι επιτακτική ανάγκη να υποστηριχθεί η οικολογία, να μειωθούν οι εκπομπές άνθρακα, να αναβαθμιστούν ενεργειακά τα κτίρια και να χτίσουμε μια οικολογική συνείδηση για τα παιδιά μας και τις επόμενες γενιές. Νομίζω ότι το 2023, το προπαιτούμενο για να επιλέξει ένας ταξιδιωτης τον προορισμό του για διακοπές θα είναι η χώρα να ακολουθεί πολιτικές φιλικές στο περιβάλλον».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση louvro
Ακολουθήστε το Daynight.gr σε Google News, Facebook και Instagram.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο Daynight.gr
Διαφήμιση CRETANPHYSIS
Διαφήμιση cretan
Διαφήμιση vision

ΔΗΜΟΦΙΛΗ