Βρειτε μας στα Social Media

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κρίση: Πώς οι νέοι Κρητικοί επιχειρηματίες «βλέπουν» νέες ευκαιρίες

Δημοσιεύτηκε

στις

pexels
Διαφήμιση
Διαφήμιση

Η ραγδαία ανάπτυξη της τεχνολογίας, σε συνδυασμό με την οικονομική κρίση, έχει οδηγήσει πολλούς νέους να επιθυμούν να δημιουργήσουν τη δικιά τους επιχείρηση ή ακόμα και να εξελίξουν την οικογενειακή τους επιχείρηση προκειμένου να εξασφαλίσουν ένα καλύτερο μέλλον. Αρκετές φορές η επιχειρηματικότητα στους νέους παραπέμπει σε καινοτόμες ιδέες, σε start up ή σε κάποιο αντικείμενο που δεν υπάρχει ήδη. Φυσικά, υπάρχει και η νεανική επιχειρηματικότητα, που δραστηριοποιείται σε κάποιο τομέα που υπάρχει ήδη και έχει σκοπό μέσα από νέες πρακτικές να βελτιώσει το οικονομικό της όφελος, αλλά και το ίδιο το προϊόν.

«Αν και δεν υπάρχει μαγική φόρμουλα για να πετύχει κάποιος επιχειρηματικά, αυτοί που τα καταφέρνουν τείνουν να έχουν κατακτήσει τις ακόλουθες δεξιότητες (soft skills): επίλυση προβλημάτων, δημιουργικότητα, καλή και αποτελεσματική επικοινωνία, κριτική σκέψη, διαχείριση ατόμων, προθυμία για απόκτηση νέας γνώσης (“περιέργεια”), αυτοπειθαρχία, ευελιξία-προσαρμοστικότητα, ικανότητα λήψης ρίσκου και εξοικείωση με την αποτυχία. Δεν είναι απαραίτητο κάποιος να διαθέτει όλες αυτές τις δεξιότητες για να επιχειρήσει, σίγουρα μπορεί να αναπτύξει κάποιες απ’ αυτές και, δεδομένου ότι η επιχειρηματικότητα αποτελεί καρπό ομαδικότητας, μπορεί να αναζητήσει τα μέλη εκείνα που θα μπορέσουν να συμβάλλουν με τις δικές τους δεξιότητες στο σύνολο και τελικά στην επιτυχία της επιχείρησης», τόνισε στη «ΝΚ» ο Κωνσταντίνος Βασάκης, ο οποίος είναι συνιδρυτής του μη κερδοσκοπικού οργανισμού Bizrupt και διευθυντής του προγράμματος επιχειρηματικότητας νέων, Foundit.

Σε ερώτηση που του τέθηκε σχετικά με το αν είναι απαραίτητη μια κατάρτιση ή κάποια ιδιαίτερη κλίση για να ξεκινήσει κάποιος τη δικιά του επιχείρηση, τόνισε: «Το να είσαι επιχειρηματίας είναι κάτι περισσότερο από το απλά να ξεκινήσεις μια επιχείρηση: είναι ένας τρόπος σκέψης ή νοοτροπίας που μπορεί να εφαρμοστεί σε οποιαδήποτε ευκαιρία ή πρόκληση εμφανιστεί. Η επιχειρηματική σκέψη και δράση δεν είναι μια ενιαία ικανότητα, είναι ένα σύνολο δεξιοτήτων, που επιτρέπει τον εντοπισμό και την αξιοποίηση ευκαιριών στο έπακρο, τη διαχείριση αποτυχιών και τη μέγιστη αξιοποίηση διαθέσιμων πόρων για τη δημιουργία αξίας την κατάλληλη στιγμή και με τον πιο αποδοτικό τρόπο. Η επιχειρηματική σκέψη μπορεί να βοηθήσει σημαντικά στο ξεκίνημα – και όχι μόνο – της καριέρας κάποιου/ας, ανεξάρτητα αν θα γίνει επιχειρηματίας ή θα εργαστεί σε κάποια εταιρεία!».

Το Bizrupt είναι ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός, που ιδρύθηκε το 2017, με όραμα να είναι καταλύτης καινοτομίας, συμβάλλοντας με τις δράσεις του στη δημιουργία και ενίσχυση ενός βιώσιμου και ισχυρού οικοσυστήματος επιχειρηματικότητας και καινοτομίας στην Κρήτη και την ελληνική επαρχία.

«Πρωτοφανείς ευκαιρίες»

Όπως σημειώνει ο κ. Βασσάκης, οι προκλήσεις που προκύπτουν για έναν νέο επιχειρηματία, όπως για παράδειγμα με την οικονομική κρίση και την πανδημία του κορωνοϊού, μπορούν να οδηγήσουν σε «πρωτοφανείς ευκαιρίες».

«Οι επιχειρηματίες προσαρμόζονται στις περιστάσεις και είναι ευέλικτοι στην εξεύρεση λύσεων, όπου απαιτείται. Με μια άνευ προηγουμένου κρίση, εμφανίζονται και πρωτοφανείς ευκαιρίες. Μπορεί να ακούγεται αντιφατικό, δεδομένου ότι η πλειοψηφία του κόσμου θεωρεί ότι όλα επιβραδύνονται από την τρέχουσα πανδημία, αλλά η ιστορία μάς δείχνει ότι οι κρίσεις αποτελούν “ευκαιρίες” για τη γέννηση νέων επιχειρηματικών ιδεών, που μετατρέπονται σε επιχειρήσεις, οι οποίες αναπτύσσονται ραγδαία και καταφέρνουν να κάνουν disrupt ολόκληρους κλάδους. Παράλληλα, σε περιόδους κρίσης, επιταχύνονται σημαντικά καταστάσεις και δημιουργούνται ευκαιρίες για υφιστάμενες επιχειρήσεις, οι οποίοι καλούνται να έχουν γρήγορα αντανακλαστικά και προσαρμοστικότητα στις νέες συνθήκες αρχικά, για να ανταπεξέλθουν και εν συνεχεία να αξιοποιήσουν τις τυχόν διαθέσιμες ευκαιρίες για να αναπτυχθούν», αναφέρει ο κ. Βασσάκης.

«Αρκετά πλεονεκτήματα»

Όσον αφορά στους λόγους που οδηγούν σήμερα ένα νέο άνθρωπο να ξεκινήσει τη δικιά του επιχείρηση, ο κ. Βασάκης υποστηρίζει: «Υπάρχουν διάφοροι λόγοι που οδηγούν ένα άτομο, ανεξαρτήτου ηλικίας, στην απόφαση να ανοίξει επιχείρηση, από την οποία μπορεί να αντλεί, εκτός από τα προς το ζην, προσωπική ικανοποίηση ή ακόμα και να επιτύχει την αυτοπραγμάτωση. Ένας νέος, ανεξάρτητα του αντικειμένου σπουδών που μπορεί να έχει ολοκληρώσει ή ολοκληρώνει, μπορεί να επιλέξει τον δρόμο της επιχειρηματικότητας, επειδή επιθυμεί να έχει ανεξαρτησία και ευελιξία κινήσεων, προσβλέπει σε μεγαλύτερες οικονομικές απολαβές και επειδή έχει το πάθος να υλοποιήσει μια επιχειρηματική ιδέα που έχει.

Σήμερα, οι νέοι επιχειρηματίες έχουν αρκετά πλεονεκτήματα σε σχέση με το παρελθόν, λόγω των δυνατοτήτων που έχουν ξεκλειδώσει οι ραγδαίες τεχνολογικές εξελίξεις και το διαδίκτυο, των διαθέσιμων προγραμμάτων υποστήριξης επιχειρηματικότητας αρχικών σταδίων, όπως το Foundit, το Venture Garden κ.ά., καθώς και των διαθέσιμων χρηματοδοτικών προγραμμάτων και εργαλείων».

«Οι νέες γενιές πρέπει να βγουν μπροστά στο επιχειρείν»

Ο Νίκος Κοκολάκης είναι νεαρός επιχειρηματίας, δουλεύοντας στο οικογενειακό του κρεοπωλείο- ψητοπωλείο- παντοπωλείο στην πόλη του Ηρακλείου. Όπως υποστηρίζει στη «ΝΚ», η επιχείρησή του, η οποία έγινε με σκοπό να προσδώσει με στερεά θεμέλια το οικογενειακό κλίμα, ξεκίνησε με οικογενειακούς πόρους, χωρίς κάποια ευρωπαϊκή επιχορήγηση. Μάλιστα, αφήνει το δικό του μήνυμα για τη νέα γενιά, τονίζοντας: «Οι νέες γενιές πρέπει να βγουν μπροστά στο επιχειρείν και στις start up επιχειρήσεις. Νέοι επιχειρηματίες, με τεχνογνωσία, με διοικητική ικανότητα και με μεράκι μπορούν να βγουν μπροστά, ανεξαρτήτως φύσης της εργασίας. Όσον αφορά στον κορωνοϊό, έχει πλήξει τις τοπικές επιχειρήσεις, αλλά και η οικονομική κρίση, που μαστίζει την ελληνική κοινωνία. Αυτό δε σημαίνει ότι πρέπει να μένει αμέτοχη και να παρακολουθεί σαν απλός θεατής. Πρέπει να βγει μπροστά, για να ανταποκρίνεται στις ανάγκες του παρόντος σαν μια σύγχρονη ευρωπαϊκή χώρα.

Είναι μια απόφαση που σίγουρα ο οικογενειακός παράγοντας παίζει ρόλο, αλλά είναι η απόφαση που πρέπει να στηριχθεί σε ένα βιώσιμο πλάνο και να ανταποκρίνεται στις ανάγκες. Αν δεν υπήρχε αυτή η έννοια της εξέλιξης του προϊόντος, δε θα υπήρχε λόγος να συμμετέχει η νέα γένια και δη εγώ. Άρα, όταν έχεις ένα προϊόν κι εσύ μπορείς ως νέα γενιά να το εξελίξεις και να αποφέρεις μεγαλύτερο κέρδος και σχέση ποιότητας-τιμής, είναι ένας παράγοντας αυτός που πρέπει να οικοδομήσεις, πρέπει να επενδύσεις, ώστε να πατήσεις γερά στη σημερινή οικονομική κατάσταση».

Για τις δυσκολίες που συναντά σε καθημερινή βάση στην επιχείρησή του ο Νίκος Κοκολάκης μάς είπε: «Συχνά έρχεσαι σε επαφή με μεγαλύτερη ακρίβεια στις τιμές των προμηθευτών. Οι προμηθευτές προσπαθούν να μην επωμιστούν αυτοί τους κραδασμούς της ακρίβειας, αλλά να τους μεταδώσουν στα καταστήματα. Όλο αυτό είναι μια σχέση που συνεχώς δοκιμάζεται και πρέπει συνεχώς να μη χάνεις την ποιότητα πάνω στην τιμή που εσύ προσδοκάς να αγοράσεις το προϊόν, έτσι ώστε να το φέρνεις σε μια προσιτή, φιλική τιμή προς τον καταναλωτή. Αυτή είναι η συνεχόμενη δοκιμασία. Επιπλέον, πρέπει να βρίσκεις πάντα το καλύτερο προϊόν από τους προμηθευτές. Το καλύτερο κρέας, έτσι ώστε να εξοπλίζεις με αγνά ντόπια βιολογικά προϊόντα το κατάστημά σου».

Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση louvro
Ακολουθήστε το Daynight.gr σε Google News, Facebook και Instagram.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο Daynight.gr
Διαφήμιση CRETANPHYSIS
Διαφήμιση cretan
Διαφήμιση vision

ΔΗΜΟΦΙΛΗ