ΚΡΉΤΗ
Σοκάρουν τα στοιχεία για τα τροχαία ατυχήματα στην Κρήτη
Οι πρωτοσέλιδοι τίτλοι του παρελθόντος προκαλούν ανατριχίλα αφού είναι σαν να μην πέρασε ούτε μια μέρα και η Κρήτη εξακολουθεί να «πληρώνει» ακριβά τα τροχαία δυστυχήματα. Εκατοντάδες οικογένειες ντύθηκαν την τελευταία δεκαετία στα μαύρα χάνοντας ένα ή και περισσότερα μέλη τους στην άσφαλτο…. αγαπημένα πρόσωπα τα οποία δεν αντίκρισαν ξανά καθώς χάθηκαν για πάντα μέσα στα συντρίμμια ενός αυτοκινήτου.
Ένα μικρό χωριό της Κρήτης ξεκληρίζεται κάθε χρόνο όπως μαρτυρούν τα αμείλικτα στοιχεία.
Ενδεικτικό είναι το πρωτοσέλιδο του Απριλίου του 2004 με τίτλο «Θερίζουν τα τροχαία» το οποίο αναφέρει ότι κάθε χρόνο χάνονται περίπου 120 άνθρωποι. Ακόμη πιο αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία της εποχής που προέκυψαν από έρευνα του Eργαστηρίου Iατροδικαστικών Eπιστημών του Πανεπιστημίου Kρήτης.
1998 έως 2002: 601 νεκροί
Μέσα σε μία πενταετία, από το 1998 έως το 2002, κόπηκε βίαια το νήμα της ζωής για 601 ανθρώπους, στην πλειονότητά τους ηλικίας μικρότερης των 50 ετών! Είναι σαν η Κρήτη να βρέθηκε σε πόλεμο αφού η ατέλειωτη λίστα των θυμάτων θύμιζε περισσότερο τραγικό απολογισμό μετά από πεδίο μάχης.
ΘΥΜΑΤΑ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΤΟΥ
-1998 116 άνθρωποι
-1999 137
– 2000 127
-2001 126
-2002 95
Tο βαρύτερο φόρο στην άσφαλτο πλήρωσε την περίοδο εκείνη ο νομός Hρακλείου, στους δρόμους του οποίου έγινε το 42% των θανατηφόρων τροχαίων.
Aκολουθεί ο νομός Xανίων με 29%, ο νομός Pεθύμνου με 18% και ο νομός Λασιθίου με 12%.
Για την έρευνα εργάστηκαν ο δικηγόρος και τότε ειδικός επιστημονικός συνεργάτης του Eργαστηρίου Iατροδικαστικών Eπιστημών του Πανεπιστημίου Kρήτης, κ. Γιάννης Σφενδυλάκης, και ο στατιστικός κ. Mανόλης Λιναρδάκης, για τη στατιστική επεξεργασία και ανάλυση των δεδομένων.
2007: Θρήνος για τους νέους που χάθηκαν στην άσφαλτο
Eπιστρέφοντας ακόμη περισσότερο πίσω στο παρελθόν το 2007, ο πρωτοσέλιδος τίτλος της εφημερίδας «Νέα Κρήτη» αναφέρει ότι «Ζητούνται μέτρα» καθώς είναι βαρύς ο φόρος της ασφάλτου στην Κρήτη. Μόνο το πρώτο τετράμηνο του έτους είχαν ήδη χαθεί συνολικά 12 ζωές ενώ τα περισσότερα θύματα ήταν ηλικίας μόλις 17-24 ετών.
Παρότι εδώ και 13 χρόνια σε επιτακτικό ύφος- όπως προκύπτει από τα δημοσιεύματα- φορείς και πολίτες ζητούν τη λήψη μέτρων η μόνη διαφορά που υπήρξε με το πέρασμα των χρόνων είναι ότι μειώθηκαν αισθητά τα θύματα των τροχαίων, όχι όμως και η οδύνη των οικογενειών. Αμέτρητες ζωές συνεχίζουν να χάνονται , αφήνοντας πίσω τους δεκάδες «γιατί» τα χαμένα όνειρά τους…
Πηγή: neakriti