ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΟΛΑ
Καλώς την FRAPORT!
Του Νίκου Μολδοβανίδη
-Επιτέλους, πέρασε ο καιρός και τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια περνούν στην αξιοποίηση τους από την γερμανική εταιρεία FRAPORT. Ολα τα χαρτιά έχουν υπογραφεί, όλα τα χρήματα που ήταν να καταθέσει σαν αντίτιμο ήρθαν στην Ελλάδα . Μάλιστα για να τα φέρει, όπως ταιριάζει σε κράτη που εχουν κακό όνομα στην αγορά, ζήτησε εγγυήσεις από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας. Αυτός,σαν καλός συνταγματολόγος , βρηκε ενα νόμο του βασιλιά Παύλου πριν 60 χρόνια , το επικαιροποίησε και το έκανε του 2017.
-Ετσι, είτε πτωχεύσουμε , είτε αλλάξουμε νόμισμα, είτε χαλάσουμε την συμφωνία με την FRAPORT, τα λεφτα τους, κάπου 1,2 δις ευρώ είμαστε υποχρεωμένοι να τα γυρίσμουμε πίσω. Οταν είσαι μπαταξής και απελπισμένος , βρίσκεις λύσεις. Το μυαλό μου γυρίζει βέβαια πριν 3-4 χρόνια που ο Δήμος Ρεθύμνου και η αντιπεριφέρεια Ρεθύμνου, ναύλωναν πούλμαν και κάνανε εκδρομές με την ΑΔΕΔΥ, τους δάσκαλους και άλλους διάφορους και σχηματίζανε αλυσίδες προστασίας γύρω από το αεροδρόμιο. Ψηφισαν όλοι ΣΥΡΙΖΑ για να μείνει το αεροδρόμιο ΔΗΜΟΣΙΟ. Βγήκε ο ΣΥΡΙΖΑ και το έδωσε στους Γερμανούς..
-Επειδη έχω και καλή μνήμη θυμάμαι και ανακοίνωση της αντιπεριφερειάρχου που έλεγε οτι αν περάσει σε ιδιώτες το αεροδρόμιο, θα μειωθεί ο τουρισμός στο Ρέθυμνο. Ρεκόρ από αφίξεις φέτος, αλλά αυτό είναι μια λεπτομέρεια. Ενα θα σας πω … Ουτε καν σελίδα στο ιντερνετ δεν είχε , ούτε εχει το αεροδρόμιο ττων Χανίων. Ουτε καν τηλεφωνικό κέντρο να σου απαντούν ευγενικά και αμέσως. Ας είναι , πρέπει να δούμε και να βλέπουμε πια μόνο μπροστά.
-Ηδη απο χτες Μ Τρίτη αλλα και σήμερα ανέλαβαν οι της FRAPORT GREECE τα 14 αεροδρόμια και τα πράγματα κυλούν ήρεμα. Την επιχείρηση συντονίζει η διοίκηση και οι επικεφαλής λειτουργιών της Fraport Greece από το υπερσύγχρονο «command center» που έχει δημιουργήσει στα κεντρικά της γραφεία στην Καλογρέζα. Τα περιφερειακά αεροδρόμια περιλαμβάνουν 3 πύλες στην κύρια χώρα (Θεσσαλονίκη, Άκτιο, Καβάλα) και 11 αεροδρόμια στα νησιά (Χανιά, Κέρκυρα, Κεφαλονιά, Κως, Μύκονος, Μυτιλήνη, Ρόδος, Σάμος, Σαντορίνη, Σκιάθος και Ζάκυνθος).
-Το επενδυτικό πρόγραμμα της Fraport Greece ανέρχεται για τους 48 πρώτους μήνες της παραχώρησης στα 400 εκατομμύρια ευρώ. Το πόσο είναι κατά 70 εκατομμύρια ευρώ υψηλότερο απο αυτό που προβλέπεται στην σύμβαση μεταξύ της παραχωρησιούχου και του ελληνικού δημοσίου. Τα 95 εκατομμύρια ευρώ, εκ των 400 συνολικά, προορίζονται για το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης. Η εκταση των 14 terminals από 100.000 τετραγωνικά μέτρα θα πάει τα ε 300.000 τετραγωνικά, αύξηση των σημείων check in από 213 σε 297, των σημείων ελέγχου ασφαλείας από 44 σε 84, των πυλών από 103 σε 147 και των θέσεων στάθμευσης αεροσκαφών από 115 σε 150.
-H αμοιβή παραχώρησης, προβλέπει επίσης την καταβολή 22,9 εκατ. ως ετήσιο εγγυημένο καταβλητέο μίσθωμα και κυμαινόμενη μεταβλητή αμοιβή που υπολογίζεται κατ’ έτος στο 28,6% των μικτών κερδών της εκμετάλλευσής τους.