Ρέθυμνο
Χαμηλότερες οι προσδοκίες για την τουριστική σεζόν στο Ρέθυμνο
Οι προσδοκίες για την τουριστική σεζόν του 2018 ξεκίνησαν με τους καλύτερους οιωνούς, αλλά δυστυχώς για τους ξενοδόχους και όλους τους υπόλοιπους επαγγελματίες που ζουν από τον τουρισμό δεν επιβεβαιώθηκαν.
Γιατί μπορεί οι αφίξεις στην Ελλάδα να άγγιξαν τις 32 εκατομμύρια, περισσότερες από κάθε άλλη χρονιά, όμως οι εισπράξεις είναι μόλις 16 εκατομμύρια ευρώ. Οι αριθμοί είναι δραματικά δυσανάλογοι και έρχονται ως αποτέλεσμα της δυσβάσταχτης φορολογίας και του ακριβού ελληνικού προϊόντος σε σχέση με τους άμεσα ανταγωνιστικούς προορισμούς της Μεσογείου.
Αν προσθέσει κανείς και τις απώλειες των ξενοδοχείων από τα καταλύματα airbnb, καταλαβαίνει κανείς γιατί προέκυψε αυτό το αποτέλεσμα, όπως σχολιάζει ο πρόεδρος του Συλλόγου Ξενοδόχων Ρεθύμνου, Μανώλης Τσακαλάκης.
«Η φετινή χρονιά, ενώ ξεκίνησε με πολύ μεγάλες προσδοκίες, δεν κατέληξε τελικά όπως περιμέναμε. Πιστεύαμε ότι θα κάνει τη διαφορά από την προηγούμενη, αλλά τελικά το 2017 ήταν η καλύτερη χρονιά των τελευταίων ετών και αυτό γιατί μέχρι τον Μάιο που οι αγορές του ανταγωνισμού δεν είχαν ανοίξει, είχαμε συν και στις αφίξεις και στις διανυκτερεύσεις των ξενοδοχείων.
Το μέτρο, που εμείς μετράμε εδώ και πολλά χρόνια και είναι και το πιο αξιόπιστο, είναι οι διανυκτερεύσεις των ξενοδοχείων. Πλην όμως με το να έχει ανοίξει πάρα πολύ το airbnb και τα παράνομα καταλύματα, εμείς δεχόμαστε ένα αθέμιτο ανταγωνισμό», πρόσθεσε ο κ. Τσακαλάκης.
ΣΤΑΔΙΑΚΗ ΜΕΙΩΣΗ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΜΗΝΕΣ
Αυτό που είναι εντυπωσιακό είναι ότι ακόμα και τους μήνες της high season, η μείωση των διανυκτερεύσεων ήταν σταδιακή και δυστυχώς σταθερή. «Τον Ιούνιο είχαμε μείωση 1% στις διανυκτερεύσεις, τον Ιούλιο 2% και τον Αύγουστο 3% και δεν ξέρω που θα καταλήξει ο Σεπτέμβριος. Όπως επίσης, προοιωνίζονται 32 εκ. τουρίστες φέτος, αλλά μετά βίας θα πιάσουμε τα 15 δις έσοδα, ενώ έπρεπε να πιάσουμε 32 δις. καταλαβαίνετε ποια είναι η διαφορά. Έχουμε τη μισή τιμή από ό,τι έχουν πολλές άλλες ευρωπαϊκές ανταγωνίστριες χώρες. Είχαμε αυτό το νούμερο στο παρελθόν, όταν είχαμε 12 εκ. τουρίστες, είχαμε και 12 δις έσοδα.
Δυστυχώς, πρέπει να παλέψουμε πάρα πολύ, γιατί ο ανταγωνισμός είναι ανελέητος, είναι διεθνής. Εμείς έχουμε δεχθεί μία φοροκαταιγίδα, με αποτέλεσμα το δικό μας τουριστικό προϊόν να είναι πανάκριβο, να μην μπορεί να σταθεί στην αγορά τη διεθνή και είμαι σίγουρος ότι το 2019 θα έχει περαιτέρω πτώση στα ξενοδοχεία και αν δεν προσέξουμε και το 2020 θα είναι το ίδιο και τα επόμενα χρόνια», πρόσθεσε ο κ. Τσακαλάκης.
Πάντως, ο ίδιος θέλει να ελπίζει, όπως λέει, πως το κλίμα μπορεί να αντιστραφεί τα επόμενα χρόνια. «Επειδή δεν είμαι άνθρωπος απαισιόδοξος, θέλω να πιστεύω ότι όταν όλοι μαζί προσπαθήσουμε και δούμε τι μπορούμε να κάνουμε προς τη σωστή κατεύθυνση και αναβαθμίσουμε το προϊόν μας, θα πάμε καλύτερα», κατέληξε.
ΚΑΙ ΦΕΤΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΧΕΙΜΕΡΙΝΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
Προγραμματίζεται και για φέτος να λειτουργήσει πρόγραμμα χειμερινού τουρισμού, όπως έγινε και πέρυσι με 40 χιλιάδες επισκέπτες σε όλη την Κρήτη. Ωστόσο, φέτος δεν θα λειτουργήσει ξενοδοχείο μέσα στην πόλη, αλλά συνολικά επτά σε όλη την Κρήτη, τρία εκ των οποίων στην δυτική πλευρά του νησιού, σε Μπαλί, Γεωργιούπολη και Σκαλέτα.
ΜΗΝΥΜΑ ΤΗΣ ΟΛΓΑΣ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗ
«Σήμερα, όσο ποτέ άλλοτε, ο ελληνικός τουρισμός χρειάζεται ένα νέο εθνικό στρατηγικό σχέδιο.
Χρειάζεται μία νέα ατζέντα, με συγκεκριμένες προτεραιότητες και στοχοθεσία, με έμφαση στην αειφορία και την ισόρροπη ανάπτυξη, όλο τον χρόνο, σε όλη την χώρα και κυρίως με προσήλωση στα οφέλη για το σύνολο της κοινωνίας.
Τα χρόνια της αδράνειας, της επικοινωνιακής διαχείρισης και της θεσμικής υποβάθμισης σύντομα τελειώνουν», ανέφερε σε μήνυμα της η βουλευτής Α΄ Αθηνών, Όλγα Κεφαλογιάννη.
ΜΗΝΥΜΑ ΒΑΜΙΕΔΑΚΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
Στην αειφόρο τουριστική ανάπτυξη, με κέντρο τον άνθρωπο και παράλληλα σεβασμό στο περιβάλλον την ιστορία και τον πολιτισμό μας, αναφέρεται στο μήνυμα του με αφορμή την παγκόσμια ημέρα Τουρισμού ο εντεταλμένος σύμβουλος Τουρισμού της Περιφέρειας Κρήτης Μιχάλης Βαμιεδάκης.
Συγκεκριμένη στο μήνυμα-δήλωση του ο κ Βαμιεδακης επισημαίνει: «Οι Έλληνες από την αρχαιότητα ανέδειξαν την εξωστρέφεια, τα ταξίδια και τη φιλοξενία, τα βασικά συστατικά του τουρισμού. Η Ελλάδα κάθε χρόνο ανεβαίνει όλο και περισσότερο στο τουριστικό στερέωμα, καθιερώνοντας τους γαλανόλευκους προορισμούς στις καρδιές των επισκεπτών. Στο κέντρο του τουρισμού πρέπει να βρίσκεται πάντα ο άνθρωπος, διότι τις δίκες του ανάγκες πρέπει να καλύπτει τόσο τα ταξίδι όσο και ο προορισμός, αλλά και η γνωριμία του με νέους ανθρώπους και πολιτισμούς.
Ο τουρισμός αποτελεί τη βαριά βιομηχανία της χωράς μας και σχεδόν το ήμισυ του ΑΕΠ της Περιφέρειας Κρήτης, μας βοήθησε όλους να σταθούμε όρθιοι μέσα στην κρίση, όχι μόνο οικονομικά, αλλά και ανθρώπινα, δίνοντας μας την ευκαιρία να αναδείξουμε τα θετικές πλευρές και τα πλεονεκτήματα του τόπου μας. Η Μέρα Τουρισμού κάθε χρόνο μας υπενθυμίζει όλα τα παραπάνω και μας κάνει να θέτουμε τον πήχη όλο ψηλότερα : για αειφόρο τουριστική ανάπτυξη, με κέντρο τον άνθρωπο και σεβασμό στο περιβάλλον την ιστορία και τον πολιτισμό μας».
Πηγή: goodnet.gr