Ρέθυμνο
Το Ρέθυμνο πιο μπροστά για τη λειτουργία υδατοδρομίου!
Με τη συζήτηση για τα υδροπλάνα στην Κρήτη να “μετράει” σχεδόν 10 χρόνια και το νομικό πλαίσιο συνεχώς να τροποποιείται, θα περίμενε κανείς η ιδιωτική πρωτοβουλία να κάνει ένα βήμα πίσω. Ωστόσο ούτε τα πισωγυρίσματα, ούτε οι γραφειοκρατικές αγκυλώσεις φαίνεται να πτοούν τις εταιρείες που ενδιαφέρονται να αναπτύξουν την εν λόγω δραστηριότητα, που και τους χρόνους μετακίνησης θα συρρικνώσει αλλά και κοινωνικό πρόσημο θα έχει.
Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Hellenic Seaplanes, Νικόλας Χαραλάμπους βρέθηκε στην Κρήτη, στο πλαίσιο της ανακίνησης της συζήτησης για τα αμφίβια αεροσκάφη και μιλώντας στο Cretalive εξέφρασε την αισιοδοξία του για την εξέλιξη, καθώς όπως φαίνεται υπάρχει πια και η πολιτική πρωτοβουλία.
Η Κρήτη φαίνεται ότι αποτελεί πρόσφορο “έδαφος”, με την περιοχή του Ρεθύμνου να είναι πιο … μπροστά από κάθε άλλη υποψήφια περιοχή για εγκατάσταση υδατοδρομίου. Σύμφωνα με τον κ. Χαραλάμπους “έχει ξεκινήσει η διαδικασία της αδειοδότησης για τη Σητεία, την Ιεράπετρα και την Κίσσαμο”, ενώ στο “ψυγείο” φαίνεται πως μπαίνει η περίπτωση του Ηρακλείου, αν και υπάρχει ένα θεωρητικό ενδιαφέρον.
Στην Χερσόνησο εξελίσσεται μια διαδικασία ανάπλασης, ωστόσο στην κατ’ιδίαν επαφή με τον Νικόλα Χαραλάμπους, ο δήμαρχος Γιάννης Σέγκος φέρεται να έχει εκφράσει το ενδιαφέρον του. Ομοίως και ο δήμος Μαλεβιζίου, αν φυσικά τελικά δεν προχωρήσει το σενάριο του Ηρακλείου, ώστε να μπορέσει μέσω του Μαλεβιζίου να εξυπηρετηθεί και ο κόσμος από τον όμορο δήμο.
Η Ελλάδα είναι “μοναδικό σημείο στον πλανήτη για να αναπτυχθεί η δραστηριότητα αυτή. Είναι ιδανικές οι συνθήκες, το περιβάλλον της πολυνησίας είναι πολύ σημαντικό” – είπε στο Cretalive, ο Ν.Χαραλάμπους, προσθέτοντας πως κατά την τελευταία 9ετία, αποκτήθηκε το “know how” με τα νομικά κενά που στην πορεία διαπιστώνονταν και καλύπτονταν, αλλά και με το νομικό πλαίσιο πλέον να ανάβει το “πράσινο φως” στην ιδιωτική πρωτοβουλία. Έτσι στα τρία ολοκληρωμένα υδατοδρόμια σε Κέρκυρα, Παξούς και Πάτρα, που μετρούν αντίστροφα για τις πρώτες πτήσεις, σύντομα θα προστεθούν κι άλλα.
“Προσπαθούμε να δημιουργήσουμε ένα βιώσιμο δίκτυο, με στόχο το 2023 να λειτουργεί” – λέει ο πρόεδρος της Hellenic Seaplanes, περιγράφοντας τη δραστηριότητα που θα εξυπηρετεί όχι μόνο τουριστικές ανάγκες αλλά και κοινωνικού χαρακτήρα, προς περιοχές απομακρυσμένες που το χειμώνα δεν έχουν τουριστική κίνηση άρα η διασύνδεσή τους είναι αραιή.
Τα αμφίβια αεροσκάφη, άλλωστε, πετάνε με μποφόρ που … καθηλώνουν τα πλοία, επίσης μπορούν να χρησιμοποιήσουν λιμάνι και αεροδρόμιο, κι έτσι “συνδυάζοντας υδατοδρόμια και αεροδρόμια, φτάνοντας στην Ελλάδα, όπου θέλεις και όταν θέλεις” – επισήμανε ο κ.Χαραλάμπους. Ο ίδιος, μάλιστα εξηγεί, ότι ήδη 11 υδροπλάνα έχουν ενταχθεί στο στόλο της πυρόσβεσης, ενώ τέτοιου τύπου αεροσκάφη μπορούν να “επιστρατευθούν” επίσης για μεταφορά εμπορευμάτων, ευπαθών προϊόντων, τον Τύπο, για αεροδιακομιδές, και μεταφορές ειδικού σκοπού αλλά και διασώσης, με την Αμερική να δίνει το παράδειγμα στο κομμάτι των σωστικών επιχειρήσεων.
Ηράκλειο – Γαύδος σε 15 λεπτά!
Ένα μεγάλο κεφάλαιο που αφορά την Κρήτη, όμως, είναι και η μετακίνηση εντός του νησιού. Με δεδομένο το προβληματικό οδικό δίκτυο, το οποίο … έζησε και ο ίδιος ο πρόεδρος της Hellenic Seaplanes, κατά την παραμονή του στην Κρήτη, τα υδροπλάνα μπορούν να αποτελέσουν μία πολύ γρήγορη και φυσικά ασφαλή επιλογή, παρέχοντας τη δυνατότητα “hoping” από ένα σημείο της Κρήτης σε ένα άλλο. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι η απόσταση από το Ηράκλειο προς τη Γαύδο μπορεί να διανυθεί σε μόλις 15 λεπτά, ως τα Χανιά σε 10 λεπτά και ως την Κίσσαμο σε 18 λεπτά!
“Έχουμε σμίκρυνη του χρόνου μεταφοράς σε … λεπτά και μάλιστα αποκτώντας και την εμπειρία του να απολαμβάνεις το μοναδικό ανάγλυφο της Κρήτης” – επισημαίνει ο Νικόλας Χαραλάμπους, εκφράζοντας αισιοδοξία για την πορεία – την ίδια αισιοδοξία μάλιστα που τον διακατέχει για το συγκεκριμένο project από την πρώτη ημέρα!