Ρέθυμνο
Ρέθυμνο: Η πόλη των γραμμάτων και της ΑΙΩΝΙΑΣ κίνησης στους δρόμους…
Έτσι! Μπράβο! Συγχαρητήρια! Το Ρέθυμνο, μια πόλη με μόλις 32.468 κατοίκους και με 46.879 κατοίκους στην ευρύτερη αστική περιοχή να έχει τέτοιο κυκλοφοριακό πρόβλημα με το παραμικρό και να πρέπει οι τροχονόμοι να απομακρύνουν ένα προς ένα τα οχήματα που εμποδίζουν την κυκλοφορία.
Γράφει ο «Ρεθεμνιώτης» για το Daynight.gr
Γνωρίζουμε καλά ότι δυο-τρεις είναι όλοι κι όλοι οι κεντρικοί δρόμοι που δέχονται τον μεγαλύτερο φόρτο της κυκλοφορίας, όπως και ότι ούτε λόγος για διάνοιξη νέων δρόμων σε περιοχές του κέντρου που υποφέρουν από το κυκλοφοριακό κομφούζιο με την πρώτη βροχή, τη λαϊκή αγορά, το σχολείο και φροντιστήριο, το πανεπιστήμιο και άλλες δραστηριότητες που αυξάνουν το επιβατικό κοινό.
Μην τα ρίχνουμε στους τουρίστες. Βαίνει προς ολοκλήρωση και η φετινή, πολύπαθη τουριστική περίοδος και μένουμε εμείς κι εμείς σε δυο-τρεις δρόμους να αγανακτούμε και να επιρρίπτουμε ευθύνες. Και μην ακούσω ξανά ότι για όλα φταίνε τα λεωφορεία-φυσαρμόνικες που εξυπηρετούν τις ανάγκες τουριστών, φοιτητών και κατοίκων, γιατί εάν δεν χρειαζόταν ο τροχονόμος να κυνηγά τα σταθμευμένα αυτοκίνητα για να ρέει η κυκλοφορία των οχημάτων, τότε ναι, θα μπορούσε να σταματά το λεωφορείο και να προσπερνούν τα λοιπά τροχοφόρα.
Μην ψάχνουμε προβλήματα στο πρόβλημα, αλλά… λύσεις! Στη Σητεία τοποθέτησαν μέχρι και ειδικά εμπόδια καταμεσής δρόμων, ώστε αναγκαστικά να γίνεται σεβαστή η κυκλοφορία των οχημάτων σε δύο λωρίδες.
Στο Ρέθυμνο λοιπόν που είναι μια πόλη-υπόδειγμα στη βιώσιμη κινητικότητα, αλλά μας γίνεται ο βίος αβίωτος και που δε φαίνεται να συντρέχουν οι λόγοι για να αποχωριστούμε το αυτοκίνητό μας, ας τοποθετηθούν αυτόματες αναδυόμενες κολώνες που θα αναγκάζουν την κυκλοφορία να γίνεται σωστά, όποτε αυτό είναι αναγκαίο λόγω αυξημένης κίνησης. Εξάλλου, ηλεκτρονικά συστήματα παρακολούθησης της κυκλοφορίας, έχουν ήδη τοποθετηθεί. Ήρθε η ώρα να πιάσουν περισσότερο τόπο.
Ας γίνει αυτό και μετά βλέπουμε τι πρόβλημα προκαλούν τα λεωφορεία-φυσαρμόνικα, αλλά και η έλλειψη των μικρότερων από τις γειτονιές και τα προάστια, οι χώροι στάθμευσης, η οδική παιδεία, η μικροκινητικότητα, τα οικολογικά μέσα μεταφοράς κτλ κτλ… Όσο πιο πολλές παραμέτρους βάζει κάποιος σε ένα πρόβλημα, τόσο πιο σύνθετο γίνεται. Γιατί όμως να μην ξεκινήσουμε από κάτι απλό και δυναμικό που θα αλλάξει άρδην την υφιστάμενη κατάσταση;