Ρέθυμνο
Πέπη Μπιρλιράκη σχετικά με την ΚΕΔΗΡ: «Εμείς είμαστε οι καταγγέλλοντες»
«Αν προκύψουν στοιχεία που να επιβάλλουν την παραίτηση μου, φυσικά και θα το κάνω. Μέχρι τώρα όμως τίποτα δεν έχει προκύψει». Η πρόεδρος της ΚΕΔΗΡ, Πέπη Μπιρλιράκη, στον απόηχο της πολύωρης συνεδρίασης του δημοτικού συμβουλίου με αντικείμενο την υπόθεση των οικονομικών της κοινωφελούς επιχείρησης, μίλησε χθες το πρωί στον Team FM και την ενημερωτική εκπομπή «Πρώτη Γραμμή», απάντησε στο αίτημα του επικεφαλής της ελάσσονος αντιπολίτευσης, Μιχάλη Ανδρουλάκη, που ζήτησε την παραίτηση της ίδιας και άλλων μελών του Δ.Σ., ενώ αναφέρθηκε στα προβλήματα υποστελέχωσης της ΚΕΔΗΡ, αλλά και στην επόμενη μέρα.
Όσο για τον τρόπο που διαχειρίστηκε η διοίκηση την υπόθεση που αποκαλύφθηκε με την οικονομική ακαταστασία, η ίδια ανέφερε πως στόχος ήταν να μην θιγούν υπολήψεις πριν υπάρξει σαφής εικόνα του τι είχε συμβεί. «Εχουμε πλέον μία καθαρή εικόνα του τι ακριβώς συνέβη. Εύχομαι κι ελπίζω ότι οι ρεθυμνιώτες να έχουν πια μία πολύ σαφή εικόνα και το πώς το διαχειριστήκαμε.
Η διαχείριση, που σε μεγάλο μέρος της ήταν σεβασμός στις υπολήψεις πολλών ανθρώπων, που δουλεύουν ανιδιοτελώς για όλο το Ρέθυμνο, που είναι σημαντικοί άνθρωποι στην κοινωνία μας, και οι οποίοι με τη σειρά τους σεβάστηκαν τις ανθρώπινες και επαγγελματικές υποστάσεις όλων όσων δουλεύουν στην ΚΕΔΗΡ.
Έγινε προσεκτική διαχείριση, ανθρώπινη και θεσμική διαχείριση της κρίσης που περάσαμε. Για ένα χρόνο τώρα έχουμε ερευνήσει, έχουμε δουλέψει, έχουμε προσπαθήσει να μην σταματήσουμε την καθημερινότητα και να υπηρετούμε τους συμπολίτες μας και τον τόπο συνεχώς παρά το μεγάλο φόρτο που είχαμε με τους ελέγχους. Οι έλεγχοι συνεχίζονται και θα αυξηθούν στο μέλλον».
Επανέλαβε πως «εμείς είμαστε οι καταγγέλλοντες», λέγοντας πως έχει παραδώσει τα πορίσματα στην εισαγγελία και το σώμα επιθεωρητών δημόσιας διοίκησης. «Από τον περασμένο Οκτώβριο μέχρι σήμερα έχουμε περάσει από έναν τακτικό διαχειριστικό έλεγχο στην ΚΕΔΗΡ και από έναν έκτακτο διαχειριστικό έλεγχο από δύο εταιρείες.
Τα πορίσματα των δύο εταιρειών έχουν δοθεί από μένα στον εισαγγελέα και στο σώμα επιθεωρητών δημόσιας διοίκησης. Έχουν πάρει έναν δρόμο άλλου ελέγχου, ενδελεχούς, που θα αποδώσει τις ευθύνες εκεί που πρέπει.
Επίσης, να επισημάνω ότι εμείς είμαστε οι καταγγέλλοντες σε κάθε μορφή ανεύθυνης πράξης που μπορεί να έχει γίνει και φυσικά ο καθένας από εμάς θα δεχθεί και τις ευθύνες που θα του αποδώσει είτε ο εισαγγελέας είτε οι επιθεωρητές ελεγκτές».ΟΙ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΟΥ Δ.Σ.
Η κα Μπιρλιράκη αναφέρθηκε και στις αποφάσεις που έλαβε το διοικητικό συμβούλιο της ΚΕΔΗΡ μετά από την παρουσίαση των πορισμάτων των δύο ορκωτών και τόνισε: «Θεωρούμε ότι το διαχειριστήκαμε με σοβαρότητα και υπευθυνότητα. Πήραμε κάποιες αποφάσεις στο τελευταίο Δ.Σ. της ΚΕΔΗΡ μετά από 3 μέρες μαραθώνιας συνεδρίασης, που ενημερωθήκαμε από τους ορκωτούς, που συζητήσαμε μεταξύ μας, και οι αποφάσεις μας αφορούν την εξυγίανση όσον αφορά το οικονομικό κομμάτι της επιχείρησης. Όχι ότι δεν ξέραμε ότι έπρεπε να γίνουν κάποια πράγματα πάνω στην αύξηση των στελεχών στην ΚΕΔΗΡ, αλλά πιστεύουμε ότι από δω και στο εξής, με το να έχουμε ήδη ξεκινήσει από πέρυσι και τις αρχές 2018 κάποιες συγκεκριμένες δράσεις και μια αντίδραση που είχαμε αμέσως στο να αλλάξουν πρόσωπα σε θέσεις, στο να ξεκινήσουμε εμείς οι ίδιοι τους εσωτερικούς ελέγχους, πιστεύουμε ότι είμαστε σε μία πολύ καλύτερη οικονομική και διοικητική περίοδο. Έχουμε πλέον ελεγχθεί σε βάθος. Ξέρουμε ακριβώς και λογιστικά και ταμειακά και διαχειριστικά κάθε μέρα τι γίνεται και το προσωπικό, ο δήμος μας έχει ήδη ενισχύει και έχουμε πάρει και συμβασιούχους.
Ο στόχος μας είναι να παραδώσουμε στους επόμενους μία επιχείρηση υγιέστατη και πολύ καλά οργανωμένη. Εμείς περάσαμε πολύ δύσκολα, δεν το κρύβω. Η υποστελέχωση μας έχει κοστίσει και τον χρόνο μας και πολλά άλλα. Σαν εν ενεργεία διοικητικό συμβούλιο αποφασίσαμε να καταρτιστεί ο κανονισμός οικονομικής διαχείρισης, ο οποίος θα πρέπει μέσα στις επόμενες ημέρες να ψηφιστεί και να περάσει από το δημοτικό συμβούλιο. Είναι ο κανονισμός αυτός κάτι που πρέπει να ακολουθείται με ευλάβεια. Όπως θα πρέπει να ακολουθείται με ευλάβεια και το καταστατικό λειτουργίας και των υπολοίπων τμημάτων της επιχείρησης.
Μέχρι τέλος του χρόνου θα έχουμε έναν νέο κανονισμό σύμφωνα με τις νέες ανάγκες της επιχείρησης και θέλουμε να ελπίζουμε ότι θα υπάρχει αρκετή στελέχωση για να δουλέψει αυτός ο κανονισμός. Γιατί εμείς είχαμε κανονισμό, αλλά δεν είχαμε ανθρώπους στις θέσεις που έπρεπε, γιατί δεν μπορούσαμε να προσλάβουμε. Γιατί ακόμα και στις συμβάσεις, που ζητούσαμε προσωπικό, ζητούμαστε 10 άτομα και έρχονταν 2 ή 3 και για λίγους μήνες.
Η τρίτη απόφαση του συμβουλίου μας ήταν η σύνταξη οικονομικών ισολογισμών για τα έτη 2016-2017 με ολοκλήρωση μέχρι τον Νοέμβριο του 2018 και θέλουμε να ελπίζουμε ότι αυτό θα έρθει πολύ σύντομα και ανάθεση σε ορκωτό του τακτικού διαχειριστικού ελέγχου για τα δύο αυτά χρόνια. Επιπλέον, να σημειώσω ότι στο εξής θα είναι μόνιμος ο έλεγχος από ορκωτό λογιστή.
Η επόμενη μας απόφαση ήταν να σταλεί μέσω του νομικού συμβούλου εξώδικη όχληση στον λογιστή και ταμία της ΚΕΔΗΡ για την επιστροφή εντός πέντε ημερών από την επίδοση της του ποσού του ελλείμματος 26.604 ευρώ, όπως αυτό προέκυψε από την έκθεση της εταιρείας ορκωτών λογιστών της Grant Thornton, και ζητάμε επίσης προσαυξήσεις ύψους 10.509 ευρώ. Αυτά τα απαιτούμε πλέον από τον λογιστή και ταμία.
Οποιαδήποτε τυχόν άλλη απαίτηση προκύψει από τα πορίσματα, είτε των ορκωτών είτε όλων των στρωμάτων που έχουμε πάει και ερευνούν την επιχείρηση, την απαιτούν από τον ίδιο για τους ίδιους λόγους».
ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΥΠΟΣΤΕΛΕΧΩΣΗΣ
Η πρόεδρος της ΚΕΔΗΡ αναφέρθηκε και στα ζητήματα της υποστελέχωσης, τονίζοντας ότι η συνεχής «ροή» συμβασιούχων δεν βοηθά στο έργο της. «Οι συμπολίτες μας πρέπει να ξέρουν ότι η ΚΕΔΗΡ με ένα πελώριο όγκο εργασίας, υποστελεχωμένη λόγω των νόμων του ελληνικού κράτους, τα τελευταία χρόνια έχει ταλαιπωρηθεί πολύ. Πιστεύω ότι οι ρεθυμνιώτες, γιατί το λένε και πολλοί εκτός Ρεθύμνου, δεν είχαν ποτέ παράπονο για την προσπάθεια που κάναμε όλοι μας και το Δ.Σ. και τα στελέχη, το προσωπικό της επιχείρησης, με αυτές τις δυνατότητες που είχαμε να εξυπηρετούμε πάντα, όσο καλύτερα μπορούσαμε τους συμπολίτες μας.
Η ΚΕΔΗΡ έχει κίνδυνο να χάσει άλλους τρεις από τους εργαζόμενους της πολύ άμεσα. Έχουμε την προγραμματική σύμβαση της παλιάς πόλης, που εκπνέει στις 31-12-2018 και κινδυνεύω να μην έχει και άλλα στελέχη στην επιχείρηση που είναι πολύ σημαντικά, όπως το γραφείο πολιτισμού και η κα Κοτσίφη, όπως η αρχαιολόγος μας η κα Αρβανίτη, που τώρα τελευταία κάνει τουλάχιστον ακόμα δύο ειδικότητες.
Προσπαθούμε με νύχια και με δόντια να βγάζουμε μία καθημερινότητα και για τις εκδηλώσεις και για τις δομές. Ευτυχώς οι δομές βρίσκονται σε πολύ καλό δρόμο, πάλι με ελλείψεις, όμως και η προϊσταμένη τους και το προσωπικό των δομών είναι παντού και δουλεύουν με τις ελλείψεις αυτές. Το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης και τα Εικαστικά εργαστήρια θα μπορούσαν να δουλεύουν κάτω από καλύτερες συνθήκες, αλλά αυτό που νοσεί είναι το διοικητικό κομμάτι. Περιμένουμε κάποιους συμβασιούχους, όμως η πραγματικότητα δείχνει πως όσο καλές κι αν είναι οι προθέσεις ενός εργαζόμενου που έρχεται για πέντε ή για οκτώ μήνες, μέχρι να μάθει, πρέπει να φύγει.
Τώρα στο Καρναβάλι δεν θα έχουμε κανένα άτομο να δουλέψει γραμματειακά. Γι’ αυτό πλέον βάζουμε το κεφάλι κάτω και ψάχνουμε για λύσεις. Προσωπικά είμαι πολύ στεναχωρημένη που η Παιχνιδοχώρα, που ξεκινήσαμε πέρυσι για την ρεθυμνιώτικη οικογένεια στην περίοδο των εορτών και κάναμε ένα πρώτο βήμα και φέτος θα μπορούσαμε να το κάνουμε καλύτερα, δυστυχώς δεν θα είναι εφικτό να γίνει.
Όσο για το καρναβάλι θα βασιστεί σε περισσότερη στήριξη προσωπική, από τις ομάδες και τον ΟΡΚ και από τους ανθρώπους που το αγαπούν», κατέληξε.
Πηγή: goodnet.gr