Βρειτε μας στα Social Media

Ρέθυμνο

Ξεπερνούν τις 4.000 οι αιτήσεις για τα αδήλωτα τετραγωνικά στον δήμο Ρεθύμνου

Δημοσιεύτηκε

στις

Βέλγος
Διαφήμιση
Διαφήμιση

Ξεπερνούν τις 4.000 οι αιτήσεις κατοίκων του δήμου Ρεθύμνου για να «διορθώσουν» τα αδήλωτα τετραγωνικά μέτρα των ακινήτων τους ενώ η προθεσμία λήγει την ερχόμενη Δευτέρα. Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής στοιχεία έχουν δηλωθεί περίπου 150.000 τ.μ. Ωστόσο αγκάθι αποτελεί η επεξεργασία και εκκαθάριση των δηλώσεων αυτών αφού το υπάρχον προσωπικό δεν επαρκεί για να ανταποκριθεί σε αυτό τον φόρτο εργασίας. Είναι χαρακτηριστικό ότι στην οικονομική υπηρεσία του δήμου Ρεθύμνης μόλις δυο υπάλληλοι ασχολούνται με αυτή τη διαδικασία. Για τον λόγο αυτό και επειδή το πρόβλημα δεν αφορά μόνο το Ρέθυμνο οι δήμοι θα προχωρήσουν στην πρόσληψη εργαζόμενων οποιασδήποτε ειδικότητας με δίμηνες συμβάσεις προκειμένου να γίνει έως τις 30 Νοεμβρίου η εκκαθάριση των δηλώσεων.

Αυτό προβλέπει το 33ο άρθρο του νομοσχεδίου του υπουργείου Εσωτερικών: «Τροποποίηση κώδικα ελληνικής ιθαγένειας, νέο πλαίσιο επιλογής στελεχών στον δημόσιο τομέα, οργανωτικές διατάξεις υπουργείου Εσωτερικών και διατάξεις για την αναπτυξιακή προοπτική των ΟΤΑ», που τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση την Πέμπτη. Συγκεκριμένα προβλέπεται η «πρόσληψη προσωπικού οποιασδήποτε ειδικότητας με σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου, σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 206 του κώδικα κατάστασης δημοτικών και κοινοτικών υπαλλήλων».

Να σημειωθεί ότι το θέμα συζητήθηκε και στη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου της ΚΕΔΕ την περασμένη Τετάρτη, με τους δημάρχους να τονίζουν ότι δεν πρόκειται να προλάβουν να κάνουν την εκκαθάριση των δηλώσεων με το υπάρχον προσωπικό.

Με τις προτεινόμενες διατάξεις ορίζεται καταληκτική ημερομηνία για την εκκαθάριση των δηλώσεων καθορισμού επιφανείας ακινήτων στους δήμους, για λόγους δημοσιονομικούς. Λόγω της απρόβλεπτης αυτής συνθήκης και αποκλειστικά για την υποβοήθηση των οικονομικών υπηρεσιών, είναι δυνατή η πρόσληψη προσωπικού οποιασδήποτε ειδικότητας με σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου δύο μηνών, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 206 του κώδικα κατάστασης δημοτικών και κοινοτικών υπαλλήλων (ν. 3584/2007, Α’ 143). Για την ταχύτητα της διαδικασίας, η διαδικασία της πρόσληψης ανατίθεται στην οικεία οικονομική επιτροπή. Επιπλέον, με την παρ. 2 επιλύεται το ερμηνευτικό ζήτημα ως προς το πεδίο εφαρμογής των διατάξεων των παραγράφων 1 και 5 του άρθρου δεύτερου της από 20.3.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου για την υποχρεωτική μείωση μισθωμάτων, συμπεριλαμβανομένων και των μισθώσεων εντός συγκεκριμένων ακινήτων που είναι ανεπίδεκτα επαγγελματικής μίσθωσης και εντός των οποίων ανεστάλη η λειτουργία των επιχειρήσεων. Από την ανωτέρω ρύθμιση εξαιρούνται τα σχολικά κυλικεία, για τα οποία ισχύουν ειδικότερες ρυθμίσεις.

Σε σχετικές δηλώσεις του στα «Ρ.Ν.», ο αντιδήμαρχος οικονομικών Στέλιος Σπανουδάκης ανέφερε: «Το πρόβλημα είναι μεγάλο και απαιτείται προσωπικό για να μπορέσουν να εκκαθαριστούν στο σύνολο τους αιτήσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι εμείς είχαμε δυο άτομα στο ΤΑΠ. Λόγω κορονοϊού η κατάσταση ήταν πολύ δύσκολη, γιατί δεχόμασταν αιτήσεις και στην υπηρεσία όπου προέρχονταν πολλοί για να υποβάλλουν εκεί την αίτηση τους ζητώντας τη σχετική βοήθεια από τους υπαλλήλους. Στον δήμο έχουν γίνει 4.000 αιτήσεις – περισσότερες από 2.500 αιτήσεις έχουν δηλωθεί ηλεκτρονικά και μέχρι σήμερα έχουν επεξεργαστεί περίπου οι 500. Υπολογίζουμε ότι έχουν δηλωθεί συνολικά περί τα 150.000 τ.μ. Είναι απαραίτητο να γίνει η εκκαθάριση το επόμενο δίμηνο γιατί όσοι έκαναν αίτηση τον Μάρτιο εξακολουθούν να πληρώνουν με βάση τα παλιά τ.μ. και πρέπει να γίνει εκκαθάριση και βεβαίωση για τη ρύθμιση της οφειλής τους» και πρόσθεσε ότι:

«Είμαστε ευχαριστημένοι με την ανταπόκριση του κόσμου και από τη διαδικασία αυτή θα υπάρξει ένα σημαντικό έσοδο στον δήμο και σχεδιάζεται να γίνει μια οικονομική ελάφρυνση για τις ευπαθείς ομάδες σε ότι αφορά τα δημοτικά τέλη».

Υπενθυμίζεται ότι μέσω της ειδικής εφαρμογής για την ηλεκτρονική υποβολή (tetragonika.govapp.gr), η οποία έχει τεθεί στη διάθεση του κοινού, οι υπόχρεοι μπορούν να υποβάλλουν προς τους ΟΤΑ α’ βαθμού τις αρχικές ή διορθωτικές δηλώσεις που αφορούν ηλεκτροδοτούμενα αλλά και μη ηλεκτροδοτούμενα ακίνητα, που βρίσκονται στη διοικητική τους περιφέρεια.

Όπως ορίζεται στη σχετική εγκύκλιο (243, «Γνωστοποίηση διατάξεων και οδηγίες εφαρμογής του θεσμικού πλαισίου για την δήλωση-διόρθωση επιφάνειας ακινήτων στους ΟΤΑ α’ βαθμού») του υπουργείου Εσωτερικών: «Δεδομένου ότι με τις προαναφερθείσες διατάξεις, τίθενται αποκλειστικές καταληκτικές χρονικές προθεσμίες υποβολής δηλώσεων, η πάροδος αυτών συνεπάγεται την επιβολή, κατ’ εφαρμογή της κείμενης νομοθεσίας περί εσόδων των ΟΤΑ α’ βαθμού, αναδρομικών χρεώσεων και προστίμων, προσθέτοντας έτσι οικονομικές επιβαρύνσεις για τους δημότες σε μια ούτως ή άλλως απαιτητική οικονομική συγκυρία».

Πηγή: rethnea

Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση louvro
Ακολουθήστε το Daynight.gr σε Google News, Facebook και Instagram.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο Daynight.gr
Διαφήμιση CRETANPHYSIS
Διαφήμιση cretan
Διαφήμιση vision

ΔΗΜΟΦΙΛΗ