Βρειτε μας στα Social Media

Ρέθυμνο

Ρέθυμνο: Τα παραδοσιακά προϊόντα στο βασικό μενού των ξενοδοχείων

Δημοσιεύτηκε

στις

Διαφήμιση
Διαφήμιση

• «Κλειδί» η αναμόρφωση των τιμών σε τυροκομικά και μέλι από τους παραγωγούς

Μια πολλά υποσχόμενη νέα τουριστική περίοδος βρίσκεται προ των πυλών με την Κρήτη, όπως δείχνουν τα στοιχεία των προκρατήσεων, να αποτελεί έναν από τους δημοφιλέστερους προορισμούς που αναμένεται να έχει φέτος αυξημένη τουριστική κίνηση όλους τους μήνες, αρχής γενομένης από τις αρχές Απριλίου.

Οι ξενοδόχοι προετοιμάζονται πυρετωδώς ζητώντας τη συνδρομή φορέων και υπηρεσιών προκειμένου το Ρέθυμνο να είναι καθ’ όλα έτοιμο από τα τέλη Μαρτίου για την υποδοχή των επισκεπτών, παράλληλα όμως ενέργειες γίνονται και στην ενίσχυση της τοπικής οικονομίας, αφού τα ντόπια προϊόντα δεν θα μπορούσαν να εξαιρεθούν από την «πίτα» του τουρισμού.

Ποια όμως είναι η θέση που θα έχει ο πρωτογενής τομέας στις τουριστικές επιχειρήσεις;

Την απάντηση δίνει ο Σύλλογος Ξενοδόχων νομού Ρεθύμνου που στοχεύει να δώσει περαιτέρω έμφαση στην προώθηση των τοπικών προϊόντων μέσα από τις ξενοδοχειακές μονάδες του νομού, εστιάζοντας στην «Κρητική κουζίνα» και το παραδοσιακό μενού με τη χρήση των πρώτων υλών από ντόπιους παραγωγούς. Η Κρήτη άλλωστε αποτελεί έναν προορισμό που φημίζεται τόσο για το φυσικό κάλλος, τις πανέμορφες παραλίες, το εύκρατο κλίμα, την Κρητική φιλοξενία και παράδοση, όσο και για τη γαστρονομία και τη Μεσογειακή διατροφή. Συνεπώς, ο ξένος επισκέπτης θα επιθυμεί αναμφίβολα στη διάρκεια της επίσκεψής του να γευτεί το Κρητικό ελαιόλαδο, το τυρί, το κρασί και το μέλι και όχι προϊόντα εισαγωγής που μπορεί να προέρχονται ακόμη και από τη χώρα του.

Προς την κατεύθυνση αυτή εστιάζει ενεργά ο Σύλλογος Ξενοδόχων νομού Ρεθύμνου, όπως ανέφερε ο πρόεδρος του Συλλόγου κ. Μανώλης Τσακαλάκης μιλώντας στην Κρητική Επιθεώρηση. Συγκεκριμένα, το επόμενο διάστημα αναμένεται συνάντηση των παραγωγών με τους ξενοδόχους που γίνεται κάθε χρόνο στο Επιμελητήριο Ηρακλείου ενόψει της νέας τουριστικής περιόδου. Στόχος είναι να ενημερωθούν οι ξενοδόχοι για τα διαθέσιμα προϊόντα από τους παραγωγούς και να ξεκινήσουν συνεργασίες προς την κατεύθυνση της ενίσχυσης της ντόπιας παραγωγής. Στο πλαίσιο της συνάντησης όμως οι ξενοδόχοι αναμένεται να καταθέσουν εκ νέου πρόταση για αναμόρφωση των τιμών σε ορισμένα είδη από τους παραγωγούς δεδομένου ότι υπάρχουν προϊόντα που διατίθενται σε πολύ υψηλές τιμές, με αποτέλεσμα οι ξενοδόχοι να μην μπορούν να υποστηρίξουν μια τέτοια δαπάνη και να στρέφονται στα εισαγόμενα προϊόντα, το ποσοστό των οποίων υπάρχει ακόμη σε πολύ υψηλά ποσοστά.

«ΤΟ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ ΕΧΕΙ ΒΡΕΙ ΤΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥ»

Ο κ. Τσακαλάκης αναφέρθηκε στο πλαίσιο αυτό στους στόχους της νέας τουριστικής σεζόν που δεν είναι άλλοι από το «να αυξηθεί το μερίδιο που θα πάρουν τα τοπικά μας προϊόντα στα ξενοδοχεία του νομού» όπως επεσήμανε ο ίδιος. Προς την κατεύθυνση αυτή μάλιστα τα τελευταία χρόνια γίνονται συστηματικές προσπάθειες από όλους τους φορείς του νησιού, αφού ο αγροτοδιατροφικός τομέας και τα ντόπια προϊόντα, ενισχύονται σταθερά και παρουσιάζονται μεταξύ άλλων και στις διεθνείς εκθέσεις του εξωτερικού. Ωστόσο, μένει ακόμη να γίνει σημαντική προσπάθεια αφού από το πλήθος των καλών και ποιοτικών προϊόντων που διαθέτει ο πρωτογενής τομέας της Κρήτης μόνο το ελαιόλαδο φαίνεται να έχει εδραιώσει για τα καλά τη θέση του στις τοπικές επιχειρήσεις.

Όπως ανέφερε ο κ. Τσακαλάκης παραπάνω από 80% είναι το ποσοστό που κερδίζει σε παρουσία το ελαιόλαδο στα ξενοδοχεία του Ρεθύμνου έχοντας, όπως τόνισε, ο ίδιος «κερδίσει τη θέση του» στις ντόπιες επιχειρήσεις. Η χρήση του είναι ευρεία, όπως επεσήμανε ο πρόεδρος των ξενοδόχων, αφού με εξαίρεση το τηγάνισμα σε υψηλές θερμοκρασίες, χρησιμοποιείται στην παρασκευή όλων των τροφίμων, ενώ βρίσκεται σταθερά στα τραπέζια των ξενοδοχείων διαθέσιμα προς κατανάλωση από τους επισκέπτες. Υψηλά είναι επίσης τα ποσοστά των φρούτων και λαχανικών από ντόπιους παραγωγούς που χρησιμοποιούν οι ξενοδοχειακές μονάδες και ανέρχεται σε ποσοστό άνω του 90%, ενώ ακολουθούν τα κρασιά Κρητικής προέλευσης σε ποσοστό 80%.

ΜΙΚΡΟΤΕΡΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΧΡΗΣΗΣ ΣΤΟ ΜΕΛΙ ΚΑΙ ΤΑ ΤΥΡΟΚΟΜΙΚΑ ΛΟΓΩ ΥΨΗΛΩΝ ΤΙΜΩΝ

Μικρότερα είναι τα ποσοστά χρήσης στο ντόπιο μέλι και τα τυροκομικά προϊόντα, αφού η τιμή είναι πολλές φορές ιδιαίτερα αυξημένη με αποτέλεσμα η προμήθειά τους να είναι μειωμένη. Παρ’ όλα αυτά, όπως ανέφερε ο κ. Τσακαλάκης ζητούμενο για τους ξενοδόχους είναι να διαθέτουν στις επιχειρήσεις τους σχεδόν αποκλειστικά τα ντόπια προϊόντα, ενώ αρκετοί επιχειρηματίες παρά το αυξημένο κόστος επιχειρούν να διαθέτουν έστω και μικρότερες ποσότητες των εν λόγω ειδών στα ξενοδοχεία τους. «Έχουμε ζητήσει σε συναντήσεις μας με τους παραγωγούς να μας βγάλουν λευκό τυρί και να μειώσουν τις τιμές κυρίως στα γαλακτοκομικά. Τα τυριά είναι πιο ακριβά και έτσι στα ξενοδοχεία σερβίρονται σε μικρότερο βαθμό και κυρίως στο a la carte menu όχι στα πακέτα all inclusive. Δίνουμε έμφαση και στην Κρητική κουζίνα με παραδοσιακά μενού και χρησιμοποιούμε όσο το δυνατόν περισσότερα προϊόντα στην παρασκευή των τροφίμων, όπως για παράδειγμα το μέλι για τα γλυκά» ανέφερε ο κ. Τσακαλάκης.

ΣΤΟ ΙΔΙΟ ΠΛΑΣΙΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ Η ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ «WE DO LOCAL»

Πάνω στη φιλοσοφία της ενίσχυσης του πρωτογενούς τομέα και της χρήσης των τοπικών προϊόντων συνεχίζεται η προσπάθεια και μέσα από το πρότυπο πιστοποίησης WE DO LOCAL. Βασική φιλοσοφία του είναι μια επιχείρηση να λειτουργεί δίνοντας έμφαση στην τοπική παράδοση, τη γαστρονομία, υποστηρίζοντας τους ντόπιους παραγωγούς, το ντόπιο εργατικό δυναμικό και με σεβασμό στο περιβάλλον και την αειφορία πιστοποιώντας και επιβραβεύοντας επιχειρήσεις που πληρούν τα κριτήρια που έχουν θεσπιστεί. «Η προσπάθεια συνεχίζεται και προστίθενται συνεχώς νέα μέλη όχι μόνο στην Κρήτη αλλά και σε όλη την Ελλάδα» ανέφερε ο κ. Τσακαλάκης.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΚΛΑΨΙΝΟΥ

Πηγή: goodnet

Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση louvro
Ακολουθήστε το Daynight.gr σε Google News, Facebook και Instagram.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο Daynight.gr
Διαφήμιση CRETANPHYSIS
Διαφήμιση cretan
Διαφήμιση vision

ΔΗΜΟΦΙΛΗ