Ρέθυμνο
Φοβερό παρκάρισμα στο Ρέθυμνο
Όπως κάθε νόμισμα έχει δύο όψεις, έτσι και οι αναπλάσεις στης πολιτεία μας μπορεί να μας έδωσαν πεζοδρόμια για έναν άνετο και ευχάριστο περίπατο, έχουν όμως και ένα κόστος: μείωσαν κατά πολύ τις θέσεις στάθμευσης. Επειδή παρά την οικονομική κρίση τα οχήματα δεν μειώθηκαν, αλλά κυρίως γιατί όλοι οι διεκδικητές του δημαρχιακού θώκου υμνούν την εναλλακτική κίνηση του βαδίσματος και του ποδηλάτου στο κέντρο της πολιτείας μας, καλό είναι να μιλήσουμε τώρα, πριν τις εκλογές, όχι για τα οράματα καθενός μιας και στο θέμα όλοι συμφωνούν, αλλά για τις προτεινόμενες πρακτικές λύσεις, τις πολιτικές που πρέπει να ακολουθηθούν, τους φορείς που θα εμπλακούν, τις αρμοδιότητες τους και πάνω απ όλα την οργάνωση: ποιος θα κάνει τι, πως και με ποιους στόχους.
Η πολιτεία μας από την εποχή που η Βάρδα Καλλέργη άνοιγε σαν τριαντάφυλλο και τα μαγαζιά στην Λεωφόρο και την Αρκαδίου πλημύριζαν έχει περάσει επεισόδια πολλά, οι υποδομές και οι υπερδομές που έγιναν άλλαξαν την εικόνα της δραματικά. Το κακό είναι ότι παρά την αλλαγή της αυτή η πόλη δεν έχει αλλάξει επίπεδο, στην ουσία παραμένει δέσμια των παλαιών της παθογενειών. Το ζητούμενο λοιπόν είναι η «κεφαλαιοποίηση» των έργων ώστε ο τόπος να εισπράξει επιτέλους την «υπεραξία» που δικαιούται. Μία από τις παθογένειες της καθημερινότητας, την οποία μάλιστα η ανάπλαση μεγέθυνε, είναι το parking των αυτοκινήτων σε όλα τα επίπεδα, από την ολιγόλεπτη στάση, έως την πολύωρη στάθμευση. Δυστυχώς ο τρόπος με τον οποίο σχεδιάστηκε η ανάπλαση όχι μόνο δεν έδωσε λύση στο πρόβλημα, αλλά το αγνόησε επιδεικτικά. Εκ των υστέρων, λειτούργησε απλά τιμωρητικά.
Αυτό φυσικά δεν δικαιολογεί την απαράδεχτη συμπεριφορά μας, τον ωχαδερφισμό μας, τον απίστευτο εγωισμό που βγάζουμε όταν αφήνουμε όπου βρούμε το αυτοκίνητο μας για να «κάνουμε τη δουλειά μας», ενώ μας ανεβαίνει το αίμα στο κεφάλι μόλις κάποιος κάνει το ίδιο σε εμάς. Δεν δικαιολογεί επίσης το καινούργιο «κολπάκι» που έχουμε βρει να μετατρέπουμε την πρασιά μας σε θέση στάθμευσης, καταργώντας την θέση μπροστά από το σπίτι ή το μαγαζί μας. Παλαιότερα δεσμεύονταν μία θέση στάθμευσης στο οδόστρωμα αν η πολυκατοικία είχε προνοήσει να υπάρχουν θέσεις για τα αυτοκίνητα των ενοίκων. Η νέα «μόδα» θέλει με νομικά τερτίπια να παρκάρουμε εμείς τα αυτοκίνητα μας και οι άλλοι…
Με βάση τα δεδομένα αυτά λοιπόν περιμένουμε να ακούσουμε από τους υποψήφιους αρχόντους μας τις ιδέες, μα κυρίως τα κάπως αναλυτικά σχέδια τους. Οι δήμοι προβλέπεται να γίνουν αυτοτελείς διοικητικές μονάδες, με αρμοδιότητες αλλά και ευθύνες. Θα πρέπει λοιπόν όποιος επιθυμεί να υπηρετήσει τον τόπο να μπορεί να εμπνεύσει τους πολλούς προσπερνώντας τα εμπόδια των λίγων. Μόνο και μόνο τότε ο τόπος θα αλλάξει επίπεδο κεφαλαιοποιώντας την υπεραξία της ανάπλασης.
kostasp@polefl.gr
Πηγή: goodnet.gr