Ρέθυμνο
Τα κρουαζιερόπλοια προτιμούν το Ρέθυμνο
Στα Χανιά έφτασαν 83 κρουαζιερόπλοια τα οποία “αποβίβασαν” συνολικά 147.915 επιβάτες, ενώ πέρυσι έφτασαν μόλις 59.
Το Ηράκλειο παρουσίασε σχετική μικρή μείωση αφού οι αφίξεις έφτασαν τις 65 ενώ το 2015 τις 170.
Σε Ρέθυμνο έδεσαν 3 κρουαζιερόπλοια, σύμφωνα με τα στοιχεία, ενώ στη Σητεία κανένα.
ΚΑΛΗ Η ΕΙΚΟΝΑ ΓΙΑ ΤΟ ΡΕΘΥΜΝΟ
Ωστόσο τα στοιχεία της Ένωσης αφορούν τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια, αφού στο Ρέθυμνο για παράδειγμα έδεσαν πολύ περισσότερα από τρία την προηγούμενη χρονιά, μικρότερα, της εταιρείας harmony.
Πιο συγκεκριμένα, το Ρέθυμνο εκτός των 3 καταγεγραμμένων από την Ένωση, είχε 26 κατάπλους κρουαζιερόπλοιων το 2016 με μέσο όρο επιβατών το κάθε ένα 30 άτομα, δηλαδή συνολικά περίπου 800 επισκέπτες κρουαζιέρας όλη τη χρονιά. Τα κρουαζιερόπλοια έφταναν συνήθως δύο φορές την εβδομάδα. Επίσης το Ρέθυμνο την περυσινή χρονιά ήταν προορισμός επιβατών κρουαζιερόπλοιων τα οποία έδεναν στους όμορους νομούς και έρχονταν με λεωφορείο στο Ρέθυμνο. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, μόνο από τα Χανιά την περυσινή σεζόν ήρθαν 6 χιλιάδες επισκέπτες.
Μάλιστα, όπως επισημαίνει η πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Ρένα Κουτσαλεδάκη-Καπετανάκη, από τους περυσινούς επισκέπτες δέχθηκε το Ρέθυμνο πολύ καλές κριτικές και γενικότερα το κλίμα για τον τόπο μας σαν προορισμός κρουαζιέρας είναι πολύ ευνοϊκό, αφού θεωρείται ασφαλής προορισμός. Τα πλοία harmony έχουν εντάξει ήδη επίσημα στα δρομολόγιά τους το Ρέθυμνο για το 2017, συνδυαστικά με άλλες περιοχές όπως η Μονεμβασιά.
ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ
Η Ένωση Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ) πάντως τονίζει ότι το σύνολο αφίξεων των κρουαζιερόπλοιων, παρέμεινε σταθερό τα τελευταία δύο χρόνια, ενώ το 2016 υπήρξε αύξηση 5% στους επιβάτες έναντι του 2015. Συγκεκριμένα το 2016 σε διάφορα ελληνικά λιμάνια στη χώρα μας πραγματοποιήθηκαν 4.290 προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων έναντι 4.281 το 2015, ενώ οι αφίξεις επιβατών το 2016 άγγιξαν τα 5.197.118 έναντι 4.957.743 το 2015.
Το λιμάνι του Πειραιά είναι πρώτο, με 625 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων το 2016, έναντι 621 το 2015, ενώ οι επιβάτες κρουαζιέρας ανήλθαν το 2016 σε 1.094.135 έναντι 980.149 το 2015.
Ακολουθεί η Σαντορίνη με 572 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων το 2016 έναντι 636 το 2015, ενώ οι επιβάτες που αποβιβάστηκαν ανήλθαν σε 783.893 το 2016 έναντι 791.927 το 2015. Αξιοσημείωτη αύξηση σε αφίξεις παρουσίασε επίσης το λιμάνι της Κέρκυρας που έρχεται τρίτο κατά σειρά, με 481 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων το 2016 έναντι 407 το 2015 και 748.916 επιβάτες το 2016 έναντι 647.347 το 2015.
Επίσης, το Λαύριο συνεχίζει για τρίτη χρονιά την ανοδική του πορεία με 65 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων το 2016, 55 το 2015 και 30 το 2014. Στο ίδιο λιμάνι το 2016 αποβιβάστηκαν συνολικά 43.236 επιβάτες κρουαζιέρας έναντι 44.815 το 2015 και 30.493 το 2014. Μείωση αφίξεων παρουσίασε το λιμάνι της Κεφαλλονιάς – Ιθάκης, όπου το 2016 αφίχθησαν 77 κρουαζιερόπλοια με 85.463 επιβάτες, έναντι 112 κρουαζιερόπλοια το 2015 και 149.227 επιβάτες.
Του Βόλου με 46 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων το 2016 έναντι 57 το 2015 και 37.445 επιβάτες το 2016 έναντι 67.096 το 2015 αλλά και της Πάτμου, με 147 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων το 2016 έναντι 192 το 2015 και 91.785 επιβάτες το 2016 έναντι 124.476 το 2015.
Μείωση παρουσίασε το λιμάνι της Μυτιλήνης όπου το 2016 αφίχθησαν 29 κρουαζιερόπλοια με 13.923 επιβάτες, έναντι 53 το 2015 με 24.894 επιβάτες. Τα νησιά που δέχθηκαν κατά το 2016 τις έντονες προσφυγικές ροές παρουσιάζουν μικτή εικόνα. Μείωση αφίξεων σε Μυτιλήνη και Κω, σταθερότητα στη Χίο και αύξηση στα λιμάνια της Σάμου (Βαθύ-Πυθαγόρειο).
Σύμφωνα με την ΕΛΙΜΕ, τόσο από τα λιμάνια, σημαντικούς προορισμούς κρουαζιέρας, όσο και από τους παράγοντες της εγχώριας βιομηχανίας κρουαζιέρας, που αξιολογούν τις προ κρατήσεις αλλά και τον προγραμματισμό του 2017 υπολογίζοντας τις κινήσεις ακόμη και της τελευταίας στιγμής, φαίνεται ότι η χρονιά που αρχίζουμε να διανύουμε δεν θα είναι ιδιαίτερα ευνοϊκή για την κρουαζιέρα στην περιοχή μας.
Όπως αναφέρει η Ένωση Λιμένων Ελλάδος είναι πιθανό να σημειωθούν σημαντικές αποκλίσεις (μειώσεις) τόσο στις αφίξεις κρουαζιερόπλοιων όσο και επιβατών στο σύνολο της χώρας και στους επιμέρους προορισμούς που αποδίδεται τόσο στην αποσταθεροποίηση της περιοχής της Ανατολικής Μεσογείου (και ιδιαίτερα της Τουρκίας) αλλά και στην ανάδειξη νέων αγορών (Ανατολική Ασία, Αυστραλία κλπ).
Πηγή: goodnet