ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Κρήτη: Η νέα πρόταση για τον προαστιακό Καστέλι – Ηράκλειο
Η πρόταση για τον προαστιακό που θα συνδέει το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι με το Ηράκλειο, έρχεται πάνω στη συγκυρία της προγραμματισμένης εδώ και καιρό συνάντησης, του αντιδημάρχου Τεχνικών Έργων Γιάννη Αναστασάκη με τα στελέχη της «Αττικό Μετρό» στην Αθήνα.
Μια ακόμη πρόταση υποστήριξης σταθερής τροχιάς στην Κρήτη, τρένο που θα συνδέει το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι με το Ηράκλειο και ταυτόχρονα όμως θα εκτελεί και κάποια δρομολόγια μέσα στην πόλη, έρχεται από την ομάδα του Facebook «Σιδηρόδρομος στην Κρήτη», με επιστολή του διαχειριστή της Ευστράτιου Σταυρουλάκη προς τη «ΝΚ».
Η πρόταση έρχεται, βέβαια, πάνω στη συγκυρία της προγραμματισμένης εδώ και καιρό συνάντησης, που έφερε στο φως της δημοσιότητας πρώτη φορά η «ΝΚ» στις 11 Ιουλίου, του αντιδημάρχου Τεχνικών Έργων Γιάννη Αναστασάκη με τα στελέχη της «Αττικό Μετρό» στην Αθήνα.
Σιδηρόδρομο Ηρακλείου-νέο αεροδρόμιο Καστελίου Πεδιάδος
Στην επιστολή του ο Ευστράτιος Σταυρουλάκης, διαχειριστής της ομάδας «Σιδηρόδρομος στην Κρήτη» στο Facebook, με 1.556 μέλη όπως σημειώνει ο ίδιος, αναφέρει:
«Αγαπητή “Νέα Κρήτη”,
Σε απάντηση ερώτησης του Χάρη Μαμουλάκη στη Βουλή από τον υφυπουργό Υποδομών Γιώργο Καραγιάννη, έγινε αναφορά στον προαστιακό σιδηρόδρομο Ηρακλείου και συγκεκριμένα στη σύνδεση της πόλης με το δεύτερο σε επισκεψιμότητα αεροδρόμιο της Ελλάδας, μετά το “Ελευθέριος Βενιζέλος”, νέο αεροδρόμιο Καστελίου Πεδιάδος της 4ης πόλης της χώρας με την περσινή απογραφή.
Χρηματοδότηση μπορεί να γίνει από το Ταμείο Ανάκαμψης ως συνοδό έργο του Νέου Βόρειου Άξονα Κρήτης. Το επιχείρημα που αναφέρθηκε περί επιζήμιας ανταγωνιστικότητας του τρένου ως προς τον νέο ΒΟΑΚ εξουδετερώνεται από το επιτυχημένο παράδειγμα συνύπαρξης οδού και σιδηροδρόμου της Αττικής Οδού. Η ανάγκη αυτή μπορεί να αποδειχτεί με μελέτη σκοπιμότητας, όταν η απόσταση του Ηρακλείου από τον νέο αερολιμένα εκτείνεται στα 35 χιλιόμετρα σε σχέση με τον υφιστάμενο στη Νέα Αλικαρνασσό. Η μελέτη αυτή πρέπει να γίνει άμεσα, ώστε να κρατηθεί ζώνη διέλευσης για τον σιδηρόδρομο παραλλήλως του νέου οδικού άξονα. Μάλιστα, μπορεί να εξυπηρετεί και την τουριστική κίνηση στα θέρετρα της ανατολικής τουριστικής ζώνης του Ηρακλείου (Γούβες, Χερσόνησος, Μάλια), ενώ θα μπορεί να συνδυαστεί και με το δίκτυο του σύγχρονου τραμ εντός του Ηρακλείου, όπως προβλεπόταν πριν από την Ολυμπιάδα του 2004 (από Κνωσό προς Λιοντάρια και από Παγκρήτιο Στάδιο μέχρι αεροδρόμιο “Νίκος Καζαντζάκης”). Ως έργο, κακώς δε συμπεριελήφθη στο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών τον Ιούνιο του 2019 και καλώς η Περιφέρεια Κρήτης τον επόμενο μήνα έκρινε ότι πρέπει να είναι ενταγμένο στο ΕΣΣΜ, όπως και με τοποθετήσεις τους οι βουλευτές Ηρακλείου Λογιάδης και Κεγκέρογλου από το 2008, καθώς μπορεί να εκτελεστεί ως ΣΔΙΤ με συμμετοχή στην εκμετάλλευση και των πεπειραμένων λεωφορειούχων του Ηρακλείου που ασκούν αντίστοιχο συγκοινωνιακό έργο. Είναι έργο πράσινων μεταφορών και στον σχεδιασμό του θα μπορούσε να ζητηθεί η τεχνική βοήθεια της “Αττικό Μετρό” που ασχολείται βάσει νόμου με τα έργα τραμ, light rail και μετρό σε όλη την επικράτεια.
Ελπίζουμε ο Κρητικός πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης να δει θετικά την προοπτική αυτού του έργου, που θα δώσει φτερά στην τουριστική ανάπτυξη της περιοχής».