ΚΡΉΤΗ
ΑΝΕΚ: Πότε κατεβαίνουν τα σινιάλα από τα βαπόρια της – Τι θα γίνει με το προσωπικό
Η έγκριση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού της συμφωνίας για την απορρόφηση της ΑΝΕΚ από την Αttica Group θα είναι η τελευταία πράξη μίας επιχειρηματικής κίνησης που απασχόλησε τα τελευταία χρόνια την ακτοπλοϊκή αγορά. Το θέμα αναμένεται να κλείσει μέχρι τον Μάιο 2023.
Όπως εξήγησαν στελέχη της Attica στο newmoney αυτό θα συμβεί λόγω των υποχρεωτικών βημάτων που θα πρέπει να ακολουθηθούν.
Πιο συγκεκριμένα:
-Την επόμενη εβδομάδα αναμένεται να συνεδριάσουν τα ΔΣ των δύο εταιρειών προκειμένου να εγκρίνουν τη συμφωνία. H απόφασή τους θα έρθει προς ψήφιση στις Γενικές Συνελεύσεις των μετόχων.
-Θα είναι η αρχή της διαδικασίας για τη συγχώνευση.
-Μέσα σε 30 ημέρες από την έναρξη της διαδικασίας θα πρέπει να γίνει η υποβολή γνωστοποίησης της συμφωνίας στην Επιτροπή Ανταγωνισμού. Αυτό αναμένεται σύμφωνα με πληροφορίες να συμβεί προς τα τέλη του προσεχούς Οκτωβρίου.
– Η Επιτροπή Ανταγωνισμού σύμφωνα με τις εκτιμήσεις θα χρειαστεί περί του 6-7 μήνες για να εγκρίνει τη συμφωνία. Οπότε τα στελέχη της Attica υπολογίζουν ότι η συμφωνία με τη βούλα της Επιτροπής Ανταγωνισμού θα ολοκληρωθεί τον προσεχή Μάιο του 2023.
Σε λειτουργικό επίπεδο η μετάβαση θα είναι ομαλή αφού οι δύο εταιρείες εδώ και χρόνια συνεργάζονται μέσω κοινοπραξίας στις γραμμές της Αδριατικής σε πρώτη φάση και στις γραμμές της Κρήτης.
«Δεν πρόκειται να αλλάξουμε σε πρώτη φάση τη διάταξη των πλοίων» επεσήμανε στέλεχoς της Attica στο newmoney: «Η απορρόφηση του στόλου της ΑΝΕΚ θα μας δώσει μεγάλη ευελιξία κινήσεων ώστε να δρομολογούμε πλοία ανάλογα με τις ανάγκες των γραμμών» και προσέθεσε:
«Η Attica αποκτά πλέον μεγάλη δύναμη που τη θωρακίζει ώστε να αντιμετωπίσει επιτυχώς τις όποιες κρίσεις εμφανιστούν αφού θα αντέχει τους κραδασμούς».
Για την ΑΝΕΚ τόνισε: «Διασώσαμε μία ιστορική εταιρεία που είχε πρόβλημα με τα δάνεια της αλλά και πρόβλημα ρευστότητα. Οι δε δανειστές της ΑΝΕΚ πρέπει να είναι πολύ ευχαριστημένοι από τους όρους της συμφωνίας».
Ο στόλος της χανιώτικης εταιρείας, αναμένεται να εκσυγχρονιστεί στο μεγαλύτερο μέρος του μέσω επενδυτικού προγράμματος που έχει σχεδιάσει ο Όμιλος ύψους 120 εκατομμυρίων ευρώ.
Στα εργασιακά αναμένεται να ακολουθεί το ίδιο μοντέλο με εκείνο της απορρόφησης της HSW όπου δόθηκαν κίνητρα για εθελούσια έξοδο.
Η συμφωνία αλλάζει και επισήμως τα δεδομένα στην ελληνική αλλά και μεσογειακή ακτοπλοϊκή αγορά. Ο Όμιλος Attica γίνεται ο δεύτερος μεγαλύτερος στην Ευρώπη ακτοπλοϊκός όμιλος όσον αφορά τη δυνατότητα διακίνησης επιβατών, τρίτος με όρους μεταφορικής ικανότητας οχημάτων και τέταρτος με βάση το μέγεθος στόλου.
Οι όροι της συμφωνίας
Η συμφωνία περιλαμβάνει:
– α) τη συγχώνευση με απορρόφηση της ΑΝΕΚ από την εταιρεία με σχέση ανταλλαγής μία (1) κοινή ή προνομιούχο μετοχή της ΑΝΕΚ προς 0,1217 νέες κοινές ονομαστικές μετοχές της ATTICA και
-β) την καταβολή του ποσού των 80.000.000 ευρώ προς πλήρη και ολοσχερή εξόφληση του δανεισμού της ΑΝΕΚ προς τους ανωτέρω πιστωτές (ανεξόφλητο κεφάλαιο ύψους € 236.419.251,23 ευρώ πλέον του συνόλου ανεξόφλητων τόκων ως την ημερομηνία ολοκλήρωσης της συναλλαγής) από το ενοποιημένο σχήμα που θα προκύψει κατά την ημερομηνία ολοκλήρωσης της συγχώνευσης.
Τα Διοικητικά Συμβούλια των εταιρειών θα συγκληθούν σύμφωνα με το νόμο και τα καταστατικά τους για να αποφασίσουν σχετικά με την έναρξη και τις επιμέρους παραμέτρους της διαδικασίας συγχώνευσης.
Η προτεινόμενη σχέση ανταλλαγής θα συζητηθεί εν συνεχεία στα Διοικητικά Συμβούλια των εταιρειών και θα επιβεβαιωθεί με έκθεση ανεξάρτητου εμπειρογνώμονα για το δίκαιο και εύλογο. Η συγχώνευση θα τεθεί προς έγκριση από τις γενικές συνελεύσεις των μετόχων των δύο εταιρειών.
Η συναλλαγή υπόκειται πέραν της έγκρισης των αρμοδίων οργάνων των δύο εταιρειών στους συνήθεις στις περιπτώσεις αυτές όρους και αιρέσεις (λήψη έγκρισης από την Επιτροπή Ανταγωνισμού και κάθε άλλη τυχόν απαιτούμενης έγκρισης ή άδειας).
Σε ανακοίνωσή της η Αttica επισημαίνει ότι “η εταιρεία εκτιμά ότι η συναλλαγή θα αποβεί προς όφελος των μετόχων, των εργαζομένων και των προμηθευτών των δύο εταιρειών και της ελληνικής επιβατηγού ναυτιλίας γενικότερα”.