Κόσμος
H 23χρονη Ελληνίδα που «κέρδισε» το Μανχάταν
Από παιδί περιβάλλεται από τέχνη. Αισθάνεται πολύ τυχερή που μεγάλωσε σε ένα σπίτι με πίνακες τις προγιαγιάς της και του πατέρα της. Οι εικόνες των διαφορετικών εποχών της έδωσαν πάρα πολλά ερεθίσματα που κατάλαβε πολύ καλύτερα, όταν άρχισε να ασχολείται πιο πιστά με τη ζωγραφική.
Η Κυβέλη Ζωή -κόρη της Ελληνο-Αμερικανίδας δημοσιογράφου σεφ Νταϊάνας Κόχυλα- δεν ξεκίνησε την εικαστική της πορεία με αφοσίωση στη ζωγραφική. Η πρώτη χρονιά των σπουδών της ήταν πάνω στις γραφιστικές τέχνες, αλλά πολύ σύντομα κατάλαβε ότι δεν ήταν το μέσο που την εξέφραζε. Άφησε αυτήν την πορεία για να σπουδάσει καλές τέχνες και έτσι κατέληξε στη Νέα Υόρκη για να ασχοληθεί κυρίως με τη ζωγραφική. Από τότε ασχολείται σχεδόν αποκλειστικά με αυτήν και δουλεύει ακατάπαυστα.
«Προσωπικός εικαστικός κώδικας είναι η μόνιμη παρατήρηση-έρευνα» αναφέρει στο in.gr η 23χρονη καλλιτέχνις με αφορμή την εντυπωσιακή μεγάλων διαστάσεων τοιχογραφία της (8,2 x 2,5 μέτρα) με τίτλο «The Allegory of an Essence», για το νεότερο και πολλά υποσχόμενο μέλος της Livanos Restaurant Group, την «Ουσία», το οποίο θα ανοίξει τις πόρτες του το Δεκέμβριο, στην πόλη του Μανχάταν. Χρειάστηκαν δεκαοχτώ ημέρες σκληρής δουλειάς για να ολοκληρωθεί ο πίνακας, ενώ για τη μεταφορά του χρειάστηκαν πέντε άνθρωποι οι οποίοι διήνυσαν απόσταση ίση με εφτά οικοδομικά τετράγωνα κρατώντας τον στα χέρια.
Πηγή έμπνευσης για τη δουλειά της είναι οι άνθρωποι που την περιβάλλουν είτε είναι καλλιτέχνες, σκουπιδιάρηδες, Αφγανοί, Γάλλοι… «Η συγκίνηση που μου προκαλούν κάποια άτομα είναι εκείνο που με ωθεί να εκφραστώ με όποια μορφή μπορώ» προσθέτει.
Η μεγαλύτερη επιρροή ως τώρα στις δημιουργίες της είναι ο Giorgio de Chirico και οι ιδέες του πάνω στη Μεταφυσική καθώς και οι σουρεαλιστές ζωγράφοι για την απόλυτη αμφισβήτησή τους για τη ζωή.
«Στόχος μου είναι μόνιμα να θέτω απορίες και στον εαυτό μου αλλά και στους γύρω όταν κτίζω μια σύνθεση, αλλά καθώς φτάνει στο τέλμα της, θέλω να βρίσκω και λύσεις, κι αν οχι, προχωρώ σε άλλο έργο, αλλά με διαφορετική προσέγγιση».
Τέλος, τοποθετείται για την εικαστική σκηνή στην Ελλάδα λέγοντας ότι «έχει αρχίσει να αλλάζει πάρα πολύ και μάλιστα γρήγορα, όχι ακόμα από την άποψη πρωτοτυπίας, αλλά λόγω αναβρασμού του κατεστημένου». Πιστεύει ότι η ποιότητα της τέχνης στην Ελλάδα είναι ακόμα πολύ νεαρή, εξαιτίας της κοινωνικοπολιτικής κατάστασης σε όλη την Ευρώπη, και ιδιαίτερα με την κρίση έχουν αρχίσει τρομερά κινήματα έκφρασης.
«Επικρατεί τόση αναρχία σε όλους τους τομείς που ειδικά για τις νέες γενιές η ανάγκη για δημιουργία είναι πιο έντονη από ποτέ. Πιστεύω ότι έχει παίξει ιδιαίτερο ρόλο η επιρροή όλων των διαφορετικών λαών που ψάχνουν για άσυλο στη χώρα μας κι αυτό έγινε ξαφνικά γιατί βρεθήκαμε εκτεθειμένοι σε τόσες διαφορετικές κουλτούρες. Αυτό είναι ένα πολύ καλό στοιχείο γιατί πιστεύω ότι ένα από τα μεγαλύτερα όπλα για την ωρίμανση της τέχνης.
»Η τέχνη που έβγαινε από την Ελλάδα στο παρελθόν ήταν περισσότερο παραδοσιακή παρά πρωτοποριακή, θα έλεγα. Σήμερα αυτό έχει αλλάξει τελείως και κατ’ εμέ θα αρχίσουμε να βλέπουμε τεράστιες αλλαγές στο χώρο. Επέλεξα να γυρίσω στην Ελλάδα για αυτόν τον αναβρασμό, εφόσον η Νέα Υόρκη “πάλιωσε” από αυτήν την άποψη, εκεί πλέον όλα ξεπουλιούνται μπροστά στο βωμό του πλούτου».
Ο επόμενος στόχος της δεν είναι στόχος, θέλει απλά να δημιουργεί όσο ζει. «”O στόχος” είναι να βρίσκω τρόπους να το κάνω. Το όνειρο μου είναι να ζωγραφίζω ως τα 105!» αποκαλύπτει.
Η Κυβέλη Ζωή είναι απόφοιτη του Central Saint Martins (London, UK) αλλά και του School of Visual Arts (New York, USA), διακρίθηκε μέσα από τους είκοσι καλύτερους του Open Studios SVA (NYC) από τον Daniel S.Palmer, έφορο του Jewish Museum ενώ η καλλιτεχνική της δράση και εμπειρία ξεκινά από το 2011. Μετρά ήδη τρεις εκθέσεις των έργων της σε Ελλάδα και Νέα Υόρκη.
Πηγή: in