ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Δικάζονται δύο Τούρκοι για επεισοδιακή καταδίωξη στο Καστελλόριζο
Το σκάφος του Λιμενικού κατευθύνθηκε προς τη θαλάσσια περιοχή νότια της νήσου Ρω και εντόπισε το ύποπτο σκάφος το οποίο εκινείτο χωρίς φώτα ναυσιπλοΐας. Με χρήση τηλεβόα του ζήτησε να ακινητοποιηθεί, αλλά εκείνο ανέπτυξε ταχύτητα για να διαφύγει.
Στο εδώλιο του Τριμελούς Εφετείου Δωδεκανήσου επί κακουργημάτων κατηγορούμενοι για επικίνδυνες παρεμβάσεις στην συγκοινωνία πλοίων με πρόκληση κινδύνου σε ανθρώπους και συνέργεια σε αυτήν, της βίας κατά υπαλλήλων τελεσθείσας από κοινού και της παράνομης εισόδου στη χώρα, θα καθίσουν την 7η Απριλίου 2022, δύο Τούρκοι και συγκεκριμένα ένας 31 ετών, που δηλώνει υπάλληλος καφετέριας κι ένας 25 ετών, που δηλώνει γραφίστας, οι οποίοι συνελήφθησαν στη Μεγίστη από λιμενικούς.
Το χρονικό
Οπως αποκάλυψε η «Δημοκρατική», την Τρίτη 22 Ιουνίου 2021 και περί ώρα 00:20, σκάφος του Λιμενικού το οποίο εκτελούσε προγραμματισμένη περιπολία ενημερώθηκε από ναυτικό παρατηρητήριο ν. Μεγίστης ότι ταχύπλοο σκάφος α.λ.σ. εκινείτο εντός των χωρικών υδάτων της χώρας μας με μεγάλη ταχύτητα σε απόσταση μικρότερη του ενός ν.μ. νοτίως της Μεγίστης.
Το σκάφος του Λιμενικού κατευθύνθηκε προς τη θαλάσσια περιοχή νότια της νήσου Ρω και εντόπισε το ύποπτο σκάφος το οποίο εκινείτο χωρίς φώτα ναυσιπλοΐας. Με χρήση τηλεβόα του ζήτησε να ακινητοποιηθεί, αλλά εκείνο ανέπτυξε ταχύτητα για να διαφύγει.
Το ύποπτο σκάφος κατά τη διάρκεια της καταδίωξης εκτελούσε επικίνδυνους ελιγμούς και προσπάθησε να εμβολίσει το σκάφος του Λιμενικού, με αποτέλεσμα να ριφθούν προειδοποιητικές βολές σε ασφαλή σημεία και ακολούθως στη μηχανή του με αποτέλεσμα την ακινητοποίησή του.
Από την έρευνα στο σκάφος βρέθηκε πλήθος σωσιβίων, που δεν δικαιολογείται η κατοχή τους. Ο πρώτος δήλωσε ότι δεν γνωρίζει αν έχει κάνει κάτι παράνομο και ότι πήρε το σκάφος με τον φίλο του για να το πάνε στο Καλκάν για επισκευή. Το σκάφος ανήκει σε έναν άλλο φίλο του και πέρασαν κάτω από το Καστελλόριζο γιατί δεν είχαν έγγραφα μαζί τους και δεν ήθελαν να τους εντοπίσει η τουρκική ακτοφυλακή.
Λίγη ώρα αφού ξεκίνησαν, όπως είπε, ξέμειναν από βενζίνη και ενώ προσπαθούσαν να γεμίσουν το ντεπόζιτο τούς εντόπισε η ελληνική ακτοφυλακή. Από τις επικίνδυνες κινήσεις του ταχύπλοου σκάφους προκλήθηκε κίνδυνος σύγκρουσης, ναυαγίου και τραυματισμού, αν όχι πνιγμού των υπαλλήλων που επέβαιναν στο περιπολικό σκάφος του Λιμενικού.
Επιπλέον, προέκυψε ότι προ της συλλήψεως οι δύο κατηγορούμενοι πέταξαν τα κινητά τους τηλέφωνα στη θάλασσα, που δεν αρνήθηκαν ότι κατείχαν, προκειμένου προφανώς να μην μπορούν να ανιχνευθούν οι συνομιλίες τους με τρίτα άτομα, καθώς κατά την σύλληψή τους δεν βρέθηκαν στην κατοχή τους συσκευές κινητών τηλεφώνων.
Μάλιστα, ο οδηγός του σκάφους, ισχυρίσθηκε ότι κατά την καταδίωξη, του έπεσε η συσκευή στην θάλασσα, ενώ ο έτερος ισχυρίσθηκε προφορικά ότι του το πήραν δήθεν οι λιμενικοί, κάτι όμως που δεν ισχύει, καθώς ανάμεσα στα κατασχεμένα αντικείμενα δεν υπήρχε συσκευή κινητού τηλεφώνου.
Ο ισχυρισμός των κατηγορουμένων ότι ξεκίνησαν από το Ντεμρέ για να μεταφέρουν το σκάφος για επισκευή στο Καλκάν της Τουρκίας είναι αναξιόπιστος, λόγω της προκεχωρημένης μεταμεσονύκτιας ώρας.
Επίσης, αναξιόπιστα ισχυρίσθηκαν ότι επειδή δεν διέθεταν έγγραφα σκάφους και δίπλωμα και επειδή δήθεν φοβήθηκαν την τουρκική ακτοφυλακή, επέλεξαν πορεία πίσω από τα ελληνικά νησιά, διότι η επιλογή να περάσουν σε ξένα (ελληνικά) χωρικά ύδατα ήταν πιο παραβατική και άρα πιο επικίνδυνη επιλογή γι’αυτούς, ενώ ο ένας ισχυρίσθηκε στην κύρια ανάκριση ότι κατέχει δίπλωμα χειριστού ταχυπλόου.
Άλλωστε, ουδέποτε αιτιολογήθηκε ο λόγος ότι ο ιδιοκτήτης του σκάφους επέλεξε να το οδηγούν τρίτα άτομα και να το μεταφέρουν για επισκευή μεταμεσονύκτιες ώρες (όπως ισχυρίζονται οι κατηγορούμενοι).
Πηγή: Δημοκρατική της Ρόδου