ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Μητσοτάκης: Όχι στον υποχρεωτικό εμβολιασμό εκπαιδευτικών για την ώρα
Δεν θα καταστεί τελικά υποχρεωτικός ο εμβολιασμός στους εκπαιδευτικούς, όπως ανέφερε από το βήμα της Βουλής, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.
Ο πρωθυπουργός, αναφέρθηκε δε στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών ενώ απηύθυνε νέα έκκληση για τον εμβολιασμό των πολιτών, όπως αναφέρει το ethnos.gr.
Ο πρωθυπουργός αρχικά αναφέρθηκε στις παρεμβάσεις στις οποίες προχώρησε η κυβέρνηση από τη στιγμή που ανέλαβε: «Μέσα στην πανδημία η χώρα έκανε με επιτυχία το μεγάλο ψηφιακό άλμα αναγκαστικό, της διδασκαλίας από απόσταση! Με την ευκαιρία ευχαριστώ τους εκπαιδευτικούς που υποστήριξαν διαδικασία και κράτησαν ζωντανή εκπαίδευση στη πανδημία έτσι ώστε τα παιδιά να μην αποξενωθούν από σχολείο!».
«Καθώς πλησιάζει ο Σεπτέμβρης το πρώτο μας μέλημα είναι να επιστρέψουν όλα τα παιδιά στο σχολείο στη δια ζώσης εκπαίδευσης με τη μεγαλύτερη δυνατή ασφάλεια! Έχουμε για 2 χρονιές λειτουργήσει με την πανδημία. Η τηλεκπαίδευση δεν μπορεί να υποκαταστήσει φυσική παρουσία μαθητών στην τάξη!», ανέφερε για την ανάγκη επιστροφής στη δια ζώσης εκπαίδευσης.
Μητσοτάκης για σχολεία: Συχνά εργαστηριακά τεστ για ανεμβολίαστους δασκάλους
«Θέλουμε τα παιδιά στο σχολείο για να γίνει αυτό θα πρέπει όλοι να συμφωνήσουμε να πείσουμε ανεμβολίαστους εκπαιδευτικούς να κάνουν το βήμα και να εμβολιαστούν!», είπε στέλνοντας νέο μήνυμα για την ανάγκη εμβολιασμού των εκπαιδευτικών και συνέχισε:
«Μας απασχόλησε το ενδεχόμενο του υποχρεωτικού εμβολιασμού τους. Το συζητήσαμε γιατί η εκπαιδευτική διαδικασία έχει χαρακτηριστικά που σημαίνει είναι δύσκολη αναπλήρωση εκπαιδευτικού. Αποφασίσαμε ότι στην παρούσα συγκυρία δεν θα ήταν η ιδανική λύση! Άνω του 70% έχει εμβολιαστεί! Να στείλουμε σε όλα τα κόμματα κινδύνους που εγκυμονεί για υγεία εκπαιδευτικών. Ο ιός θα κυκλοφορεί σε παιδιά μικρότερης ηλικίας, άρα θα είναι εκτεθειμένη στη πιθανότητα να αρρωστήσουν».
«Γνωρίζουμε ότι η πανδημία, το 4ο κύμα αφορά πρώτα και πάνω από όλα τους ανεμβολίαστους συμπολίτες μας. Έχουν ευθύνη απέναντι στον εαυτό τους, απέναντι στην οικογένειά τους και απέναντι στα παιδιά. Η αναπλήρωση ενός εκπαιδευτικού δεν είναι εύκολη υπόθεση», είπε ο πρωθυπουργός και υποστήριξε: «Θέλω να επαναλάβω την έκκλησή μου στους εκπαιδευτικούς που δεν έχουν εμβολιαστεί να σπεύσουν να το κάνουν».
Ο ίδιος υπογράμμισε πως «έχει ανοίξει η πλατφόρμα για εφήβους 15-17 ετών και από την Παρασκευή από 12-15 ετών. Είναι μια προσωπική απόφαση, κάθε οικογένεια θα κάνει αυτό που θεωρεί σωστό. Αν είχα παιδί σε αυτή την ηλικία δεν θα είχα κανένα δισταγμό να το εμβολιάσω».
Τι είπε ο πρωθυπουργός για το εκπαιδευτικό νομοσχέδιο
Aναφερόμενος στο νομοσχέδιο ο Κυρ. Μητσοτάκης τόνισε: «Οι ρυθμίσεις για το νέο σχολείο έρχονται να συμπληρώσουν σημαντικές μεταρρυθμίσεις στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Δηλώνουν κυρίως την πολιτική μας επιλογή η οποία είναι και προσωπική μου επιλογή η δημόσια εκπαίδευση να καταστεί και πάλι εθνική προτεραιότητα, να γίνει μοχλός κοινωνικής κινητικότητας, ευκαιρία ατομικής προκοπής για όλους και καταλύτης για τη συνολική πρόοδο και ανάπτυξη της χώρας. Οργανώνει σε σύγχρονα πρότυπα τη ραχοκοκαλιά της εκπαίδευσης. Σε αυτή την επιχείρηση αναβάθμισης του δημόσιου σχολείου αξιοποιούνται όλες οι δυνάμεις. Περισσότεροι εκπαιδευτικοί. Έγιναν για πρώτη φορά μετά από 12 χρόνια έγιναν 11700 μόνιμοι διορισμοί. Σε συνέχεια 4500 προσλήψεων που έγιναν στην ειδική αγωγή», σχολίασε ο πρωθυπουργός και συνέχισε λέγοντας:« Ταυτόχρονα καθιέρωση ξένης γλώσσας από το νηπιαγωγεία, 123 νέα προγράμματα σπουδών σε όλες τις βαθμίδες, εργαστήρια, νέος ψηφιακός εξοπλισμός, μαθήματα δεξιοτήτων παντού, επιμόρφωση διδασκόντων και διπλάσια πρότυπα και σχολεία και επαγγελματικά λύκεια. Μόνο φέτος για 4039 θέσεις στα πρότυπα και πειραματικά σχολεια κατατέθηκαν παραπάνω από 13.000 μοναδικές αιτήσεις. Στα 6 πρότυπα επαγγελματικά λύκεια, από την πρώτη φάση ήδη έχει συμπληρωθεί ο αριθμός των ενδιαφερομένων που είχε συμπληρωθεί ολόκληρη τη χρονιά πέρσι. Η κοινωνία δεν είναι απλά πια πιο ώριμη από ποτέ για αυτές τις αλλαγές, τις επιζητά με ένταση. Καλύτερη μόρφωση των μαθητών μέσω της απελευθερώσης των εκπαιδευτικών. Περισσότερη ελευθερία στα σχολεία, στους δασκάλους και τους καθηγητές μας. Την ανάγκη για διαρκή επιμορφωση των διδασκόντων, την αξιολόγησή τους και ενίσχυση εκπαιδευτικών δομών. Αυτά επιχειρεί να κάνει το νομοσχέδιο. Πρόκειται για μία μεταρρύθμιση η οποία προσφέρει ανοικτή γνώση στα παιδιά και επιδεικνύει μεγάλη εμπιστοσύνη στους δασκάλους και καθηγητές μας».
Για την αξιολόγηση, ο πρωθυπουργός επεσήμανε πως «καθώς όταν ένας οργανισμός απελευθερώνεται πρέπει να υπάρχει ένα πλαίσιο ελέγχου. Πρόκειται και για μια δικλείδα ασφαλείας. αλλά και ένα εργαλείο βελτίωσης του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου. Εφαρμόζεται παντού. Η χρησιμότητας πρέπει να αναγνωριστεί καθολικά και στη χώρα μας. Αφορά τη σχολική μονάδα και τους λειτουργούς της». Σε αυτό το πλαίσιο υπογράμμισε πως οι εκπαιδευτικοί θα αξιολογούνται για το έργο τους.
«Είναι περιττό να απαντήσω την κριτική για την αξιολόγηση. Όχι μόνο γιατί εδράζεται σε μύθους, αλλά γιατί επίσης η αξιολόγηση αποτελεί ώριμο ένδυμα της κοινωνίας. 7 στους 10 πολίτες κρίνουν απαραίτητη την αξιολόγηση. Παντού στην Ευρώπη είναι κανόνας. Δεν αμφισβητείται αυτό και αποτελεί συστατικό της εκπαιδευτικής διαδικασίας», είπε ο κ. Μητσοτάκης.
Πυρά σε Τσίπρα: «Δεν γίνεται να μην υπάρχει ελάχιστη βάση εισαγωγής στα πανεπιστήμια»
Ο κ. Μητσοτάκης, υπεραμύνθηκε της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής στα πανεπιστήμια, εξαπολύοντας πυρά κατά του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξη Τσίπρα. «Ζητώ να πάψουν να ακούγονται εύηχα ψέματα που κολακεύουν» είπε χαρακτηριστικά. Δεν γίνεται να μην υπάρχει ελάχιστη βάση εισαγωγής στα πανεπιστήμια, συνέχισε ο πρωθυπουργός. Υπογράμμισε δε ότι «οσοι εισάγονται χωρίς να το αξίζουν, ξέρουμε πολύ καλά πως δεν αποφοιτούν».
Απαντώντας στην πρόταση του Αλέξη Τσίπρα για κατάργηση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, ο πρωθυπουργός τόνισε πως «είναι μια κατάφωρη αδικία για την επόμενη γενιά που θα θέλει να διεκδικήσει την είσοδο της. αν θέλετε να είστε συνεπής προτείνεται τη διατήρηση αλλά να μπαίνουν όσοι δεν την πιάνουν, Υποσχέστε ότι θα έρθετε αναδρομικά να τους βάλετε από την πίσω πόρτα, που δεν έχουν μεγάλες πιθανότητες να αποφοιτήσουν να τους κλείσετε το μάτι όταν γνωρίζετε τα στοιχεία για τα ποσοστά αποφοίτησης. Την ίδια στιγμή που η χώρα έχει τεράστιες ανάγκες για τεχνική εκπαίδευση. Έχουμε το φαινόμενο να παίρνει κάποιος πτυχία και να καταλήγει στο δημόσιο ΙΕΚ γιατί εκεί θα έχει μεγαλύτερες πιθανότητες να αποκατασταθεί επαγγελματικά. Μην κλείνετε το μάτι στους νέους με ψηφοθηρικές υποσχέσεις που δεν ανήκουν σε άλλες δεκαετίες αλλά σε άλλον αιώνα».