Βρειτε μας στα Social Media

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Αυτά είναι τα νέα μέτρα: 200 ευρώ επιταγή ακρίβειας και… φθηνά εισιτήρια

Δημοσιεύτηκε

στις

μέτρα στηριξης ΔΕΘ για την ακρίβεια από τον πρωθυουργό
Διαφήμιση
Διαφήμιση

Η νέα επιταγή ακρίβειας, ύψους 200 ευρώ, θεωρείται δεδομένα πως θα περιλαμβάνεται στο «πλέγμα» μέτρων που θα ανακοινώσει ο Κυριάκος Μητσοτάκης την επόμενη εβδομάδα. Η καταβολή της αναμένεται να «κλειδώσει» μαζί με όλα τα υπόλοιπα, όταν τελειώσει η κοστολόγηση όλων των παροχών που προσανατολίζεται να εξαγγείλει ο πρωθυπουργός από τη ΔΕΘ.

Μάλιστα, υπάρχει σκέψη αυτή τη φορά να ανοίξει η «βεντάλια» των δικαιούχων της επιταγής ακρίβειας εντάσσοντας μεγαλύτερο αριθμό ατόμων προερχόμενα από ευπαθείς ομάδες. Σε αυτές συγκαταλέγονται οι χαμηλοσυνταξιούχοι, οι άνεργοι, άτομα με αναπηρία, ανασφάλιστοι υπερήλικες και αρκετές ακόμα κατηγορίες πολιτών.

Τα μέτρα που θα ανακοινωθούν στη ΔΕΘ

Σύμφωνα με τα όσα είχε γράψει το newsbomb.gr κατά το προηγούμενο διάστημα μεταξύ των μέτρων στήριξης, είναι η απορρόφησης της ρήτρας αναπροσαρμογής μέχρι και τα μέσα τους 2023, το fuel pass 3 η και ενισχυμένη επιταγή ακρίβειας.

Επίσης εξετάζεται ένα αυξημένο επίδομα θέρμανσης για τον χειμώνα 2022 -2023, ενίσχυση των χαμηλών και μεσαίων συνταξιούχων και τέλος η μεγαλύτερη αύξηση του κατώτατου μισθού που αναμένεται να επιστρέψει στα επίπεδα πριν τα μνημόνια και να φτάσει τα 751 ευρώ από 713 ευρώ που είναι αυτή την στιγμή.

Παράλληλα στο τραπέζι βρίσκονται νέες φοροελαφρύνσεις που εφόσον το επιτρέψουν οι συνθήκες θα ενεργοποιηθούν από το 2023. Στόχος των παρεμβάσεων είναι η ενίσχυση των χαμηλών και μεσαίων εισοδημάτων που πλήττονται από το κύμα των ανατιμήσεων.

Σε αυτό το πλαίσιο εξετάζεται η μείωση του συντελεστή φορολόγησης των εταιρικών κερδών από το 22% στο 20% από την επόμενη χρήση. Αξίζει να αναφερθεί πως τα φετινά κέρδη των επιχειρήσεων θα φορολογηθούν με συντελεστή 22% από 24%.

Σε ό,τι αφορά στον ΦΠΑ υπάρχει η σκέψη για μείωση των συντελεστών στο 11% και 22%, από 13% και 24% σήμερα, με διατήρηση του υπερμειωμένου συντελεστή στο 6%. Το συγκεκριμένο μέτρο έχει πολύ υψηλό δημοσιονομικό κόστος και γι’ αυτό μέχρι στιγμής δεν έχει κλειδώσει. Το οικονομικό επιτελείο ζυγίζει τα δεδομένα και μένει να αποδειχθεί αν στο πακέτο της ΔΕΘ ανακοινωθεί και μείωση του ΦΠΑ

Συνοπτικά τα μέτρα στήριξης:

  • Αύξηση του κατώτατου μισθού: Ο πρωθυπουργός εκτιμάται ότι θα δώσει την κατεύθυνση για αύξηση του κατώτατου μισθού, χωρίς βέβαια να την προσδιορίσει, αφού υπάρχουν συγκεκριμένες διαδικασίες, τις οποίες σε καμία περίπτωση δεν θα ήθελε να τις υπερκεράσει. Πληροφορίες θέλουν τον κατώτατο μισθό να διαμορφώνεται σε επίπεδα προ μνημονίων, δηλαδή στα 751 ευρώ, από 713 ευρώ που είναι σήμερα.
  • Αύξηση συντάξεων: Από την 1η Ιανουαρίου του 2023 εκτιμάται ότι θα υπάρξουν αυξήσεις στις συντάξεις οι οποίες σύμφωνα με τον υπουργό Εργασίας Κωστή Χατζηδάκη θα αφορούν όλους τους συνταξιούχους.
  • Εισφορά αλληλεγγύης: Στο προσχέδιο του νέου προϋπολογισμού, που θα κατατεθεί στη Βουλή την πρώτη εβδομάδα του Οκτωβρίου, θα περιλαμβάνονται μεταξύ των άλλων η κατάργηση εισφοράς αλληλεγγύης για δημοσίους υπαλλήλους και συνταξιούχους.
  • Επιταγή ακρίβειας: Για το 2022 εξετάζεται η χορήγηση νέας επιταγής ακρίβειας, προκειμένου να στηριχθούν οι χαμηλοσυνταξιούχοι, άνεργοι και εκείνοι που ανήκουν στην κατηγορία των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων.
  • Μείωση του Τέλους Επιτηδεύματος: Υπάρχουν σενάρια για μείωση κατά 50% του τέλους επιτηδεύματος με κόστος 200 εκατ. ευρώ για τα κρατικά ταμεία, αλλά είναι από τα μέτρα θα κριθούν στο παρά πέντε και ανάλογα με την πορεία των δημοσίων οικονομικών.
  • Fuel Pass 3: Στην περίπτωση που οι τιμές των καυσίμων διατηρηθούν σε υψηλά επίπεδα θα υπάρξει και νέος γύρος ενίσχυσης.

Φθηνά εισιτήρια για τις συγκοινωνίες

Μέτρα ενίσχυσης της χρήσης των συγκοινωνιών, στα πρότυπα αντίστοιχων δράσεων άλλων χωρών, όπως η Γερμανία, βρίσκονται προς ένταξη στο πακέτο που θα ανακοινώσει ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στη ΔΕΘ.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Money Review, στο «τραπέζι» βρίσκονται δύο προτάσεις: Η πρώτη αφορά τη δημιουργία ενός πακέτου απεριορίστων διαδρομών για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, αντίστοιχο με αυτό που εφαρμόστηκε για τους τρεις καλοκαιρινούς μήνες στη Γερμανία και το οποίο έδινε μηνιαίες κάρτες για λεωφορεία, μετρό, τραμ και προαστιακό σιδηρόδρομο με μόλις 9 ευρώ.

Η δεύτερη πρόταση είναι πιο στοχευμένη, καθώς προβλέπει την παροχή δωρεάν καρτών απεριορίστων διαδρομών στους νέους έως 29 ετών, αφού όπως και πέρυσι η κυβέρνηση προσανατολίζεται στο να ανακοινώσει και φέτος ξεχωριστό πακέτο μέτρων για τη συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα.

Οι τελικές αποφάσεις θα ληφθούν την επόμενη εβδομάδα, οπότε και θα «κλειδώσει» το συνολικό πακέτο των μέτρων που θα εξαγγείλει ο πρωθυπουργός στην ομιλία του το Σάββατο 10 Σεπτεμβρίου. Οπως έχει γράψει το MR, τις επόμενες ημέρες το Μέγαρο Μαξίμου αφού συγκεντρώσει όλες τις προτάσεις ανά τομέα πολιτικής και «μετρήσει» τον δημοσιονομικό χώρο τον οποίο έχει διαθέσιμο για να κινηθεί, θα καταλήξει στις τελικές αποφάσεις.

Η ενίσχυση της χρήσης των μέσων μαζικής μεταφοράς αποτελεί «ανάχωμα» στην αύξηση του κόστους καυσίμων και στον υψηλό πληθωρισμό.

Η ενίσχυση της χρήσης των δημόσιων μέσων μαζικής μεταφοράς ως «ανάχωμα» στην αύξηση του κόστους καυσίμων και στον υψηλό πληθωρισμό κερδίζει έδαφος στην κυβέρνηση λόγω και του πρόσφατου πειράματος που πραγματοποιήθηκε στη Γερμανία.

Οπως ανέδειξε πρόσφατο ρεπορτάζ της «Κ», το φθηνό εισιτήριο που εφαρμόστηκε σε όλη τη χώρα για τρεις μήνες, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις του Ινστιτούτου Οικονομικών Ερευνών της Κολωνίας, βοήθησε στη συγκράτηση του ανερχόμενου πληθωρισμού κατά δύο ποσοστιαίες μονάδες, ενώ σίγουρα σημαντική ήταν η βοήθεια στα πιο αδύνατα οικονομικά στρώματα.

Ακόμη, σύμφωνα με την Ομοσπονδιακή Στατιστική Υπηρεσία το ένα πέμπτο των Γερμανών χρησιμοποίησε τακτικά τα μέσα μαζικής μεταφοράς για πρώτη φορά χάρη στο εισιτήριο των 9 ευρώ. Επίσης καταγράφηκε αύξηση 42% στα σιδηροδρομικά ταξίδια τον Ιούνιο και τον Ιούλιο σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πριν από την COVID-19.

Σύμφωνα με πηγές, τα συγκεκριμένα μέτρα θα πρέπει να κοστολογηθούν πολύ λεπτομερώς, καθώς ήδη οι οργανισμοί συγκοινωνιών αντιμετωπίζουν επιπλέον βάρη λόγω του αυξημένου κόστους των καυσίμων και του ηλεκτρικού ρεύματος. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν οι Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑΣΥ), που είδαν τον λογαριασμό του ρεύματος το πρώτο εξάμηνο του 2022 να εκτοξεύεται. Σύμφωνα με πληροφορίες, ενώ ο ετήσιος προϋπολογισμός της εταιρείας προβλέπει περί τα 22 εκατ. ευρώ για το ρεύμα, το πρώτο εξάμηνο του 2022 το κόστος εκτινάχθηκε στα 36 εκατ. ευρώ.

Πηγή: kathimerini.gr

Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση louvro
Ακολουθήστε το Daynight.gr σε Google News, Facebook και Instagram.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο Daynight.gr
Διαφήμιση CRETANPHYSIS
Διαφήμιση cretan
Διαφήμιση vision

ΔΗΜΟΦΙΛΗ