Βρειτε μας στα Social Media

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Καφές στα… 24 ευρώ για ανεμβολίαστους – Ποια μέτρα ισχύουν από αύριο

Δημοσιεύτηκε

στις

καφετεριεσ-κορονοιος
Διαφήμιση
Διαφήμιση

Πολίτες Ά και Β κατηγορίας δημιουργούν τα νέα δεδομένα που ισχύουν για τις μετακινήσεις και τη διασκέδαση στην Ελλάδα, ενώ υπάρχει και μια κατηγορία που μπορεί να πάρει το… βραβείο με τα νέα μέτρα της κυβέρνησης.

Μάλιστα μπορεί αυτή τη στιγμή οι περιορισμοί στις μετακινήσεις να αφορούν τα νησιά, δεν αποκλείεται όμως σύντομα να αφορούν ακόμη και τα διόδια.

Με τα νέα μέτρα από τη Δευτέρα 5 Ιουλίου ο διχασμός θα είναι ξεκάθαρος ανάμεσα σε εμβολιασμένους, ανεμβολίαστους, αλλά και σε αυτούς που διεκδικούν το βραβείο.

Οι τελευταίοι είναι αυτοί που αποφάσισαν να κάνουν το AstraZeneca, αδιαφορώντας για το ξεστοκάρισμα (όπως αποδείχθηκε τελικά) – και αυτή τη στιγμή βρίσκονται να είναι εμβολιασμένοι με μία δόση του εμβολίου (η απόσταση των δύο δόσεων είναι 3 μήνες), άρα και εκτεθειμένοι στα επιθετικά μέτρα της κυβέρνησης.

Η τιμή για τις διακοπές αλλάζει, όπως και για τον καφέ για τους ανεμβολίαστους και για όσους έχουν κάνει μία δόση του εμβολίου και περιμένουν. Μάλιστα πρέπει να περάσουν και 14 μέρες από τη δεύτερη δόση του εμβολίου για να υπάρχει μεγάλος βαθμός ελευθερίας.

Η απόφαση αυτή, που ισχύει από την Δευτέρα 5 Ιουλίου φέρνει τρεις κατηγορίες πολιτών:

Οι εμβολιασμένοι δεν χρειάζεται να κάνουν κάτι ιδιαίτερο. Απλά πρέπει να βρουν πιο είναι το σχετικό έντυπο και να το βγάλουν ή να κατεβάσουν ένα σχετικό app που θα δημιουργηθεί.

Οι ανεμβολίαστοι πρέπει να πληρώνουν 20 ευρώ για rapid ή 60 ευρώ για μοριακό για να ταξιδέψουν, αλλά και για να διασκεδάσουν.

Όσοι έκαναν μία δόση του εμβολίου αντιμετωπίζονται ως ανεμβολίαστοι. Ειδικά οι νέοι εδώ που οδηγήθηκαν αρχικά στο AstraZeneca βρίσκονται στον αέρα, καθώς πολλοί δεν έχουν κάνει τη δεύτερη δόση ακόμη, ενώ θα πρέπει να περάσουν 14 μέρες από τη δεύτερη για να μην ισχύουν τα μέτρα για αυτούς. Πρόκειται κυρίως για τους νέους 30-39 ετών.

Τα νέα μέτρα από 5 Ιουλίου

Από την Δευτέρα 5 Ιουλίου όσοι επιλέξουν να μετακινηθούν με πλοίο ή με αεροπλάνο προς τα νησιά, θα πρέπει να έχουν αρνητικό rapid ή μοριακό τεστ.

Παράλληλα, αυξάνεται και το κόστος του ταξιδιού, καθώς θα πρέπει οι ανεμβολίαστοι πολίτες, αλλά και όσοι εμβολιασμένοι δεν πληρούν τις προϋποθέσεις – ολοκλήρωση εμβολιασμού και συμπλήρωση 14 ημερών από αυτήν – να πληρώσουν είτε το rapid, είτε το PCR τεστ.

Ο καφές στα 24 ευρώ

Όσοι είναι ανεμβολίαστοι ή έκαναν μία δόση εμβολίου πρέπει να πληρώνουν από 15 Ιουλίου 24 ευρώ τον καφέ. Από τις 15 Ιουλίου, οι πολίτες θα πρέπει να υπολογίζουν έξτρα τα 20 ευρώ του rapid test.

Εάν, για παράδειγμα, μια οικογένεια, που δεν έχει εμβολιαστεί, αποτελείται από τέσσερα μέλη και θέλει να βγει, τότε θα πρέπει να δώσει τουλάχιστον 80 ευρώ μόνο για τα τεστ. Το ίδιο ισχύει και για όσους πολίτες δεν θα έχουν κάνει μέχρι τις 15 Ιουλίου τη δεύτερη δόση του εμβολίου τους, ή δεν θα έχουν περάσει 14 μέρες από τη δεύτερη δόση.

Στο ΦΕΚ δημοσιεύθηκε η κοινή υπουργική απόφαση για τα μέτρα τα οποία τίθενται σε ισχύ από τη Δευτέρα 5 Ιουλίου, σε ό,τι αφορά τις μετακινήσεις στα νησιά, καθώς και τη λειτουργία των χώρων ψυχαγωγίας, μεταξύ άλλων.

Στην ΚΥΑ περιλαμβάνονται ρυθμίσεις για την είσοδο πελατών σε κέντρα διασκέδασης, εστιατόρια και καφετέριες.

Aπό τις 5 Ιουλίου οι μετακινήσεις στα νησιά θα γίνονται για τους ενηλίκους με επίδειξη πιστοποιητικού εμβολιασμού, πιστοποιητικού νόσησης, αρνητικού PCR test 72 ωρών ή rapid test 48 ωρών, αλλά όχι self test.

Οι έφηβοι 12 έως 17 ετών θα μπορούν να επιλέξουν μεταξύ όλων των τεστ, συμπεριλαμβανομένου και του self test, ενώ τα παιδιά έως δώδεκα ετών θα ταξιδεύουν ελεύθερα.

Κατά την επιστροφή από τα νησιά συνίσταται επίσης η διενέργεια self test πριν από την επάνοδο στην εργασία και την επαφή με πιο ηλικιωμένα άτομα.

Από το μέτρο εξαιρούνται η Εύβοια, η Λευκάδα και η Σαλαμίνα, καθώς και όσοι μετακινούνται μεταξύ διαφορετικών νησιωτικών Περιφερειακών Ενοτήτων για λόγους εργασίας σε καθημερινή βάση, οι οποίοι θα συνεχίσουν να ταξιδεύουν διενεργώντας εβδομαδιαίο αυτοδιαγνωστικό έλεγχο (self test) όπως ήδη ισχύει.

Με self test θα γίνονται οι μετακινήσεις μεταξύ νήσων που βρίσκονται σε πολύ κοντινές αποστάσεις ή σε πορθμεία που συνδέουν την ηπειρωτική χώρα με νήσους κοντινής απόστασης, π.χ. με τη Λευκάδα.

Όσον αφορά τις χερσαίες μετακινήσεις, ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας Νίκος Χαρδαλιάς έχει δηλώσει ότι αξιολογούνται από την κυβέρνηση τα επιδημιολογικά δεδομένα της κάθε περιοχής και η κατάσταση θα επανεκτιμηθεί τις επόμενες εβδομάδες. Διευκρίνισε, ωστόσο, ότι δεν θα υπάρξουν ξανά οριζόντια περιοριστικά μέτρα που να αφορούν το σύνολο του πληθυσμού.

Κινηματογράφοι – Κέντρα διασκέδασης

Σχετικά με τη λειτουργία των κλειστών κινηματογραφικών αιθουσών (δωδεκάμηνης λειτουργίας) και με βάση τις σχετικές ανακοινώσεις που έχουν γίνει, αναφέρεται ότι κατά την είσοδο απαιτείται υποχρεωτική επίδειξη

α) πιστοποιητικού εμβολιασμού ή

β) βεβαίωσης αρνητικού εργαστηριακού ελέγχου για κορονοϊό με τη μέθοδο PCR που έχει διενεργηθεί με τη λήψη στοματοφαρυγγικού ή ρινοφαρυγγικού επιχρίσματος εντός των τελευταίων 72 ωρών πριν την προγραμματισμένη ώρα προβολής, είτε ελέγχου ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου κορονοϊού (rapid test), εντός 48 ωρών πριν την προγραμματισμένη ώρα προβολής, είτε αυτοδιαγνωστικού ελέγχου (selftest) εντός 24 ωρών πριν την προγραμματισμένη ώρα προβολής.

Η αρνητική διάγνωση του εργαστηριακού ελέγχου με τη μέθοδο PCR και του ελέγχου ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου rapid test αποδεικνύονται με την επίδειξη σχετικής βεβαίωσης, ενώ η αντίστοιχη διάγνωση με self-test αποδεικνύεται με την επίδειξη βεβαίωσης «COVID-19: Δήλωση αποτελέσματος self-test/Self test declaration» ηλεκτρονικά καταχωρισμένης ή χειρόγραφης ή

γ) πιστοποιητικού νόσησης που εκδίδεται 30 ημέρες μετά από τον πρώτο θετικό έλεγχο και η ισχύς του διαρκεί έως 180 ημέρες μετά από αυτόν.

Πηγή: zarpanews

Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση louvro
Ακολουθήστε το Daynight.gr σε Google News, Facebook και Instagram.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο Daynight.gr
Διαφήμιση CRETANPHYSIS
Διαφήμιση cretan
Διαφήμιση vision

ΔΗΜΟΦΙΛΗ