XANIA
Μια θεότρελη ιστορία στην Κρήτη: Τουρίστας βρέθηκε θετικός στον κορονοϊό και η οικογένειά του… δεινοπάθησε
Θα μπορούσε να είναι σενάριο φαρσοκωμωδίας, δυστυχώς όμως είναι αληθινό περιστατικό που εκτυλίχθηκε σε ξενοδοχείο του νομού Χανίων και καταδεικνύει με τον πιο χαρακτηριστικό τρόπο πώς λειτουργεί το σύστημα ή για να το γράψουμε πιο σωστά, πώς δε λειτουργεί….
Πρόκειται για την άνευ προηγουμένου ταλαιπωρία και ασυνεννοησία με την οποία ήρθαν αντιμέτωποι διεύθυνση και προσωπικό ξενοδοχείου του νομού Χανίων, για να βρουν άκρη με υπηρεσίες του κράτους όταν διαπίστωσαν ότι πελάτης τους ήταν θετικός στον κορωνοϊό.
Η… κακή μέρα από την αρχή φαίνεται
Τη Δευτέρα έγινε άφιξη στο ξενοδοχείο από μια οικογένεια Ολλανδών επισκεπτών που είχε κλείσει δωμάτιο για ένα βράδυ.
Το ξενοδοχείο με τη σειρά του έκλεισε στην οικογένεια των Ολλανδών, ραντεβού σε έναν γιατρό προκειμένου να κάνει τεστ για covid. Στις 18.30 το απόγευμα της Δευτέρας, ο γιατρός, τους ενημερώνει ότι ο πελάτης είναι θετικός στον κορωνοϊό και ότι καταχώρησε το όνομα και τα στοιχεία του στο σύστημα έτσι ώστε το πολύ σε 3 ώρες η αρμόδια υπηρεσία να πάει στο ξενοδοχείο και να παραλάβει τα μέλη της οικογένειας των Ολλανδών ώστε να τα μεταφέρει σε άλλο σημείο, προφανώς σε χώρο καραντίνας.
Να σημειωθεί ότι από την πρώτη στιγμή της άφιξης η οικογένεια μπήκε κατευθείαν μέσα στο δωμάτιό της χωρίς να περάσει από το λόμπι του ξενοδοχείου εκτός από ένα ενήλικο εμβολιασμένο μέλος της που πέρασε από τη ρεσεψιόν για τις συνεννοήσεις. Μετά και το θετικό αποτέλεσμα παρέμειναν συνεχώς όλοι κλεισμένοι στο δωμάτιο.
Και κάπου εδώ ξεκινάει το θέατρο του παραλόγου και οι απέλπιδες προσπάθειες ξενοδόχου και υπαλλήλων να βγάλουν μια άκρη.
Από τον Άννα στον Καΐάφα ή αλλιώς παίζοντας την κολοκυθιά
Οι ώρες περνούσαν χωρίς να έχουν κάποια κρούση από οποιαδήποτε υπηρεσία. Η διεύθυνση του ξενοδοχείου αποφάσισε να πάρει τηλέφωνο στον ΕΟΔΥ, όμως δε βρήκε κανέναν.
Την επόμενη ημέρα το πρωί (την Τρίτη), υπάλληλος της ρεσεψιόν που είχε ενημερωθεί σχετικά με την περίπτωση άρχισε να παίρνει τηλέφωνα στις υπηρεσίες. Κάλεσε στην αστυνομία, στον γιατρό που είχε διενεργήσει το τεστ και στη συνέχεια στα κεντρικά του ΕΟΔΥ. Εκεί από την άλλη άκρη της τηλεφωνικής γραμμής της απαντούν:
– “Εμάς πήρες; Την Πολιτική Προστασία πάρε”.
Παίρνει η υπάλληλος την Πολιτική Προστασία. Μετά από πολύ ώρα καταφέρνει να πιάσει γραμμή και της απαντούν με τη σειρά τους:
– “Εμάς πήρες; Την ιχνηλάτηση κρουσμάτων πάρε”
Παίρνει η υπάλληλος στο τηλέφωνο που της έδωσαν.Αποτέλεσμα κανένα.
Μετά από πολλές προσπάθειες καταλήγει η υπάλληλος του ξενοδοχείου να καλεί σε ένα τοπικό τηλέφωνο της πολιτικής προστασίας στο οποίο επίσης δεν απάντησε κανείς. Στη συνέχεια κάλεσε στην πολιτική προστασία της περιφερειακής ενότητας Χανίων, στην οποία της απάντησαν:
– “Δεν είμαστε αρμόδιοι εμείς. Αρμόδια είναι άλλη υπηρεσία της Πολιτικής Προστασίας που δεν υπάγεται σε εμάς αλλά υπάγεται κατευθείαν στον Χαρδαλιά”
Παίρνει στο αντίστοιχο τηλέφωνο και η απάντηση ήταν:
– “Δεν ξέρουμε εμείς, πρέπει να πάρετε τοπικά”
Μετά από αυτό το παιχνίδι πινγκ πονγκ που το μπαλάκι της ευθύνης και της αρμοδιότητας πήγαινε από τον έναν στον άλλο, βρίσκουν επιτέλους το τοπικό τμήμα που είναι αρμόδιο. Εκεί τους απαντούν:
– “Δεν είναι δηλωμένο το κρούσμα στο σύστημα. Πρέπει να το δω στο σύστημα για να έρθουμε να το παραλάβουμε.”
Ο ξενοδόχος ξαναπαίρνει τον γιατρό που είχε διενεργήσει το τεστ και στη συνέχεια είχε δηλώσει στο σύστημα το όνομα ως θετικό κρούσμα. Ο γιατρός τον διαβεβαίωσε ότι έχει καταχωρηθεί στο σύστημα και μάλιστα το έβλεπε μπροστά του τη στιγμή της συνομιλίας τους.
Εκείνη την ημέρα, σύμφωνα με τη διεύθυνση του ξενοδοχείου, έγιναν από το προσωπικό και τη διεύθυνση πάνω από 100 κλήσεις και απόπειρες επικοινωνίας με υπηρεσίες οι οποίες είτε δε σήκωναν το τηλέφωνο ή όταν το σήκωναν δήλωναν αναρμόδιοι, παραπέμποντάς τους στον επόμενο. Απότελεσμα κανένα. Και η δεύτερη ημέρα έληξε άκαρπη.
“Μπορεί να έτυχε κάτι του οδηγού και να σταμάτησε σε μια άκρη”
Την τρίτη ημέρα, δηλαδή χθες το πρωί, το ξενοδοχείο άλλαξε στάση από τη στιγμή που έβλεπε ότι τίποτα δε λειτουργούσε όπως έπρεπε. Άρχισαν να παίρνουν τηλέφωνα τις υπηρεσίες και για να τους κινητοποιήσουν τους είπαν ρητά ότι 11.00 το πρωί που είναι το check out η οικογένεια που είναι θετική στον κορωνοϊό θα μείνει εκτός ξενοδοχείου άρα θα περιφέρεται ελεύθερα ψάχνοντας να δει τι θα κάνει.
Αυτό φαίνεται ότι έφερε ένα κάποιο αποτέλεσμα. Τους είπαν ότι φάνηκε πλέον δηλωμένο το κρούσμα στο σύστημα και θα πάνε στο ξενοδοχείο να παραλάβουν την οικογένεια. Αυτό συνέβη το πρωί της Τετάρτης. Μέχρι τη 1 το μεσημέρι της ίδιας μέρας δεν είχε φανεί ακόμα κανείς. Ξαναπαίρνουν τηλέφωνο από το ξενοδοχείο στην υπηρεσία για να τους ρωτήσουν πότε επιτέλους θα πάνε στο ξενοδοχείο.
Σύμφωνα με τη διεύθυνση του ξενοδοχείου, η παροιμιώδης απάντηση της υπηρεσίας ήταν:
– “Μπορεί να έτυχε κάτι του οδηγού και να σταμάτησε σε μια άκρη. Τι να κάνουμε να τον πάρουμε τηλέφωνο να τον τρελάνουμε;”
Τελικά μετά από όλη αυτή την απίστευτη ταλαιπωρία που διήρκεσε σχεδόν τρεις μέρες, βρέθηκε αυτός που αναλαμβάνει να μεταφέρει τα κρούσματα σε χώρο καραντίνας και πήγε να παραλάβει την οικογένεια των Ολλανδών.
Πέρα από το υγειονομικό σκέλος, μην ξεχνάμε σε αυτό το σημείο τι προβλήματα προκαλεί στις επόμενες κρατήσεις ενός ξενοδοχείου η παρατεταμένη παραμονή πελάτη σε ένα δωμάτιο που προορίζεται βάσει κρατήσεων να δοθεί σε άλλους πελάτες που έχουν κλείσει συγκεκριμένες ημερομηνίες διαμονής (συν την καθυστέρηση που προστίθεται μέχρι να γίνει και η απολύμανση.)
Μοιάζει και είναι ευτράπελο όλο αυτό που διαδραματίστηκε και δυστυχώς ίσως δεν είναι το μοναδικό παρόμοιο περιστατικό ειδικά στον χώρο του τουρισμού… Όμως το γεγονός ότι δεν υπάρχει οργάνωση και σαφής, γρήγορη αντιμετώπιση περιστατικών διαχείρισης κρουσμάτων δημιουργεί κινδύνους και καταδεικνύει με τον πιο ηχηρό τρόπο τη λειτουργική ένδεια του συστήματος.
Πηγή: flashnews