ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΟΛΑ
Πώς ο Πάρις Κασιδόκωστας-Λάτσης τριπλασίασε τα τάνκερ του σε 8 χρόνια
Η Latsco του Πάρι Κασιδόκωστα-Λάτση μπορεί να έχει την έδρα της στο Μονακό, ωστόσο, μέσω της διαχειρίστριας εταιρίας της, Consolitaded Marine Management Inc. (CMM) – που έχει έδρα το Μέγαρο Παλλάς Αθηνά στην Κηφισιά – διαθέτει και διαχειρίζεται έναν διευρυμένο και ισχυρό στόλο που αποτελείται από 23 δεξαμενόπλοια και υγραεροφόρα με τη CMM να έχει αναλάβει την τεχνική και λειτουργική διαχείριση αυτού του στόλου για λογαριασμό της μητρικής της.
Η Latsco Shipping Ltd. είναι μια εταιρεία που πρωτοστατεί στα εγχώρια ναυτιλιακά δρώμενα εδώ και 70 ολόκληρα χρόνια και φιλοδοξεί να καταστεί ηγέτιδα δύναμη στις μεταφορές υγρού φορτίου και υγραερίου σε παγκόσμιο επίπεδο, συνεχίζοντας μια παράδοση που ξεκίνησε το 1947 ο πρωτοπόρος και οραματιστής Γιάννης Λάτσης.
Σύμφωνα με το mononews.gr, η εταιρεία – η οποία το 2009 διέθετε στο στόλο της μόλις 9 πλοία – στα πλαίσια της στρατηγικής της ανάπτυξης, έχει ήδη δρομολογήσει ένα καινούριο ναυπηγικό πρόγραμμα που αφορά την κατασκευή ακόμα 4 νεότευκτων δεξαμενόπλοιων MR2, εκ των οποίων τα 2 αναμένεται να παραδοθούν εντός του 2017, με την παραλαβή των υπόλοιπων δύο να έχει προγραμματιστεί για το έτος 2018.
Τα σχέδια της Latsco είναι μεγαλόπνοα ακριβώς επειδή ο στόχος της είναι ιδιαίτερα σημαντικός.
Στενοί συνεργάτες του κ. Κασιδόκωστα-Λάτση επισημαίνουν ότι ο προσανατολισμός της εταιρείας, όσον αφορά την επέκταση του στόλου της, είναι τα νεότευκτα πλοία και κυρίως τα δεξαμενόπλοια αλλά και τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου αερίου πετρελαίου τύπου VLGC, ένας τομέας στον οποίο η ναυτιλιακή φιλοδοξεί να αποτελέσει σημείο αναφοράς διεθνώς.
Υπό αυτό το πρίσμα, η διοίκηση της ναυτιλιακής ακολουθεί το σκεπτικό πως, ενώ η δεδομένη χρονική περίοδος αποτελεί κατά γενική ομολογία εποχή αγοραστικών ευκαιριών – λόγω των τιμών των μεταχειρισμένων πλοίων που είναι αρκετά μειωμένες, σαφέστατα επηρεασμένες από τις συνθήκες της αγοράς – δεν έχει αποφασίσει να προχωρήσει σε κάποια περαιτέρω εξαγορά, χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν το επεξεργάζεται για το μέλλον.
Αντλεί ρευστότητα μέσω ιδίων κεφαλαίων
Όσον αφορά το ζήτημα μιας ενδεχόμενης εισαγωγής της εταιρίας σε διεθνές Χρηματιστήριο (IPO) στελέχη της Latsco θεωρούν ότι αυτή την περίοδο, η είσοδος στο Χρηματιστήριο είναι κάτι το οποίο δεν τους απασχολεί και δεν υπάρχει ως ενδεχόμενο, δεδομένου του γεγονότος ότι η Latsco διαθέτει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα να μπορεί να αντλεί την απαραίτητη κάθε φορά χρηματοδότηση μέσω της χορήγησης ιδίων κεφαλαίων.
Το γεγονός αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι ένα IPO σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα δεν είναι κάτι που αποκλείεται. Αντιθέτως επικρατεί η πεποίθηση ότι η εταιρία είναι θετική για ένα τέτοιο ενδεχόμενο, ωστόσο είναι μια επιλογή που τοποθετείται σε μακροπρόθεσμο χρονικό ορίζοντα.
Σε κάθε περίπτωση πάντως η εταιρεία επεξεργάζεται μελλοντικά να επεκτείνει τις εμπορικές της δραστηριότητες και σε άλλους τομείς, πέραν των δεξαμενόπλοιων, θέτοντας τον πήχη πάντοτε ψηλά και με γνώμονα την παροχή υπηρεσιών που διέπονται από υψηλή ποιότητα και αξιοπιστία.
Διαχείριση 23 πλοίων
Σε αυτό το σημείο υπενθυμίζεται ότι η CMM έχει αναλάβει τη διαχείριση ενός στόλου που αποτελείται από 23 πλοία, εκ των οποίων 9 δεξαμενόπλοια μεταφοράς υγροποιημένου υγραερίου τύπου VLGC, 5 δεξαμενόπλοια μεταφοράς παραγώγων πετρελαίου LR2, 9 δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών προϊόντων και πετρελαίου MR2,.
Ο κ. Κασιδόκωστας-Λάτσης – όντας στην ηγεσία μιας ναυτιλιακής που το όνομά της αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της ελληνόκτητης ναυτιλίας και πατώντας σε πολύ ισχυρά θεμέλια – κοιτάζει το μέλλον με αισιοδοξία θέτοντας νέα standards και είναι έτοιμος να γράψει τα επόμενα κεφάλαια της ιστορίας της Latsco με κινητήριο δύναμη τη σκληρή δουλειά και την άψογη συνεργασία όλων.
Στη γενική διεύθυνση της Latsco Shipping Ltd βρίσκεται από το 2014 ο Γιώργος Μαργαρώνης – έμπειρο στέλεχος στη ναυτιλία με 15 χρόνια πορείας στην Clarksons – ο οποίος αποτελεί παράλληλα το “δεξί χέρι” του κ. Κασιδόκωστα-Λάτση από την πρώτη στιγμή.
Κατά τη διάρκεια της τελευταίας πενταετίας, η ναυτιλιακή ολοκλήρωσε ένα μεγάλο και φιλόδοξο ναυπηγικό πρόγραμμα που περιελάμβανε την κατασκευή 19 νεότευκτων δεξαμενόπλοιων συνολικής αξίας περίπου 900 εκατ.δολλαρίων τα οποία κατασκευάστηκαν όλα στα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries (HHI) και Hyundai Mipo Dockyard της Νότιας Κορέας.
Πηγή:economy365