ΚΡΉΤΗ
Προχωρεί η διαδικασία υλοποίησης ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου στην Κρήτη
Προχωρά βήμα-βήμα η προετοιμασία για την υλοποίηση της αναβάθμισης του δρόμου-καρμανιόλα της Κρήτης, του ΒΟΑΚ, σε σύγχρονο κλειστό αυτοκινητόδρομο που θα επεκτείνεται από τα Χανιά μέχρι τον Άγιο Νικόλαο.
Η διαδικασία εξασφάλισης χρηματοδότησης από την ΕΤΕπ όπως όλα δείχνουν θα ανακοινωθεί σύντομα, ενώ ταυτόχρονα είμαστε σε διαδικασία δημοπράτησης της Στρατηγικής Μελέτης που θα υποδείξει την χάραξη, το κόστος και τις ανάγκες που θα προκύψουν από το έργο.
Σημαντικό στοιχείο του έργου είναι η αποπληρωμή του, προκειμένου να πεισθεί η ΕΤΕπ να το χρηματοδοτήσει. Η αποπληρωμή μόνο με πληρωμές διαθεσιμότητας φαίνεται πως δύσκολα θα καλύψουν τις ετήσιες ανάγκες του έργου τόσο σε αποπληρωμή των δανείων όσο και την αναγκαία συντήρηση, αλλά και την παροχή υψηλού επιπέδου υπηρεσιών (όπως αυτό που παρέχεται στους νέους αυτοκινητόδρομους της χώρας με ΣΕΑ, 24ωρη βοήθεια, σύγχρονες τουαλέτες σε όλο το μήκος κ.α).
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του ypodomes.com εξετάζονται πολλά διαφορετικά σενάρια αλλά αυτό που έχει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον είναι αυτό της «βινιέτας». Πρόκειται για το Αυστριακό σύστημα πληρωμής διοδίων που αν εφαρμοστεί με ένα «έξυπνο» τρόπο τότε ένα σημαντικό μέρος της ετήσιας αποπληρωμής θα καλύπτεται και έτσι το πολυπόθητο «χρήμα» της ΕΤΕπ θα έρθει πιο εύκολα.
Οι λεπτομέρειες δεν έχουν ακόμα κλειδώσει αλλά η βινιέτα είναι μία μέθοδος άπαξ πληρωμής είτε ετησίως είτε με κάποια χρονική διάρκεια με το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων να προσδοκάται να έρθει από τα 160.000 νοικιασμένα οχήματα που κυκλοφορούν στο νησί κάθε χρόνο.
Αυτό που περιμένουμε το επόμενο διάστημα είναι να κλειδώσει το μοντέλο, το οποίο δεν έχει ενδιαφέρον μόνο για το σύστημα διοδίων και το χρηματοδοτικό μείγμα, αλλά και για τον τρόπο κατασκευής, τις συνδέσεις του αυτοκινητόδρομου και κυρίως ποιος θα αναλάβει τη συντήρηση των 300χλμ κλειστού αυτοκινητόδρομου ετησίως.
Οι προδιαγραφές των αυτοκινητόδρομων είναι πολυέξοδες και σίγουρα ένα από τα θέματα που απασχολούν το Υπουργείο είναι το πως η περίοδος Τ2 (της λειτουργίας) θα είναι επιτυχημένη με μία σύγχρονη συντήρηση σε υψηλό επίπεδο του αυτοκινητόδρομου.
Πηγή : ypodomes.com