ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΟΛΑ
Χαμηλώνετε και εσείς το ραδιόφωνο του αυτοκινήτου όταν ψάχνετε κάτι στο δρόμο;
Έχετε προσέξει ποτέ ότι όταν οδηγείτε και ψάχνετε κάτι στον δρόμο σας, σχεδόν ασυναίσθητα κλείνετε τον ήχο του ραδιοφώνου, ή και τα παράθυρα για να έχετε απόλυτη ησυχία στην καμπίνα του αυτοκινήτου;
Έχετε αναρωτηθεί ποτέ γιατί όλοι οι άνθρωποι, σε όλο τον κόσμο, ανεξαρτήτως προέλευσης, φύλου, ηλικίας και πνευματικής κατάστασης κάνουν το ίδιο ακριβώς πράγμα;
Σε μια έρευνα σχετικά με τη χρήση του κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση, ο Steven Yantis, καθηγητής στο Τμήμα Ψυχολογικών και Εγκεφαλικών Επιστημών στο πανεπιστήμιο Johns Hopkins, είχε να πει τα εξής:
“Το να κατευθύνετε την προσοχή σας για να ακούτε αυτό που σας λένε στο τηλέφωνο, ουσιαστικά ‘κλείνει’ την είσοδο άλλων ερεθισμάτων στο οπτικοακουστικό τμήμα του εγκεφάλου. Τα στοιχεία που έχουμε τώρα δείχνουν σαφώς ότι η προσοχή περιορίζεται σε μεγάλο βαθμό. Όταν η προσοχή του ατόμου επικεντρώνεται σε ένα ερέθισμα -ας πούμε, σε αυτή την περίπτωση, στην συνομιλία στο κινητό τηλέφωνο- αυτόματα επιφέρει ένα “κόστος” στην ικανότητα του εγκεφάλου να εστιάσει και σε ένα δεύτερο ερέθισμα -στην προκειμένη περίπτωση, στο οπτικό ερέθισμα της οδήγησης του οχήματος”.
Ο δρ Yantis αναφέρεται στη γνωστική ικανότητα της διάσπασης της προσοχής, ή στη ικανότητα ενός ατόμου να μπορεί να εκτελεί πολλαπλές εργασίες και να διασπάει επιτυχώς την προσοχή του σε δύο πράγματα ταυτόχρονα. Είναι γενικά πολύ πιο δύσκολο από ό,τι η επιλεκτική, ή εστιασμένη προσοχή σε ένα και μόνο ερέθισμα.
Οι παράγοντες που “μπαίνουν στο παιχνίδι” είναι η ικανότητα προσοχής σας και οι απαιτήσεις επεξεργασίας δεδομένων, δηλαδή το κατά πόσον μπορούν δύο περιοχές του εγκεφάλου σας να επεξεργαστούν διαφορετικά ερεθίσματα.
Πηγή: athensmagazine
ΣΧΟΛΙΑ
Το Daynight.gr σέβεται απόλυτα το δικαίωμα σας στην ελεύθερη γνώμη στο πλαίσιο πάντα ενός κόσμιου διαλόγου. Τα σχόλια που ακολουθούν εκφράζουν και απηχούν αποκλειστικά τον αναγνώστη/ρια και το Daynight.gr διατητηρεί το δικαίωμα να μην αναρτά ή/και να διαγράφει απρεπή, υβριστικά και διαφημιστικά σχόλια.