Διαφήμιση

ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΟΛΑ

Οι 15 προβλέψεις του Μπιλ Γκέιτς το 1999 που έγιναν πραγματικότητα

Δημοσιεύτηκε

στις

[ss_social_share shape="rectangle" size="small"]
Διαφήμιση

Το 1999, ο Μπιλ Γκέιτς έγραψε ένα βιβλίο με τίτλο «Business @ the Speed ​​of Thought».

Στο βιβλίο αυτό, ο Γκέιτς έκανε 15 τολμηρές για την εποχή προβλέψεις που τότε αντιμετωπίστηκαν με επιφυλακτικότητα, αφού πιθανότατα ακούγονταν εξωφρενικές.

Τελικά αποδεικνύεται πως είτε γνωρίζει την τεχνολογία και την πιθανή της εξέλιξη καλύτερα ίσως από τον κάθε άλλο, είτε διαθέτει «μαντικές» ικανότητες. Μάλλον το πρώτο.

Εδώ είναι οι 15 προβλέψεις που έκανε ο Γκέιτς πριν από σχεδόν 20 χρόνια – και πόσο κοντά έχουν έρθει στο να γίνουν πραγματικότητα.

Ιστοσελίδες που συγκρίνουν τιμές

Η πρόβλεψη του Γκέιτς: «Θα αναπτυχθούν αυτοματοποιημένες υπηρεσίες σύγκρισης τιμών, οι οποίες θα επιτρέπουν στους χρήστες να βλέπουν τις τιμές σε πολλαπλούς ιστότοπους, καθιστώντας εύκολη την εύρεση του φθηνότερου προϊόντος για όλους τους κλάδους».

Αυτό που βλέπουμε τώρα: Μπορείτε εύκολα να αναζητήσετε ένα προϊόν στο Google ή στο Amazon και να πάρετε διαφορετικές τιμές. Τοποθεσίες όπως το NexTag, το PriceGrabber, ακόμα και το δικό του Bing Shopping της Microsoft είναι κατασκευασμένες ειδικά για να συγκρίνουν τις τιμές. Υπάρχουν μάλιστα και ελληνικές ιστοσελίδες που προσφέρουν ακριβώς αυτή την υπηρεσία, όπως είναι για παράδειγμα το Skroutz.gr. Υπάρχουν επιπλέον και ιστοσελίδες που προσφέρουν σύγκριση τιμών σε συγκεκριμένους τομείς, όπως για παράδειγμα στα ξενοδοχεία.

Κινητές συσκευές

Η πρόβλεψη του Γκέιτς: «Οι άνθρωποι θα μεταφέρουν μικρές συσκευές που θα τους επιτρέπουν να παραμένουν συνεχώς σε επαφή και να κάνουν ηλεκτρονικές συναλλαγές από οπουδήποτε και αν βρίσκονται. Θα μπορούν να ελέγχουν τα νέα, να βλέπουν πτήσεις που έχουν κάνει κράτηση, να λαμβάνουν πληροφορίες από τις χρηματοπιστωτικές αγορές και γενικότερα να κάνουν τα οτιδήποτε επιθυμούσε αυτές τις συσκευές »

Αυτό που βλέπουμε τώρα: Smartphones, smartwatches, ηχεία όπως το Amazon Echo, ακόμα και ακουστικά όπως το Microsoft HoloLens, δίνουν στους χρήστες έναν τρόπο να έχουν όλες τις πληροφορίες τους στο χέρι ανά πάσα στιγμή.

Αυτόματες πληρωμές

Η πρόβλεψη του Γκέιτς: «Οι άνθρωποι θα πληρώσουν τους λογαριασμούς τους, θα φροντίσουν τα οικονομικά τους και θα επικοινωνήσουν με τους γιατρούς τους μέσω του Διαδικτύου».

Αυτό που βλέπουμε τώρα: «οι περισσότερες οικονομικές συναλλαγές γίνονται πλέον μέσω διαδικτύου είτε με απευθείας σύνδεση στον τραπεζικό λογαριασμό, είτε μέσω καρτών.

Μπορείτε επίσης να πραγματοποιήσετε εύκολα πληρωμές μέσω ιστότοπων και εφαρμογών όπως το PayPal και το Venmo.

Προσωπικοί βοηθοί

Η πρόβλεψη του Γκέιτς: «Θα αναπτυχθούν προσωπικοί βοηθοί που θα μπορούν να συνδέουν και θα συγχρονίζουν όλες τις συσκευές σας με έξυπνο τρόπο, είτε είναι στο σπίτι είτε στο γραφείο, ενώ θα μπορούν επίσης να ανταλλάξουν δεδομένα. Οι συσκευές θα ελέγχουν την ηλεκτρονική αλληλογραφία ή τις ενημερώσεις και θα παρουσιάζουν τις πληροφορίες που χρειάζεστε. Όταν πηγαίνετε στο κατάστημα, μπορείτε να το πείτε ποιες συνταγές θέλετε να προετοιμάσετε και θα δημιουργεί μια λίστα με τα συστατικά που πρέπει να αγοράσετε».

Αυτό που βλέπουμε τώρα: Οι εικονικοί βοηθοί φωνής, όπως ο Google Assistant και ο Amazon Alexa, κινούνται προς αυτή την κατεύθυνση, προσφέροντας έναν εξατομικευμένο τρόπο για να λάβετε τις πληροφορίες σας, απλά ζητώντας το δυνατά. Εν τω μεταξύ, έξυπνες συσκευές όπως η Nest συλλέγουν δεδομένα σχετικά με τις καθημερινές σας συνήθειες και προσαρμόζουν αυτόματα τη θερμοκρασία του σπιτιού σας.

Online παρακολούθηση του σπιτιού σας

Η πρόβλεψη του Γκέιτς: «Θα λαμβάνετε σταθερές ροές βίντεο του σπιτιού σας, οι οποίες θα σας ενημερώνουν όταν κάποιος το επισκέπτεται, ενώ δεν είστε σπίτι».

Αυτό που βλέπουμε τώρα: Αυτό γίνεται όλο και πιο κοινό – εταιρείες όπως η Canary, Ring, Netgear και η εταιρεία Google Nest προσφέρουν κάμερες που σας επιτρέπουν να βλέπετε τι συμβαίνει από το τηλέφωνό σας και που στέλνουν μια προειδοποίηση όταν υπάρχει κάποιο άτομο. .

Social media

Η πρόβλεψη του Γκέιτς: «Θα δημιουργηθούν ιδιωτικοί ιστότοποι για τους φίλους και την οικογένειά σας, επιτρέποντάς σας να συζητάτε μεταξύ σας και να σχεδιάζετε εκδηλώσεις».

Αυτό που βλέπουμε τώρα: Οι ιδιωτικοί ιστότοποι δεν υπάρχουν (ακόμα). Ωστόσο, το Facebook,το WhatsApp, το Instagram, το Snapchat, το Line, το Slack και πολλές άλλες εφαρμογές σάς δίνουν έναν εύκολο τρόπο να διατηρείτε επαφή με ομάδες μικρού και μεγάλου μεγέθους.

Αυτόματες προσφορές

Η πρόβλεψη του Γκέιτς: «Λογισμικό θα ξέρει πότε έχετε κλείσει ένα ταξίδι και θα χρησιμοποιεί τις πληροφορίες για να σας προτείνει δραστηριότητες στον προορισμό. Θα προτείνει δραστηριότητες, εκπτώσεις, προσφορές και φθηνότερες τιμές για όλα τα πράγματα στα οποία θέλετε να συμμετέχετε».

Αυτό που βλέπουμε τώρα: Το Google και το Facebook μπορούν να προσφέρουν διαφημίσεις με βάση την τοποθεσία και τα ενδιαφέροντα του χρήστη. Το Airbnb, το οποίο επιτρέπει στους κατοίκους να παραμείνουν σε σπίτια και όχι στα ξενοδοχεία, προσφέρει εξειδικευμένα ταξίδια σε προορισμούς, ώστε να μπορείτε να ζήσετε και σαν ντόπιοι.

Ιστότοποι ζωντανών αθλητικών συζητήσεων

Η πρόβλεψη του Γκέιτς: «Ενώ παρακολουθείτε έναν αθλητικό αγώνα στην τηλεόραση, υπηρεσίες θα σας επιτρέπουν να συζητήσετε τι συμβαίνει και να συμμετάσχετε σε ένα διαγωνισμό όπου θα ψηφίζετε ποιος νομίζετε ότι θα κερδίσει».

Αυτό που βλέπουμε τώρα: Αρκετά social media επιτρέπουν στους χρήστες να το κάνουν αυτό, με το Twitter να είναι σαφώς ο ηγέτης, αφού πειραματίστηκε ακόμη και με τη ζωντανή εικόνα ορισμένων παιχνιδιών. Μπορείτε επίσης να αφήσετε πλέον σχόλια σε πραγματικό χρόνο σε αθλητικές ιστοσελίδες όπως για παράδειγμα το Gazzetta.gr.

Έξυπνη διαφήμιση

Η πρόβλεψη του Γκέιτς: «Οι συσκευές θα έχουν έξυπνη διαφήμιση, θα γνωρίζουν τις τάσεις αγοράς σας και θα εμφανίζουν διαφημίσεις προσαρμοσμένες στις προτιμήσεις σας».

Αυτό που βλέπουμε τώρα: Δείτε τις διαφημίσεις που βλέπετε στο Facebook ή στο Google – οι περισσότερες υπηρεσίες διαφήμισης στο διαδίκτυο έχουν αυτή τη λειτουργία, όπου οι διαφημιζόμενοι μπορούν να στοχεύουν τους χρήστες με βάση το ιστορικό των κλικ, τα ενδιαφέροντά τους και τα πρότυπα αγορών.

Links σε ιστότοπους στο πρόγραμμα της τηλεόρασης

Η πρόβλεψη του Γκέιτς: «Οι τηλεοπτικές εκπομπές θα περιλαμβάνουν συνδέσμους με συναφείς ιστότοπους και περιεχόμενο που συμπληρώνουν αυτό που παρακολουθείτε».

Αυτό που βλέπουμε τώρα: Σχεδόν κάθε διαφήμιση πλέον ζητάει από τον θεατή να πάει σε έναν ιστότοπο, να ακολουθήσει την επιχείρηση στο Twitter ή στο Facebook. Είναι σπάνιο να βλέπει κάποιος μια εκπομπή χωρίς να υπάρχει συνδεδεμένος κανένας ιστότοπος.

Ζωντανές συζητήσεις στο ίντερνετ

Η πρόβλεψη του Γκέιτς: «Οι κάτοικοι διαφορετικών πόλεων και χωρών θα μπορούν να έχουν συζητήσεις μέσω διαδικτύου σχετικά με ζητήματα που τους επηρεάζουν, όπως η τοπική πολιτική, ο πολεοδομικός σχεδιασμός ή η ασφάλεια».

Αυτό που βλέπουμε τώρα: Οι περισσότεροι ιστότοποι ειδήσεων έχουν τμήματα σχολίων όπου οι άνθρωποι μπορούν να έχουν ζωντανές συζητήσεις και πολλοί ιστότοποι έχουν φόρουμ όπου οι άνθρωποι μπορούν να ρωτήσουν και να απαντήσουν σε ορισμένες ερωτήσεις. Το Twitter και το Facebook διαδραμάτισαν ρόλους στις πολιτικές επαναστάσεις στη Λιβύη, την Αίγυπτο και την Τυνησία, καθώς και το κίνημα του Black Lives Matter στις ΗΠΑ. Ανά πάσα στιγμή κάποιος μπορεί αν έχει μια συνομιλία στο διαδίκτυο με κάποιον άλλον, στην άλλη πλευρά του πλανήτη.

Ιστότοποι βασισμένοι στο ίντερνετ

Η πρόβλεψη του Γκέιτς «Οι κοινότητες στο διαδίκτυο δεν θα επηρεάζονται από την τοποθεσία σας, αλλά από τα ενδιαφέροντα σας».

Αυτό που βλέπουμε τώρα: Όλοι οι τύποι ειδησεογραφικών ιστότοπων και οι διαδικτυακές κοινότητες επικεντρώνονται σε μεμονωμένα θέματα. Πολλοί ιστοτόποι ειδήσεων έχουν επεκταθεί ώστε να συμπεριλαμβάνουν χωριστά θέματα, προσφέροντας μια πιο εμπεριστατωμένη κάλυψη σε ένα δεδομένο θέμα. Το Reddit είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα μιας ιστοσελίδας που χωρίζεται σε υποομάδες ή «subreddits», τα οποία επικεντρώνονται σε ενδιαφέροντα παρά σε ποιον γνωρίζετε ή το πού βρίσκεστε.

Λογισμικό διαχείρισης μελέτης

Η πρόβλεψη του Γκέιτς: «Οι διαχειριστές διάφορων εργασιών που θέλουν να συνθέσουν μια ομάδα θα μπορούν να συνδέονται στο διαδίκτυο, να περιγράφουν τη μελέτη και να λαμβάνουν συστάσεις για τους διαθέσιμους ανθρώπους που ταιριάζουν στις απαιτήσεις τους».

Αυτό που βλέπουμε τώρα: Στην Ελλάδα δεν είναι κάτι διαδεδομένο, αλλά στο εξωτερικό υπάρχουν τόνοι λογισμικού εργασίας στο χώρο των επιχειρήσεων, συμπεριλαμβανομένων των Slack, Asana και Trello, που φέρνουν την επανάσταση στον τρόπο με τον οποίο κάποιος προσλαμβάνει, δημιουργεί ομάδες και αναθέτει κάποια εργασία σε άλλους. Εν τω μεταξύ, εταιρείες όπως Fiverr και Gigster βοηθούν τις εταιρείες να συνδεθούν με τα δημιουργικά ταλέντα που χρειάζονται για να ολοκληρώσουν ένα έργο.

Online «στρατολόγηση»

Η πρόβλεψη του Γκέιτς: «Ομοίως, οι άνθρωποι που αναζητούν εργασία θα είναι σε θέση να βρουν ευκαιρίες απασχόλησης στο διαδίκτυο δηλώνοντας τα ενδιαφέροντά τους, τις ανάγκες τους και τις εξειδικευμένες ικανότητες τους».

Αυτό που βλέπουμε τώρα: Οι ιστότοποι όπως το LinkedIn επιτρέπουν στους χρήστες να ανεβάζουν αναφορές και να βρίσκουν θέσεις εργασίας με βάση τα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες τους, ενώ οι υπεύθυνοι προσλήψεων μπορούν να ψάξουν με βάση εξειδικευμένες δεξιότητες.

Λογισμικό επιχειρηματικής κοινότητας

Η πρόβλεψη του Γκέιτς: «Οι εταιρείες θα είναι σε θέση να υποβάλλουν προσφορές για θέσεις εργασίας, είτε αναζητούν ένα κατασκευαστικό έργο, μια κινηματογραφική παραγωγή ή μια διαφημιστική εκστρατεία. Αυτό θα είναι αποτελεσματικό τόσο για τις μεγάλες εταιρείες που θέλουν να αναθέσουν σε τρίτους μια εργασία που συνήθως δεν αντιμετωπίζουν, για επιχειρήσεις που αναζητούν νέους πελάτες και εταιρίες που δεν έχουν πάροχο υπηρεσιών για την εν λόγω υπηρεσία».

Αυτό που βλέπουμε τώρα: Δεν υπάρχει μια ενιαία αγορά για τις επιχειρήσεις να πάνε να βρουν δουλειά στο σύνολό τους. Ωστόσο, ένα σωρό υπηρεσίες, όπως το Upwork και το Fiverr, επιτρέπουν στους ελεύθερους επαγγελματίες και τις μικρές επιχειρήσεις να βρουν πελάτες. Εν τω μεταξύ, το Craigslist παραμένει ως ένα αγαπημένο μέρος για τις μικρές επιχειρήσεις που μπορούν να συνδεθούν μεταξύ τους και να βρουν δουλειές.

Πηγή:insider.gr

Διαφήμιση
Διαφήμιση

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΣΧΟΛΙΑ

Το Daynight.gr σέβεται απόλυτα το δικαίωμα σας στην ελεύθερη γνώμη στο πλαίσιο πάντα ενός κόσμιου διαλόγου. Τα σχόλια που ακολουθούν εκφράζουν και απηχούν αποκλειστικά τον αναγνώστη/ρια και το Daynight.gr διατητηρεί το δικαίωμα να μην αναρτά ή/και να διαγράφει απρεπή, υβριστικά και διαφημιστικά σχόλια.

[gs-fb-comments]