Η ιστοσελίδα FastCompany συμβουλεύτηκε ειδικούς, προέδρους και CEO μεγάλων εταιρειών, οι οποίοι μας προειδοποιούν ότι οι μεγάλες αλλαγές που έχουν παρουσιαστεί στις ζωές μας ήρθαν να μείνουν για πάντα και είναι οι εξής:
Δουλειά από το σπίτι
Ένα από τα πρώτα πράγματα που θα αλλάξει στη ζωή μας ο κορονοϊός είναι ο τρόπος που εργαζόμαστε. “Η πανδημία έχει ως αποτέλεσμα το μεγαλύτερο πείραμα εργασίας από το σπίτι στην ανθρώπινη ιστορία. Βλέπουμε την επίδραση του διαδικτύου, οι άνθρωποι βρίσκουν τρόπους να μείνουν συνδεδεμένοι” αναφέρει ο CEO του Cloudflare.
Η δουλειά από το σπίτι, όπως αναφέρουν οι ειδικοί, ήρθε για να μείνει και πλέον αρκετές δραστηριότητες, όπως οι συναντήσεις απομακρυσμένων συνεργατών μέσω video chat, πρόκειται να συνεχιστούν και μετά την πανδημία.
Αναλυτές τονίζουν ότι αρκετοί εργοδότες μάλιστα σκέφτονται να επιτρέψουν τουλάχιστον στο 25% των εργαζομένων να δουλέψει από το σπίτι του. “Δεν νομίζω ότι θα επιστρέψουμε σύντομα σε έναν κόσμο όπου οι περισσότεροι θα δουλεύουν από τα γραφεία τους” υπογράμμισε ο CEO του Arabella Advisors.
Η ψηφιακή “μετανάστευση” επιταχύνεται
Η καραντίνα έχει φέρει την ανάγκη για περισσότερη επικοινωνία, η οποία συμβαίνει κυρίως μέσω διαδικτύου. Δεν είναι λίγοι εκείνοι που έκαναν άμεση στροφή στις ψηφιακές τεχνολογίες και στις δυνατότητες που προσφέρουν.
“Κάθε μέρα οι άνθρωποι χρησιμοποιούν την τεχνολογία για να περάσουν ποιοτικό χρόνο με τους αγαπημένους τους και να κάνουν τη δουλειά τους. Άνθρωποι που είχαν να ειδωθούν χρόνια, πλέον μιλούν κάθε μέρα. Συνεχίζουν τη φυσική τους ζωή μέσω διαδικτύου” τόνισε ο Stan Chudnovsky, αντιπρόεδρος του Messenger.
Σε γενικά πλαίσια, πραγματοποιείται μία ευρύτατη ψηφιακή αλλαγή. Εταιρείες και οργανισμοί, οι οποίοι καθυστερούσαν τέτοιες διαδικασίες, πλέον τις επιταχύνουν, προκειμένου να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα.
Η εκπαίδευση γίνεται ψηφιακή
Μεγάλες αλλαγές πραγματοποιούνται και στην εκπαίδευση, η οποία βρίσκεται στα βήματα της εργασίας και πλέον αρκετές διαδικασίες γίνονται ψηφιακά. Μάλιστα, αρκετοί είναι οι ειδικοί που υποστηρίζουν ότι τα online μαθήματα δεν πρόκειται να φύγουν.
“Περιμένω ότι θα έχουμε αύξηση μαθησιακών περιβαλλόντων που περιλαμβάνουν την μάθηση σε φυσικές τάξεις, αλλά και στο διαδίκτυο” ανέφερε η CEO του McGraw-Hill. Πάντως, αρκετοί ειδικοί θεωρούν πως οι πλατφόρμες ψηφιακής μάθησης δεν θα υποκαταστήσουν τη φυσική τάξη, όμως θα υπάρξει “έκρηξη” τεχνολογιών που θα φέρνουν νέα εμπειρία στη μάθηση.
Η υγειονομική περίθαλψη καλείται να δώσει λύσεις
Ακόμη ένας κλάδος που πραγματοποιεί στροφή στην ψηφιακή εποχή είναι η υγειονομική περίθαλψη. Οι μεγάλοι ιατρικοί οργανισμοί αναζητούν ψηφιακά εργαλεία, όπως η τηλε-ιατρική, ώστε να αντιμετωπίσουν το μεγάλο φόρτο εργασίας. Έτσι, οι τεχνολογίας υγείας πρόκειται να διαδραματίζουν έναν απαραίτητο ρόλο στην επόμενη μέρα.
Η υγεία θα χρειαστεί να δώσει απαντήσεις σε παλιά προβλήματα, ώστε να παρέχει στους γιατρούς ιατρικά δεδομένα των ασθενών με ταχύτητα. “Μέσα σε 12 και 18 μήνες περιμένουμε οι κβαντικοί υπολογιστές να δίνουν λύσεις σε προβλήματα ρουτίνας” τόνισε για τον ρόλο τον υπολογιστών στο μέλλον ο πρόεδρος της IonQ.
Τα επιχειρηματικά κεφάλαια υποχωρούν
Ο Covid-19 απέδειξε ότι εταιρείες οι οποίες χρειάζονται τεράστιες χρηματοδοτήσεις και ακολουθούν στρατηγικές που απαιτούν μεγάλα ποσά μηνιαίως είναι εύθραυστες. Η κρίση φέρνει νέα πραγματικότητα στην οικονομία, με τις κερδοφόρες επιχειρήσεις να παίρνουν το πάνω χέρι.
“Η έννοια της πολύτιμης εταιρείας θα αλλάξει. Αντί για την χρηματοδότηση και το κέρδος, οι επενδυτές θα δίνουν πλέον μεγαλύτερη έμφαση στην δομή, την κουλτούρα και την ευελιξία του οργανισμού” δήλωσε ο πρόεδρος του Expensify.
Οι μεταφορές ανακάμπτουν και εξελίσσονται
Ο κορονοϊός αναμένεται να φέρει και τεράστιες αλλαγές και στον τρόπο μετακίνησης. Οι κυβερνήσεις πρόκειται να “επανασχεδιάσουν” τις πόλεις με έμφαση στον άνθρωπο και όχι στο αυτοκίνητο. Έτσι, εφαρμογές rideshare, ηλεκτρικά πατίνια και ποδήλατα θα μπουν για τα καλά στη ζωή μας.
Αλλαγές θα πραγματοποιηθούν και στον τρόπο με τον οποίο ταξιδεύουμε. Αρχικά ο κόσμος θα στραφεί ξανά στον εσωτερικό τουρισμό, ενώ θα προτιμήσει μέσα μεταφοράς με τον λιγότερο κόσμο, όπως τα τρένα.
Ο τρόπος παραγωγής αλλάζει
Η αγορά αντιμετωπίζει μία νέα πραγματικότητα στον τρόπο με τον οποίο παράγονται τα προϊόντα. Οι περισσότερες εταιρείες συνδέονται με άλλες ανά τον πλανήτη, δημιουργώντας μία “αλυσίδα” προμήθειας υλικών. Η “αλυσίδα” αυτή όμως βρίσκεται σε κίνδυνο, εξαιτίας της έλλειψης των βασικών αγαθών.
Στο μέλλον οι εταιρείες αναμένεται να αναλύουν καλύτερα τα ποσοστά των κινδύνων που αντιμετωπίζουν. Οι επιχειρήσεις πρόκειται να μοντελοποιήσουν τα διάφορα αρνητικά σενάρια, όπως και τις ενέργειες που θα χρειαστούν ώστε να δημιουργήσουν την απαιτούμενη ανθεκτικότητα για το μέλλον.
Οι νέες ιδέες βρίσκονται στο προσκήνιο
Η κρίση εξαιτίας του κορονοϊού αναμένεται να φέρει και νέες ιδέες στην αγορά. Πλέον απαραίτητο προσόν θα είναι να μπορεί κανείς να προσαρμόζεται σε καταστάσεις που αλλάζουν συνεχώς. Η επιβίωση θα έχει τη μεγαλύτερη σημασία, λένε οι ειδικοί.
Έτσι, αρκετές επιχειρήσεις θα αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν, προκειμένου να αποκτήσουν διαφορετικές πηγές εσόδων. Για παράδειγμα τα τοπικά καταστήματα ρούχων θα πρέπει να αυξήσουν την παρουσία τους στο διαδίκτυο, ώστε να διευρύνουν τις εργασίες τους και πέρα από την γειτονιά τους.
Πηγή: news247