Διαφήμιση

ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΟΛΑ

Aegean: Ισχυρά αρνητικό το αποτύπωμα της πανδημίας–Ζημιές 158 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2020

Δημοσιεύτηκε

στις

[ss_social_share shape="rectangle" size="small"]
Διαφήμιση

Ισχυρό αρνητικό αποτύπωμα στα μεγέθη της Aegean Airlines άφησε το lockdown και τα περιοριστικά μέτρα στην ταξιδιωτική κίνηση στο α΄εξάμηνο του 2020.

Τα σημάδια της πανδημίας συνεχίζουν να αποτυπώνονται και στο δεύτερο τρίμηνο των οικονομικών αποτελεσμάτων της Aegean, καθώς o κορονοϊός προκάλεσε πρωτόγνωρες συνθήκες στον κλάδο των αερομεταφορών στην Ευρώπη. Οι περιορισμοί στις μετακινήσεις που υπεβλήθησαν μεταξύ χωρών, αλλά ακόμη και στο εσωτερικό, οδήγησαν στη σχεδόν καθολική αναγκαστική ακύρωση του πτητικού έργου της εταιρείας.

Έτσι, σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα που ανακοίνωσε η εταιρεία, ο συνολικός αριθμός των πτήσεων που πραγματοποιήθηκαν μειώθηκε κατά 82% στο δεύτερο τρίμηνο του 2020 (με μείωση 95% και 92% τον Απρίλιο και τον Μάιο αντίστοιχα), ενώ η επιβατική κίνηση μειώθηκε κατά 92%.

Ο κύκλος εργασιών κατά το δεύτερο τρίμηνο ανήλθε μόλις σε 40,4 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας μείωση 88% συγκριτικά με το 2019, ήτοι μείωση κατά 307 εκ. ευρώ. Οι καθαρές ζημιές προ φόρων (εξαιρουμένων των έκτακτων αποτελεσμάτων) ανήλθαν σε 58,7 εκ.ευρώ από κέρδη 31,5 εκ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2019.

Με την επίδραση και του δεύτερου τριμήνου, το πρώτο εξάμηνο ο κύκλος εργασιών κατέγραψε μείωση 64% και ανήλθε σε 187,4 εκ.ευρώ ενώ το συνολικό λειτουργικό αποτέλεσμα προ φόρων ανήλθε σε ζημιές 132,3 εκ. ευρώ. Το οικονομικό αποτέλεσμα της εταιρείας επιβαρύνθηκε με επιπλέον έκτακτες ζημιές 68,5 εκ.ευρώ από παράγωγα αντιστάθμισης κινδύνου, κυρίως ποσότητες καυσίμου, που λόγω του περιορισμένου έργου δεν προβλέπεται να χρησιμοποιηθούν. Συνολικά το καθαρό αποτέλεσμα για το πρώτο εξάμηνο, μετά από φόρους ανήλθε σε ζημιές ύψους 158,8 εκ.ευρώ, έναντι ζημιών ύψους 13 εκ.ευρώ το αντίστοιχο εξάμηνο του 2019.

«Οι τελευταίοι 7 μήνες είναι για όλους μας στην Aegean μια συνεχής μάχη για προσαρμογή, αντοχή και επιβίωση απέναντι στη δυσκολότερη συγκυρία στην ιστορία της παγκόσμιας αερομεταφοράς.Το δεύτερο τρίμηνο ήταν, λόγω περιορισμών στην μετακίνηση, πρακτικά χωρίς δραστηριότητα. Οι προσπάθειές μας επικεντρώθηκαν στη διαχείριση του κόστους, αλλά και στη διαμόρφωση και εφαρμογή αυστηρών πρωτοκόλλων για την προστασία των επιβατών και των πληρωμάτων μας», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος, Δημήτρης Γερογιάννης όπως μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.

«Από τα τέλη Ιουνίου με την υποχώρηση του πρώτου κύματος και την μερική άρση των περιορισμών, κάναμε μεγάλη προσπάθεια για επαναδραστηριοποίηση καλύπτοντας 84 προορισμούς από Αθήνα και 52 από τις βάσεις της περιφέρειας, στηρίζοντας το τουριστικό προϊόν της χώρας μας. Όμως πολλές αγορές έμειναν μη προσβάσιμες, ενώ και η διάθεση για ταξίδια υπό το βάρος της πανδημίας και από τις ανοιχτές αγορές ήταν χαμηλή, ακόμη και για την Ελλάδα που κέρδισε μερίδιο από τους ανταγωνιστές της. Παράλληλα, ήδη από τις αρχές Αυγούστου η ενίσχυση της πανδημίας έφερε νέους περιορισμούς που σταδιακά μείωσαν και πάλι τόσο την πρόσβαση, όσο και τη ζήτηση. Έτσι και τον Αύγουστο εκτελέσαμε λιγότερο από το 50% του προγραμματισμένου πτητικού έργου μας με ιδιαίτερα χαμηλές για την εποχή πληρότητες» πρόσθεσε.

Τόνισε επίσης πως είναι προφανές πως τόσο για τον κλάδο όσο και για την εταιρεία ότι βρισκόμαστε μπροστά στον δυσκολότερο και λιγότερο προβλέψιμο χειμώνα της ιστορίας μας και σημείωσε «καθημερινή μας προσπάθεια είναι η καλύτερη δυνατή ανταπόκριση στις διαφοροποιημένες προτεραιότητες των επιβατών μας, η κατά το δυνατόν ενίσχυση των αντοχών μας, αλλά και η διαμόρφωση ευέλικτων εναλλακτικών για το δίκτυο και το προϊόν μας για το 2021» .

Επίσης, επεσήμανε στη δήλωσή του την αναγκαιότητα όλες οι χώρες να συμφωνήσουν σε κοινές διαδικασίες όπως για παράδειγμα το αρνητικό test πριν την πτήση, που θα επιτρέψουν στη συντονισμένη αποκατάσταση της προσβασιμότητας και της διασύνδεσης μεταξύ των χωρών, αντικαθιστώντας τα μέτρα καραντίνας και κλεισίματος των συνόρων.

«Κάτι τέτοιο θα αποτελούσε σίγουρα προϋπόθεση για τη διασύνδεση μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τρίτων χωρών αλλά και ενδεχομένως για τη μετακίνηση εντός χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης εφόσον κριθεί απαραίτητο από την επιστημονική κοινότητα» είπε και ευχαρίστησε τόσο το προσωπικό της εταιρείας «για την προσπάθεια στην μεγάλη μάχη που δίνουμε μαζί και φυσικά τους επιβάτες που μας εμπιστεύονται καθημερινά σε αυτές τις ιδιαίτερα δύσκολες συνθήκες».

Σημειώνεται ότι κατά το τρίτο τρίμηνο του έτους η εταιρεία επαναπροσδιόρισε τους χρόνους παραλαβής και άφιξης των νέων αεροσκαφών Airbus A320/321 neo, διατηρώντας ακέραιο τον αριθμό νέων αεροσκαφών που θα παραλάβει σε 46, αλλά μειώνοντας το ρυθμό άφιξης νέων αεροσκαφών τα έτη 2021 και 2022. Η εταιρεία έχει ήδη παραλάβει 5 νέα αεροσκάφη A320 neo, ενώ μέχρι τον Απρίλιο του 2021 θα παραλάβει επιπρόσθετα 4 A321 neo.

 

Πηγή: newsbeast

Διαφήμιση
Διαφήμιση

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΣΧΟΛΙΑ

Το Daynight.gr σέβεται απόλυτα το δικαίωμα σας στην ελεύθερη γνώμη στο πλαίσιο πάντα ενός κόσμιου διαλόγου. Τα σχόλια που ακολουθούν εκφράζουν και απηχούν αποκλειστικά τον αναγνώστη/ρια και το Daynight.gr διατητηρεί το δικαίωμα να μην αναρτά ή/και να διαγράφει απρεπή, υβριστικά και διαφημιστικά σχόλια.

[gs-fb-comments]