ΚΡΉΤΗ
Χανιά: Μαθητής κατασκεύασε τρισδιάστατο εκτυπωτή | ΦΩΤΟ, ΒΙΝΤΕΟ
Με τις δικές του δυνατότητες, τη δική του τεχνογνωσία και κυρίως τον αξιοθαύμαστο ζήλο του, ο μαθητής του ΕΠΑΛ Ελ. Βενιζέλου, Σήφης Ματσαμάκης κατάφερε να κατασκευάσει έναν τρισδιάστατο εκτυπωτή!
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο τρισδιάστατος εκτυπωτής φαίνεται πώς είναι μόνο η αρχή γι’ αυτό το “ανήσυχο” πνεύμα αφού ο Σήφης έχει βάλει ήδη μπροστά την κατασκευή ενός ρομποτικού βραχίονα.
Την προσπάθειά του αυτή επιβράβευσε σήμερα το δημοτικό συμβούλιο Χανίων, αναγνωρίζοντας την προσπάθεια του μαθητή ως άξια παραδειγματισμού προς όλους.
Όπως είπε ο ίδιος ο μαθητής, Σήφης Ματσαμάκης
Είμαι πολύ χαρούμενος που βρίσκομαι εδώ. Έχω κατασκευάσει έναν τρισδιάστατο εκτυπωτή από την αρχή, από το τίποτα. Είναι ανοιχτού κώδικα, μπορούμε να βάλουμε οτιδήποτε πρόγραμμα μέσα και να κάνουμε ό,τι μετατροπές θέλουμε. Είναι ένας εκτυπωτής ο οποίος αντί να εκτυπώνει σε ένα χαρτί γράμματα, εμείς του βάζουμε ένα πρόγραμμα στον υπολογιστή στο οποίο μπορούμε να σχεδιάσουμε ένα τρισδιάστατο αντικείμενο, ο εκτυπωτής παίρνει το πρόγραμμα και με μια μύτη που λιώνει πλαστικό, σχηματίζει το τρισδιάστατο αντικείμενο. Είναι πολύ χρήσιμο ακόμα και για ένα σπίτι, για τις καθημερινές του ανάγκες, πχ. για κάτι που του έσπασε. Με βάση τον εκτυπωτή προσπαθώ να φτιάξω τον ρομποτικό βραχίονα. Είναι σαν ένα χέρι ανθρώπου με 6 βαθμούς ελευθερίας, το οποίο εμείς θα προγραμματίσουμε τι θα κάνει. Είμαι στη διαδικασία της κατασκευής.
Περήφανοι δηλώνουν τόσο η Δ/ντρια του σχολείου όσο και ο καθηγητής πληροφορικής του, οι οποίοι τονίζουν πόσο αξιοθαύμαστο είναι το γεγονός ότι το παιδί αυτό από μόνο του κατάφερε να κατασκευάσει κάτι τόσο δύσκολο τεχνολογικά, ενώ υπογράμμισαν ότι η προσπάθειά του αυτή έχει αποτελέσει έμπνευση για όλο του σχολείο, καθηγητές και μαθητές.
Σύμφωνα με τη Δ/ντρια στο ΕΠΑΛ Ελ. Βενιζέλου, Αθανασοπούλου Θεοδώρα:
Είμαστε εδώ γιατί κατασκεύασε μόνος του έναν τρισδιάστατο εκτυπωτή. Έχοντας τις γνώσεις γιατί φοιτά στον τομέα της πληροφορικής και βάζοντας ένα στοίχημα με τον εαυτό του, προβληματίστηκε, πήρε τα υλικά, προσπάθησε και μόνος του κατάφερε και έφερε σε πέρας την κατασκευή του τρισδιάστατου εκτυπωτή που είναι εντυπωσιακή, είναι τεχνολογία αιχμής. Τα παιδιά συνήθως δεν έχουν τέτοιες ανησυχίες, δεν υπερβαίνουν τις απαιτήσεις του σχολείου, αυτό το παιδί τις υπερέβη και αφιέρωσε πολύ προσωπικό χρόνο γι’ αυτές. Είμαστε περήφανοι γιατί ο μαθητής μας ξεπέρασε τον εαυτό του. Το ότι ένα παιδί είχε τον προβληματισμό και τελικά κατάφερε να κάνει πράξη την ιδέα του, αποτελεί έμπνευση για όλους και οφείλουμε να πούμε ότι τον στηρίζουμε. Οι υπόλοιποι μαθητές έχουν εμπνευστεί και αυτοί και μας συγκινεί ότι έχει επηρεάσει τους συμμαθητές του προς θετική κατεύθυνση
Όπως υποστηρίζει ο Καθηγητής Πληροφορικής ΕΠΑΛ Ελ. Βενιζέλου, Μιχάλης Μερνιουδάκης:
Ο Σήφης ήταν από τα παιδιά που από τη Β΄Λυκείου που του έκαναν μάθημα είδα κάποια χαρίσματα. Με το που μπήκε στον χώρο του εργαστηρίου αμέσως έπεσε το βλέμμα πάνω σε έναν παλιό υπολογιστή που είχαμε και σε συνεργασία με άλλον έναν συμμαθητή του, τον Χαράλαμπο Σεβαστάκη, κατάφεραν και τον “αναζωογόνησαν”. Βλέποντάς το αυτό κατάλαβα ότι το παιδί αυτό βλέπει πολύ μπροστά. Σιγά, σιγά άρχισε να εκδηλώνει το ενδιαφέρον του για κάποιους τομείς, βλέποντας σε μια έκθεση που έγινε στο ΚΑΜ, έναν τρισδιάστατο εκτυπωτή, είχε μια ιδέα να ξεκινήσει από μόνος του να κατασκευάσει έναν τρισδιάστατο υπολογιστή. Είμαστε καθ’ οδόν ήδη για την κατασκευή ενός ρομποτικού βραχίονα, ήδη έχει κατασκευάσει όλα τα τμήματα που συνδέουν τα κυκλώματα. Οι άλλοι μαθητές συνεισφέρουν επίσης, με τον δικό τους τρόπο. Έχουμε περιπτώσεις που έχουν κατασκευάσει σε περιβάλλον δωρεάν λογισμικού, τρισδιάστατα παιχνίδια. Όλα αυτά γίνονται σε μικρό χρονικό διάστημα, σε χρόνο πολύ μικρότερο από αυτόν που χρειαζόμαστε για να διδάξουμε το αντικείμενο.
Πηγή: flashnews
ΣΧΟΛΙΑ
Το Daynight.gr σέβεται απόλυτα το δικαίωμα σας στην ελεύθερη γνώμη στο πλαίσιο πάντα ενός κόσμιου διαλόγου. Τα σχόλια που ακολουθούν εκφράζουν και απηχούν αποκλειστικά τον αναγνώστη/ρια και το Daynight.gr διατητηρεί το δικαίωμα να μην αναρτά ή/και να διαγράφει απρεπή, υβριστικά και διαφημιστικά σχόλια.