Ρέθυμνο
Ρέθυμνο: Ξεκινούν σήμερα τα πρώτα δρομολόγια του ηλεκτρικού λεωφορείου
Ξεκινούν σήμερα Δευτέρα τα δρομολόγια για το ηλεκτρικό λεωφορείο που βρίσκεται στη διάθεση του Δήμου Ρεθύμνης και του ΚΤΕΛ προκειμένου να πραγματοποιεί διαδρομές μεταφέροντας τους πολίτες στην πόλη αλλά και στην…εποχή της ηλεκτροκίνησης!
Πρόκειται για το ηλεκτρικό λεωφορείο 21 θέσεων που απέκτησε το Ρέθυμνο, μέσω του προγράμματος Civitas Destinations, το οποίο θα εκτελεί συγκεκριμένο δρομολόγιο, καθημερινά , επτά μέρες την εβδομάδα από τις 10 το πρωί έως και τις 6 το απόγευμα. Οι διαδρομές θα είναι δωρεάν για τους πολίτες για ένα χρόνο, ενώ ανοιχτό παραμένει το ενδεχόμενο να παραμείνει δωρεάν έως τη λήξη του προγράμματος.
Τα δρομολόγια θα ξεκινήσουν την Δευτέρα 1η Ιουλίου και η διαδρομή που θα εκτελεί θα έχει αφετηρία τη μαρίνα, απ’ όπου θα κατευθύνεται προς το Λύκειο Ελληνίδων , από εκεί δια της οδού Μελισσινού μέχρι το ΚΤΕΛ και συγκεκριμένα μπροστά από τα δικαστήρια από όπου μέσω της οδού Γερακάρη , θα καταλήγει ξανά στη μαρίνα.
Η συγκεκριμένη διαδρομή θα γίνεται σε στάσεις που έχουν προβλεφθεί να διαμορφωθούν σε συνεννόηση με το ΚΤΕΛ ενώ οι διαδρομές θα γίνονται κάθε μια ώρα.
Ο πρόεδρος Δημοτικού Συμβουλίου Ρεθύμνης Τάσος Παπαδουράκης μιλώντας στον ΤΕΑΜ FM επεσήμανε: «Είναι ένα μικρό ηλεκτρικό λεωφορείο καθήμενων και όρθιων επιβατών . Είναι μια προσπάθεια για να δούμε όλοι μας τι είναι ένα ηλεκτρικό λεωφορείο μέσα στην πόλη , πως δηλαδή μπορούμε να κινηθούμε με την ηλεκτροκίνηση και τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Ένα τέτοιο όχημα μέσα στο Ρέθυμνο θα μπορεί να καλύψει καθημερινά αρκετές από τις ανάγκες που έχουμε, είτε είναι η διαδρομή που πηγαίνει προς το ΙΚΑ, είτε σε κοντινά χωριά. Έχουμε αυτή τη δυνατότητα μέχρι το Σεπτέμβριο του 2020 να κάνουμε δηλαδή διάφορα δρομολόγια που θα προκύψουν με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου. Μπορεί το δρομολόγιο να διαφοροποιηθεί ή να προκύψει ένα άλλο και αργότερα και ένα τρίτο, ώστε να υπάρχουν στοιχεία για το πώς κινείται, πόσους ανθρώπους μπορεί να δεχτεί, πώς εμείς δεχόμαστε να μετακινηθούμε με ένα τέτοιο όχημα. Παράλληλα θα μπορέσουμε μέσα από την περίοδο αυτή να καταλήξουμε μαζί με το ΚΤΕΛ που έχει την ευθύνη , σε ό,τι αφορά την μετακίνηση με τα μέσα μαζικής μεταφοράς στην πόλη μας και μάλιστα με ηλεκτροκίνητα οχήματα. Αυτός είναι ο στόχος του προγράμματος»
Ο κος Παπαπδουράκης υπογράμμισε πως ταυτόχρονα θα προκύψει μια σημαντική καταγραφή στοιχείων που, αν και θα ήταν πιο ενδεικτική με τη χρήση περισσότερων ηλεκτρικών οχημάτων, θα μπορέσει εντούτοις να συμβάλλει στην εξαγωγή βασικών συμπερασμάτων για την βιώσιμη κινητικότητα και την ηλεκτροκίνηση στα ΜμΜ στο Ρέθυμνο. «Θα ήταν πιο έγκυρη η καταγραφή των στοιχείων αν είχαμε περισσότερα τέτοια οχήματα και είχαμε μια πιο καλή καταγραφή. Όμως αυτή τη δυνατότητα έχουμε τώρα, μπορεί να γίνει η καταγραφή και θα καταδείξει πως με μια ποιοτική δημόσια συγκοινωνία μπορούμε να κινηθούμε στην πόλη. Τα Μέσα μαζικής μεταφοράς δεν είναι μόνο η κουλτούρα που δεν την έχουμε αλλά δεν φτάνει αυτό. Πρέπει να έχουμε μια ποιότητα, μια συνέπεια και την κουλτούρα και όλα αυτά μαζί να μας δώσουν τη δυνατότητα κίνησης με μέσα μαζικής μεταφοράς» ανέφερε ο ίδιος.
Αξίζει πάντως να σημειωθεί πως αν υπήρχε επιδότηση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα στο πλαίσιο του εθνικού σχεδιασμού, αυτό θα έδινε τη δυνατότητα για περαιτέρω ανάπτυξη και απόκτηση περισσότερων μέσων μεταφοράς, όπως εξήγησε ο κος Παπαδουράκης.
Ο ίδιος μάλιστα αναφερόμενος στο παράδειγμα της Κίνας τόνισε πως στο πλαίσιο της συνεργασίας που έχει αναπτυχθεί , έχει διαπιστωθεί πως είναι μια χώρα όπου το μεγαλύτερο μέρος των οχημάτων μαζικής μεταφοράς , βασίζεται αποκλειστικά στην ηλεκτροκίνηση. Ωστόσο, όπως υπογράμμισε ο κος Παπαδουράκης η Ευρώπη μέσω του προγράμματος Civitas δίνει σημαντική ώθηση στην βιώσιμη κινητικότητα αφού έχει επιδοτήσει μέσα σε περίοδο 12 ετών δήμους και οργανισμούς με 25 περίπου εκ ευρώ. Στο πλαίσιο αυτό είναι αναγκαίο, όπως τόνισε ο κος Παπαδουράκης, η Ελλάδα να κινηθεί με πιο εντατικούς ρυθμούς προκειμένου να απορροφήσει και να ενσωματώσει τις ευκαιρίες που προσφέρονται.
Πηγή: goodnet
ΣΧΟΛΙΑ
Το Daynight.gr σέβεται απόλυτα το δικαίωμα σας στην ελεύθερη γνώμη στο πλαίσιο πάντα ενός κόσμιου διαλόγου. Τα σχόλια που ακολουθούν εκφράζουν και απηχούν αποκλειστικά τον αναγνώστη/ρια και το Daynight.gr διατητηρεί το δικαίωμα να μην αναρτά ή/και να διαγράφει απρεπή, υβριστικά και διαφημιστικά σχόλια.