Διαφήμιση

Ρέθυμνο

Ρέθυμνο: Ξεκίνησε το έργο ανάπλασης στην πλατεία Άη Γιώργη | ΦΩΤΟ

Δημοσιεύτηκε

στις

[ss_social_share shape="rectangle" size="small"]
Διαφήμιση

Με αισιοδοξία «βλέπει» η δημοτική αρχή την έναρξη των εργασιών στο έργο βιοκλιματικής ανάπλασης στην πλατεία του Αγίου Γεωργίου στην Καλλιθέα, που αποτελεί το «στοίχημα» της φετινής χειμερινής περιόδου προκειμένου να είναι έτοιμο έως τον Ιούνιο του 2019.

Πρόκειται για ένα μεγάλο έργο που θα δώσει «ανάσα» σε μια πυκνοκατοικημένη περιοχή, η οποία μεταξύ άλλων αποτελεί ένα από τα σημεία της πόλης όπου η παρέμβαση ήταν αναγκαία. Οι εργασίες ξεκίνησαν τη Δευτέρα στον χώρο μπροστά από τον Ιερό Ναό Αγίου Γεωργίου Πεταλιώτη, ενώ στόχος είναι να υπάρξει όσο το δυνατόν μικρότερη όχληση στην περιοχή.

Υπενθυμίζεται πως πρόκειται για ένα έργο βιοκλιματικού χαρακτήρα που χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ προϋπολογισμού 1,5 εκ ευρώ με συμβατική υποχρέωση για την ολοκλήρωσή του, τους 12 μήνες.

ΤΜΗΜΑΤΙΚΑ Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ

Όπως εξήγησε μιλώντας στο ραδιόφωνο του ΤΕΑΜ FM ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων του Δήμου Ρεθύμνης κ. Μίνως Αλεφαντινός, το έργο ξεκίνησε με θετικούς οιωνούς, δεδομένου ότι υπάρχει άρτια οργάνωση και συνεργασία με τον εργολάβο, ενώ η εξέλιξη του έργου θα συνεχιστεί πιο εντατικά με την ολοκλήρωση της τουριστικής περιόδου. Όπως τόνισε ο κος Αλεφαντινός: «Είναι το μεγάλο στοίχημα της φετινής χειμερινής περιόδου.

Είχαμε πει ότι θα ξεκινήσουμε στα μέσα Σεπτεμβρίου για να οργανωθούμε σταδιακά και να αποκτήσει ένα ρυθμό το έργο. Ξεκινήσαμε τη Δευτέρα, οργανωμένα σε συνεχή συνεννόηση με τον εργολάβο. Ξεκινήσαμε από το τμήμα που είναι μπροστά από την εκκλησία και είναι το κομμάτι που θα ενοχλήσουμε περισσότερο αυτές τις ημέρες στην περιοχή. Το τελευταίο τμήμα που θα ακουμπήσουμε και είναι και το πιο δύσκολο θα είναι ο δρόμος της Άγγελου Σικελιανού, που παραμένει όμως πολύ ενεργός και σε σχέση με την κυκλοφορία και την εμπορική κίνηση όλο το χρόνο. Θα κάνουμε τμήματα του έργου και στο τέλος της τουριστικής περιόδου θα συνεχίσουμε πιο δυναμικά».

Σε ό,τι αφορά το χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση του έργου o κος Αλεφαντινός επανέλαβε πως ο στόχος είναι το έργο να έχει ολοκληρωθεί έως τον Ιούνιο του 2019. «Ελπίζουμε να πιάσουμε τον πολύ αισιόδοξο στόχο που έχουμε βάλει, να έχουμε τελειώσει το έργο τον Ιούνιο, αν έχουμε και σύμμαχο τον καιρό. Θα παλέψουμε για να ενοχλήσουμε όσο το δυνατόν λιγότερο την επόμενη τουριστική περίοδο. Είναι μεγάλο το έργο, είναι βιοκλιματικό. Πρόκειται για μια πάρα πολύ σοβαρή επέμβαση και όταν τελειώσει, το τελικό αποτέλεσμα θα είναι πολύ καλό και λειτουργικά και αισθητικά».

ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΟΝ ΠΕΖΟ

Σε ό,τι αφορά τη μελέτη του έργου, ο κος Αλεφαντινός υπογράμμισε πως πρόκειται για μια ανθρωποκεντρική μελέτη, δεδομένου ότι δίνεται έμφαση στον πεζό. «Θα κρατήσει διαδρομή για αυτοκίνητα στην Άγγελου Σικελιανού και ένα πολύ μεγάλο κομμάτι κατεβαίνοντας το δρόμο θα είναι ένας πολύ αξιόλογος πεζόδρομος, με καθιστικά και πυκνή φύτευση, ώστε να έχουμε μια ασφαλή και ευχάριστη διαδρομή των ανθρώπων που κατεβαίνουν προς την παραλία».

Ο κος Αλεφαντινός πάντως εμφανίστηκε αισιόδοξος τόσο για το χρονοδιάγραμμα του έργου όσο και για το γεγονός ότι η εμπειρία της Τεχνικής Υπηρεσίας είναι μεγάλη συνεπώς ό,τι προβλήματα προκύψουν, θα επιλύονται άμεσα, όπως υπογράμμισε.

ΤΑ ΒΑΣΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ

Υπενθυμίζεται ότι στα βασικά σημεία της μελέτης περιλαμβάνονται τα εξής:

– Από δυτικά προς ανατολικά δημιουργείται ένα πεζοδρόμιο 3,85 μέτρων στο οποίο περιλαμβάνονται εσοχές για χώρο στάθμευσης Ι.Χ. αυτοκινήτων, στάθμευσης μηχανών σε πολλά μέτρα μήκος, αλλά και φορτοεκφόρτωσης μικρών φορτηγών αυτοκινήτων για την εξυπηρέτηση των εμπορικών καταστημάτων. Λόγω της αναγκαιότητας στάσης των μικρών φορτηγών οι εσοχές αυτές έχουν πλάτος 2,20 μέτρα.

– Στο δυτικό πεζοδρόμιο όπου δεν υπάρχουν εσοχές στάθμευσης
δημιουργούνται μικρά παρτέρια για χαμηλή φύτευση και για την αποφυγή τοποθέτησης άλλων εμποδίων όπως μεταλλικά κολωνάκια κλπ.
– Στη διασταύρωση του πεζοδρομίου με την οδό Σβάιτσερ δημιουργούνται ράμπες και οι καμπύλες στροφής του δρόμου είναι ιδιαίτερα μεγάλες λόγω της ανάγκης στροφής μεγάλων τουριστικών λεωφορείων.
– Από την ανατολική πλευρά του δρόμου δεν υπάρχουν εσοχές στάθμευσης. Από τα 6,35 μέτρα του πεζόδρομου στα 1,35 μέτρα, από την πλευρά του δρόμου, τοποθετούνται, δένδρα, ζαρντινιέρες, καθιστικά, ιστοί φωτιστικών και καλαθάκια απορριμμάτων με αποτέλεσμα τα υπόλοιπα 5,00 μέτρα να μένουν ελεύθερα στον πεζό και στο ποδήλατο ή στο σκέιτμπορτ.

– Σε όλο το μήκος του πεζόδρομου δυτικά φυτεύονται 39 δένδρα.
– Ο νέος αυτός πεζόδρομος στο μέσο περίπου της διαδρομής διασταυρώνεται με μία νέα πλατεία τετράγωνου σχήματος και μπροστά ακριβώς από τον Ιερό Ναό. Το μήκος της πλατείας είναι 31,00 μέτρα και το πλάτος της 28,80 μέτρα. Η χρήση όμως της ίδιας πλακόστρωσης καθώς και η άνοδος του επιπέδου του δρόμου έχουν σαν αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός ευρύτερου χώρου 31,00Χ40,40 μέτρων δηλαδή μιας πλατείας 1.250 τετραγωνικών μέτρων περίπου.

– Ξεκινώντας από νότο με κατεύθυνση στο βορρά, επιπλέον του πλάτους του πεζόδρομου δημιουργείται στην ίδια στάθμη μία διαπλάτυνση 4,80 μέτρων με αποτέλεσμα ο πεζόδρομος να φτάνει σε πλάτος τα 11,15 μέτρα σε όλο το μήκος των 65,10 μέτρων από τη Λεωφόρο Πορτάλιου μέχρι το σημείο διασταύρωσής του με την πλατεία. Στα πρώτα 26,90 μέτρα μία ακόμη ανάλογη διαπλάτυνση επίσης 4,80 μέτρων δημιουργεί μία εντυπωσιακή είσοδο πλάτους 15,95 μέτρων, μία υποδοχή στον χώρο ανάπλασης. Με τη συμπλήρωση στοιχείων όπως δένδρα και καθιστικά, έχουμε σαν αποτέλεσμα ένα μικρό πάρκο 450 περίπου τετραγωνικών μέτρων σε κεντρικό σημείο της πόλης και σε άμεση επαφή με την κεντρική λεωφόρο.

– Στο χώρο του πάρκου, μεταξύ άλλων, προβλέπεται απλός σταθμός κοινόχρηστων ποδηλάτων αλλά και ειδικός σταθμός κοινόχρηστων ηλεκτρικών ποδηλάτων.

– Σε συνέχεια του πάρκου ανατολικά και φτάνοντας προς βορρά μέχρι την πλατεία, δημιουργείται μία παιδική χαρά συνολικής επιφάνειας 700 περίπου τετραγωνικών μέτρων με τις απαιτούμενες προδιαγραφές.
– Στο ανατολικό τμήμα της περιοχής ανάπλασης διαμορφώνεται χώρος στάθμευσης 65 θέσεων Ι.Χ. αυτοκινήτων και 4 θέσεων στάθμευσης Α.Μ.Ε.Α. σε μία συνολική έκταση περίπου 2.000 τετραγωνικών μέτρων.
– Στο βόρειο τμήμα θα λειτουργεί χώρος φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
– Η είσοδος στο χώρο στάθμευσης θα γίνεται από την Λεωφόρο Πορτάλιου και η έξοδος των οχημάτων θα γίνεται προς την οδό 28ης Οκτωβρίου.

– Η περιοχή ανάπλασης περιλαμβάνει και μικρό τμήμα των οδών Σβάιτσερ, Μάχης Ποταμών και 28ης Οκτωβρίου.
– Σε όλη την περιοχή παρέμβασης δηλαδή σε όλη την έκταση της οδού Άγγελου Σικελιανού, σε όλους τους χώρους της νέας πλατείας, στους χώρους του πάρκου και στο χώρο στάθμευσης υπάρχει πρόβλεψη για την ανεμπόδιστη κυκλοφορία ΑΜΕΑ σύμφωνα με τις εκάστοτε προδιαγραφές. Συγκεκριμένα προβλέπεται όδευση τυφλών και από τις δύο πλευρές του δρόμου (δυτικό και ανατολικό πεζοδρόμιο) καθώς και στον χώρο της πλατείας και σε κίνηση προς τα ανατολικά και την οδό 28ης Οκτωβρίου.
Κ.Κ.

Πηγή: goodnet.gr

Διαφήμιση
Διαφήμιση

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΣΧΟΛΙΑ

Το Daynight.gr σέβεται απόλυτα το δικαίωμα σας στην ελεύθερη γνώμη στο πλαίσιο πάντα ενός κόσμιου διαλόγου. Τα σχόλια που ακολουθούν εκφράζουν και απηχούν αποκλειστικά τον αναγνώστη/ρια και το Daynight.gr διατητηρεί το δικαίωμα να μην αναρτά ή/και να διαγράφει απρεπή, υβριστικά και διαφημιστικά σχόλια.

[gs-fb-comments]