Διαφήμιση

ΚΡΉΤΗ

Κρήτη: Στο δρόμο του διαγωνισμού για τον Βόρειο Οδικό Αξονα

Δημοσιεύτηκε

στις

[ss_social_share shape="rectangle" size="small"]
Διαφήμιση
Ένα βήμα πιο κοντά στο διαγωνισμό για το Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), ο οποίος είναι έτοιμος από το τέλος Δεκεμβρίου, όπως έχει εξαγγελθεί από τον αρμόδιο Υπουργό Μεταφορών και Υποδομών, κ. Χρήστο Σπίρτζη, γίνεται με την τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή σχετικά με τις αρμοδιότητες του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης (ΟΑΚ). Ένας διαγωνισμός ο οποίος πρόκειται να «τρέξει» τα κομμάτια εκείνα του οδικού άξονα που έχουν μελέτες βιωσιμότητας, ενώ για τα «ανώριμα» τμήματα θα πρέπει να ακολουθηθεί νέα χάραξη. Η συνολική αξία του έργου εκτιμάται στο 1,5 δισ. ευρώ.
Για ένα έργο που θα εκτείνεται από τα Χανιά μέχρι και το Λασίθι, έκανε λόγο ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Λασιθίου της ΝΔ, κ. Γιάννη Πλακιωτάκη. Αφού κατηγόρησε τις προηγούμενες κυβερνήσεις ότι έκαναν αποσπασματικά τμήματα ενός άξονα, επισήμανε ότι σε συνολικά 42 χλμ. δρόμου, όχι σε ενιαίο τμήμα, αλλού έχουν γίνει μελέτες, αλλού έχουν ανατεθεί, αλλού δεν έχει γίνει τίποτα. Δεν παράλειψε επίσης να αναφερθεί στο γεγονός ότι δεν υπήρχε πρόβλεψη για σύνδεση του ΒΟΑΚ με το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι.
«Είναι πολύ πιο συμφέρον για την Κρήτη και για τον τόπο, να “τρέξουμε” το μέρος του ΒΟΑΚ που ενώνει τους τέσσερις νομούς της Κρήτης -και τον Άγιο Νικόλαο δηλαδή, άρα δεν είναι εκτός το Λασίθι- που έχουν μελέτες βιωσιμότητας, όπου μπορούμε να προχωρήσουμε το έργο, προφανώς όχι στη χάραξη του 1960» ανέφερε στην απάντησή του ο κ. Σπίρτζης.
«Υπάρχουν σημεία που δεν συμφέρει με τις δραστηριότητες που έχουν αναπτυχθεί να πας να γκρεμίσεις ξενοδοχεία και να τα απαλλοτριώσεις. Σε αυτά τα σημεία θα πρέπει, σημειακά, να βελτιωθεί η χάραξη που υπήρχε. Παράλληλα, να τρέξει και η μελέτη στρατηγικού σχεδιασμού που περιλαμβάνει και μετά τον Άγιο Νικόλαο μέχρι τη Σητεία και τους κάθετους άξονες στην Ιεράπετρα» συνέχισε. Σκοπός της σύνταξης της μελέτης στρατηγικού σχεδιασμού είναι ουσιαστικά η ενσωμάτωση όλων των αποσπασματικών μελετών σε μία στρατηγική μελέτη, η οποία και θα καθορίσει τις προτεραιότητες. Όπως έχει σχεδιαστεί, αυτή θα εστιάσει στην ωρίμανση μελετών για τα τμήματα «Χανιά-Καστέλι» και «Αγιος Νικόλαος-Σητεία», καθώς και στη μελέτη κυκλοφοριακών φόρτων και τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το σύνολο «Καστέλι – Σητεία».
Η τροπολογία στη Βουλή

Με την τροπολογία που έχει κατατεθεί στη Βουλή στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Φορείς Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών και άλλες διατάξεις», η αρμοδιότητα για την εκκίνηση της διαδικασίας φεύγει από τον Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης και περνά στο Υπουργείο. Συγκεκριμένα, ο ΟΑΚ προβλέπεται πλέον να έχει την αρμοδιότητα «για το σχεδιασμό, μελέτη, κατασκευή, εκμετάλλευση, διοίκηση, επίβλεψη και συντήρηση νέων ή σε εξέλιξη έργων οδικών υποδομών ή τμημάτων τους, που του ανατίθενται με απόφαση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών».

Σκοπός της διάταξης είναι, όπως επισημαίνεται στην τροπολογία, «είναι ο ΟΑΚ να επιτελέσει αποτελεσματικότερα και ουσιαστικότερα το ρόλο του ως αναθέτουσα αρχή έργων και έργων παραχώρησης του ΒΟΑΚ, ενός έργου απόλυτα αναγκαίου για την Κρήτη που αποτελεί ζητούμενο δεκαετιών».
Για ανύπαρκτη τεχνική λύση κατηγορεί η αντιπολίτευση
Η κριτική της αντιπολίτευσης στην πρόταση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την κατασκευή του ΒΟΑΚ, εστιάζει στην «προχειρότητα του σχεδιασμού» και χαρακτηρίζει τους κυβερνητικούς χειρισμούς «επικοινωνιακό πυροτέχνημα». Στα τέλη Ιανουαρίου, σε εκδήλωση της παράταξης της Δημοκρατικής Κίνησης Μηχανικών (ΔΚΜ) του ΤΕΕ / Τμήματος Ανατολικής Κρήτης, ο γραμματέας της ΝΔ και βουλευτής Ηρακλείου, κ. Λευτέρης Αυγενάκης, ανέφερε τα εξής προβλήματα σχετικά με τη διαδικασία προ-επιλογής αναδόχων που θα ακολουθηθεί:
1) θα χρειασθεί 1,5 χρόνος περίπου για την ολοκλήρωση των περιβαλλοντικών όρων,
2) δεν υπάρχει τεχνική λύση, αλλά θα προταθούν λύσεις από τις επιλεγείσες εταιρείες, μέσω τεχνικού συμβούλου,
3) δεν υπάρχουν όλα τα δεδομένα (οικονομικοί όροι, επικαιροποίηση κυκλοφοριακού φόρτου, χρηματοοικονομικό μοντέλο, κ.λπ.) και
4) η λύση, που συζητείται, να μείνει μέρος του ΒΟΑΚ ως έχει (υφιστάμενο οδικό δίκτυο, στροφές, κ.λπ.), να γίνει δια-πλάτυνση και να μπει μόνο στηθαίο στη διαχωριστική λωρίδα είναι επικίνδυνη και εγκληματική!

Πηγή: tovima.gr

Διαφήμιση
Διαφήμιση

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΣΧΟΛΙΑ

Το Daynight.gr σέβεται απόλυτα το δικαίωμα σας στην ελεύθερη γνώμη στο πλαίσιο πάντα ενός κόσμιου διαλόγου. Τα σχόλια που ακολουθούν εκφράζουν και απηχούν αποκλειστικά τον αναγνώστη/ρια και το Daynight.gr διατητηρεί το δικαίωμα να μην αναρτά ή/και να διαγράφει απρεπή, υβριστικά και διαφημιστικά σχόλια.

[gs-fb-comments]