ΚΡΉΤΗ
Οκτώ αιματηρές βεντέτες στην Κρήτη που ερήμωσαν ολόκληρα χωριά
Οι δολοφονίες στα Ανώγεια για κτηματικές διαφορές έχει δυναμιτίσει το κλίμα στην κωμόπολη και δεν είναι λίγοι όσοι φοβούνται «βεντέτα» μεταξύ των μελών της ίδιας οικογένειας, καθώς η αιματηρή επίλυση διαφορών είναι συχνό φαινόμενο στα ορεινά χωριά του νησιού.
Όλοι οι κάτοικοι των Ανωγείων ευελπιστούν αυτή την φορά να επικρατήσει η λογική και τα μέλη των δύο οικογενειών να μην αιματοκυλήσουν το μαρτυρικό ορεινό χωρίο του Μυλοποτάμου.
Και τούτο γιατί, πολλές από τις «βεντέτες» στο νησί κράτησαν για πολλές δεκαετίες και ερήμωσαν ολόκληρα χώρια, αφού τα μέλη των αντίπαλων οικογενειών είτε δολοφονήθηκαν είτε εγκατέλειψαν τα χωρία τους και «εξαφανίστηκαν».
Οκτώ ήταν οι μεγαλύτερες βεντέτες στην Κρήτη τα τελευταία εκατό χρόνια.
Οικογένειες Σαρτζέτη (Σαρτζετάκη) – Πεντάρη (Πενταράκη)—1910, Χανιά. Αιτία ήταν «ζήτημα τιμής». 119 νεκροί. Εληξε, όταν ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Ευάγγ. Πεντάρης ψήφισε για Πρόεδρο Δημοκρατίας τον Χρ. Σαρτζετάκη.
Γιάννης Παπαδονικολάκης, —1950, Ασή Γωνιά Χανίων. Τον σκότωσαν 32 χρόνια μετά το φόνο του δολοφόνου του αδελφού του, που είχε αποκαλύψει στον παπά του χωριού τους ένοχους του φόνου μιας γυναίκας.
Γιάννης Φραγκιαδάκης – Μανούσος Βεϊσάκης—1955, Βορίζα Ψηλορείτη. Αιτία: Η… υλοτόμηση ενός δάσους. Σε 2 ώρες σκοτώθηκαν 6 και έμειναν ανάπηροι 14. Στο μακελειό, εκτός από όπλα έπεσε και… χειροβομβίδα!
Δαμιανός Παρασύρης —1969. Μαχαίρωσε στο δικαστήριο το φονιά του αδελφού του, 24 χρόνια μετά.
Οικογένειες Κουκουλά – Μποτανάκη —1987, Κίσαμος Χανίων. Αιτία; Διαφορές για πρόβατα. Τρεις νεκροί, 3 τραυματίες.
Χαρίδημος Ι. Στριλιγκάς – Χαρίδημος Εμμ. Στριλιγκάς —1987, Λιβάδια Μυλοποτάμου. Αντίποινα σε φονικό, 4 νεκροί.
Γιάννης Παπαδόσηφος —1988, Ρέθυμνο. Σκότωσε το δολοφόνο του γιου του στο Εφετείο Πειραιά. (Είχε κρύψει το όπλο στη γενειάδα του).
Οικογένειες Δικωνυμάκη – Μουζουράκη, —1994, Πάτημα Αποκορώνου. Εκδίκηση για το φόνο της μητέρας Μουζουράκη, 6 νεκροί.
Πηγή:ekriti
ΣΧΟΛΙΑ
Το Daynight.gr σέβεται απόλυτα το δικαίωμα σας στην ελεύθερη γνώμη στο πλαίσιο πάντα ενός κόσμιου διαλόγου. Τα σχόλια που ακολουθούν εκφράζουν και απηχούν αποκλειστικά τον αναγνώστη/ρια και το Daynight.gr διατητηρεί το δικαίωμα να μην αναρτά ή/και να διαγράφει απρεπή, υβριστικά και διαφημιστικά σχόλια.