Κόσμος
Η τραγωδία του κυπριακού «Ήλιος»: Όταν 121 ψυχές… κόστισαν 70.000 ευρώ
Το ότι για πολλούς Κύπριους θεωρείται «η δεύτερη μεγαλύτερη τραγωδία, μετά την τουρκική εισβολή του 1974», οδηγεί εύλογα τον καθένα στο να αντιληφθεί το επίπεδο της τραγικότητας. Τις εγκληματικές ενέργειες που οδήγησαν 121 ψυχές στον θάνατο και την ατιμωρησία. Γιατί σήμερα, 14 Αυγούστου, συμπληρώνονται 16 χρόνια από την αεροπορική τραγωδία του κυπριακού αεροσκάφους της «Ήλιος» (2005), ωστόσο δεν έχει αποδοθεί καμία δικαιοσύνη!
Η πτήση 522 της «Helios Airways», η οποία αναχώρησε από τη Λάρνακα της Κύπρου με προορισμό την Πράγα της Τσεχίας, με ενδιάμεση στάση στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος στην Αθήνα, συνετρίβη στο «Μαύρο Βουνό» του Γραμματικού Αττικής, με αποτέλεσμα να βρουν τραγικό θάνατο 115 επιβάτες και έξι μέλη του πληρώματος.
«Ποτέ κανείς δεν πληρώνει»
Ποτέ δεν επιβλήθηκε η ποινή που θα περίμεναν άπαντες, ιδίως οι συγγενείς των θυμάτων, που χρόνια μετά, φυσικά και δεν ξεχνούν και κάνουν λόγο για «εξευτελιστικές ποινές» και «κοροϊδία». Το μέλος της Επιτροπής Συγγενών των Θυμάτων της «Ήλιος», Νίκη Μιχαηλίδου, είχε πει στο πρόσφατο παρελθόν χαρακτηριστικά: «Στην Κύπρο δεν επιβλήθηκε καμιά τιμωρία. Ακόμα και στην Ελλάδα η ποινή των 70.000 ευρώ που επιβλήθηκε στους καταδικασθέντες ήταν κοροϊδία. Λυπάμαι γιατί ποτέ κανείς δεν πληρώνει τίποτα. Ούτε και για την “Ήλιος”».
10 χρόνια… εξαγοράσιμα
Ξέρετε ποια ήταν οι ποινή για τους υπεύθυνους; Ο Δημήτρης Πανταζής διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, ο Γιώργος Κικκίδης διευθυντής πτητικών επιχειρήσεων και ο Γιάνκο Στοϊμένοφ αρχιπιλότος της εταιρείας καταδικάστηκαν σε ποινές κάθειρξης δέκα ετών ο καθένας. Οι ποινές όμως μετατράπηκαν σε χρηματικές και στη συνέχεια εξαγοράστηκαν από τον καθένα με το ποσό των 70.000 ευρώ περίπου. Υπήρχε και τέταρτος κατηγορούμενος, ο μηχανικός της εταιρείας Άλαν Ίργουϊν, ο οποίος έλεγξε το αεροσκάφος πριν από την πτήση και… αθωώθηκε..
Αναίσθητος ο συγκυβερνήτης, απών ο κυβερνήτης
Το «Ήλιος» είχε χαθεί από τα ραντάρ στην Ελλάδα και άμεσα σηκώθηκαν δύο μαχητικά F-16, τα οποία όταν οι πιλότοι είχαν οπτική επαφή είδαν ότι ο συγκυβερνήτης του αεροσκάφους ήταν αναίσθητος ενώ ο κυβερνήτης δεν βρισκόταν στη θέση του. Επιπρόσθετα είχε διαπιστωθεί ενεργοποίηση του συστήματος παροχής οξυγόνου με μάσκες. Σύμφωνα με το protothema, το αεροσκάφος μέχρι εκείνη την στιγμή πετούσε με τον αυτόματο πιλότο.
ΣΧΟΛΙΑ
Το Daynight.gr σέβεται απόλυτα το δικαίωμα σας στην ελεύθερη γνώμη στο πλαίσιο πάντα ενός κόσμιου διαλόγου. Τα σχόλια που ακολουθούν εκφράζουν και απηχούν αποκλειστικά τον αναγνώστη/ρια και το Daynight.gr διατητηρεί το δικαίωμα να μην αναρτά ή/και να διαγράφει απρεπή, υβριστικά και διαφημιστικά σχόλια.