Διαφήμιση

ΕΛΛΑΔΑ

Υπογράφεται σήμερα η πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Δημοσιεύτηκε

στις

[ss_social_share shape="rectangle" size="small"]
Διαφήμιση

Προχωρούν οι αποκρατικοποιήσεις των ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΔΑΑ. Αντίθετα, καθυστερήσεις σημειώνονται στον ΟΛΘ, καθώς το Ελεγκτικό Συνέδριο ζήτησε περισσότερα στοιχεία σχετικά με τη σύμβαση πώλησης του 67% των μετοχών.

Σε ό,τι αφορά την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σήμερα αναμένεται η υπογραφή του πρωτοκόλλου που θα επικυρώνει το κλείσιμο της συμφωνίας που υπογράφηκε τον περασμένο Ιανουάριο. Σχεδόν ταυτόχρονα θα πραγματοποιηθεί η συναλλαγή, που περιλαμβάνει τη μεταβίβαση του 100% των μετοχών της εταιρείας από το ΤΑΙΠΕΔ στη Ferrovie και την καταβολή του τιμήματος των 45 εκατ. ευρώ από την ιταλική εταιρεία στο ΤΑΙΠΕΔ.

Αμέσως μετά, η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ και τα στελέχη της Ferrovie που βρίσκονται στην Αθήνα, θα μεταβούν στην Κέρκυρα για να παραστούν σε ειδική εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί στο περιθώριο των συναντήσεων του Ελληνα πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα με τον Ιταλό ομόλογό του Πάολο Τζεντιλόνι.

Η γενική συνέλευση της εταιρείας υπό τον νέο μέτοχο, που θα ορίσει το νέο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας, αναμένεται να συγκληθεί σήμερα Πέμπτη και αμέσως μετά θα γίνει η συγκρότησή του Δ.Σ. σε σώμα. Το νέο Δ.Σ. της ιταλικής ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα είναι επταμελές, εκ των οποίων τα τρία μέλη θα είναι Ελληνες και τα τέσσερα Ιταλοί. Πρόεδρος του Δ.Σ. θα οριστεί Ιταλός, ενώ από την πλευρά των Ελλήνων θέση στο Δ.Σ. θα συνεχίσει να κατέχει ο σημερινός διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, κ. Φίλιππος Τσαλίδης. Ο τελευταίος, θα παραμείνει στη θέση του διευθύνοντος συμβούλου για τουλάχιστον ένα έτος. Επίσης, θέση στο Δ.Σ. θα συνεχίσει να κατέχει και ο εκπρόσωπος των εργαζομένων της επιχείρησης και ένας Ελληνας δικηγόρος.

Από την άλλη πλευρά, σε ό,τι αφορά την αποκρατικοποίηση του ΔΑΑ, φαίνεται ότι προχωρά απρόσκοπτα μετά και την έγκριση που έλαβε από το Ελεγκτικό Συνέδριο η σχετική σύμβαση. Το γνωμοδοτικό όργανο της πολιτείας έχει εγκρίνει την παρούσα συμφωνία μεταξύ ΤΑΙΠΕΔ και ΔΑΑ που αφορά την επέκταση του δικαιώματος παραχώρησης του αερολιμένα για επιπλέον 20 έτη, αλλά έχει αφήσει ένα αστερίσκο στην απόφασή του αυτή. Δεδομένου ότι το γνωμοδοτικό όργανο δεν είχε στη διάθεσή του την αρχική συμφωνία μετόχων του 1996, θα απαιτηθεί (νομικά) η υπογραφή μιας Κοινής Υπουργικής Απόφασης από τους αρμόδιους υπουργούς προκειμένου να προχωρήσει η συμφωνία.

Ωστόσο, όπως διαβεβαιώνουν καλά πληροφορημένες πηγές, η συμφωνία για την επέκταση της παραχώρησης του αερολιμένα κατά 20 χρόνια στον ΔΑΑ έχει δρομολογηθεί. Οι ίδιοι σημειώνουν ότι πλέον είναι καθαρά διαδικαστικό θέμα η ολοκλήρωσή της και ότι η συμφωνία, αφού λάβει εγκρίσεις από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και κυρωθεί στην Βουλή, θεωρείται εύλογο να έχει κλείσει πριν από το τέλος του έτους.

Αντίθετα, όμως, με τον ΔΑΑ, καθυστερήσεις σημειώνονται στη αποκρατικοποίηση του ΟΛΘ. Και αυτό γιατί το Ελεγκτικό Συνέδριο ζήτησε από το ΤΑΙΠΕΔ να προσκομίσει περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το επενδυτικό «όχημα» που δημιούργησαν οι πλειοδότες επενδυτές (DIEP, Terminal Link, Beltera) για το 67% της επιχείρησης.

Η πλευρά ΤΑΙΠΕΔ υποσχέθηκε να προσκομίσει τα σχετικά στοιχεία μέχρι το τέλος της εβδομάδας, προκειμένου να προχωρήσει η σχετική έγκριση.

 

 

Πηγή: kathimerini

Διαφήμιση
Διαφήμιση

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΣΧΟΛΙΑ

Το Daynight.gr σέβεται απόλυτα το δικαίωμα σας στην ελεύθερη γνώμη στο πλαίσιο πάντα ενός κόσμιου διαλόγου. Τα σχόλια που ακολουθούν εκφράζουν και απηχούν αποκλειστικά τον αναγνώστη/ρια και το Daynight.gr διατητηρεί το δικαίωμα να μην αναρτά ή/και να διαγράφει απρεπή, υβριστικά και διαφημιστικά σχόλια.

[gs-fb-comments]