Διαφήμιση

ΕΛΛΑΔΑ

Δυστύχημα στον ΗΣΑΠ: «Δεν ήταν η πρώτη φορά που η μηχανή είχε πρόβλημα»

Δημοσιεύτηκε

στις

[ss_social_share shape="rectangle" size="small"]
Διαφήμιση
EUROKINISSI/ ΒΑΣΙΛΗΣ ΡΕΜΠΑΠΗΣ

Σοβαρά προβλήματα και στο παρελθόν είχε παρουσιάσει η μηχανή της εργολαβικής εταιρίας, από την οποία αναγκάστηκαν να πηδήξουν στις ράγες του ΗΣΑΠ ενώ αυτή βρισκόταν εν κινήσει εργαζόμενοι με αποτέλεσμα το δυστύχημα κατά το οποίο σκοτώθηκε ο 41χρονος εργοδηγός Πέτρος Γιάμαλης και χαροπαλεύει ακόμα ένας εργαζόμενος στο νοσοκομείο.

Συγκεκριμένα, όπως καταγγέλλουν εργαζόμενοι της ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) επιβεβαιώνοντας τις πληροφορίες που είχε δημοσιεύσει από χθες το ethnos.gr, η εν λόγω μηχανή είχε εκτροχιαστεί τον περασμένο Αύγουστο με τους ίδιους να υποστηρίζουν ότι και εκείνο το βράδυ το βασικό πρόβλημα που οδήγησε στον εκτροχιασμό της ήταν τα φρένα της. Η μηχανή μάλιστα είχε χρειαστεί να απομακρυνθεί με γερανό.

«Ενημερωθήκαμε σήμερα από συναδέλφους μας ότι το βράδυ της 22ης προς 23ης Αυγούστου και κατά τη διάρκεια των νυχτερινών συντηρήσεων η λειαντικη μηχανή, η οποία προκάλεσε το θανατηφόρο ατύχημα είχε εκτροχιασμό στον σταθμό «Βικτώρια» και αποσύρθηκε με γερανό. Οι εργαζόμενοι μας καταγγέλλουν ότι και σε εκείνη την περίπτωση είχε παρόμοιο πρόβλημα με τα φρένα. Ωστόσο, ούτε τα σωματεία, ούτε οι εργαζόμενοι έχουν μάθει ο,τιδήποτε επ’ αυτού και έχει τηρηθεί σιγή ιχθύος από την εταιρία», επισημαίνει στο ethnos.gr ο πρόεδρος του Συλλόγου Εργαζομένων στη Λειτουργία του Μετρό Αθήνας, Σπύρος Ρεβύθης.

Επιβεβαίωση του ethnos.gr

Παρά το γεγονός ότι η ΣΤΑΣΥ, με την οποία επικοινώνησε χθες το «ethnos.gr», είχε διαψεύσει ότι είχε υπάρξει προηγούμενη βλάβη στην εν λόγω μηχανή, όπως προκύπτει από τα μηνύματα των εσωτερικών υπηρεσιακών τηλεφώνων φαίνεται πως ήταν ενήμερη για το συμβάν του εκτροχιασμού από την πρώτη στιγμή.

Η πληροφόρηση μάλιστα είχε σταλεί σε γραπτό μήνυμα από τα υπηρεσιακά τηλέφωνα του Κέντρου Ελέγχου προς τη διοίκηση της εταιρίας μετά τον εκτροχιασμό της μηχανής. Το μήνυμα ανέφερε χαρακτηριστικά: «ΕΝΑΡΞΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΊΑΣ ΜΕ ΤΟΠΙΚΗ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑ ΠΕΙΡ-ΟΜΟΝ ΚΑΙ ΑΤΤ-ΚΗΦ ΕΠΕΙΔΗ ΕΚΤΡΟΧΙΑΣΤΗΚΕ Ο ΣΥΡΜΟΣ ΛΕΙΑΝΣΗΣ ΣΤΗ ΒΙΚΤΩΡΙΑ ΑΝΟΔΟ ΚΑΤΑ ΤΙΣ ΩΡΕΣ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ. ΗΡΘΕ ΓΕΡΑΝΟΣ ΑΠΟ ΤΑ ΣΕΠΟΛΙΑ ΓΙΑ ΕΠΙΛΥΣΗ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ».

Κατόπιν τούτων, οι εργαζόμενοι, οι οποίοι έχουν ήδη εξαγγείλει 24ωρη απεργία για αύριο Πέμπτη 18 Νοεμβρίου ζητούν επιτακτικά απαντήσεις για την κατάσταση της μηχανής λείανσης, στην οποία άλλωστε δεν επέβαιναν μόνο υπάλληλοι της εργολαβικής εταιρίας, η οποία είχε αναλάβει το έργο έναντι τιμήματος 5,4 εκατομμυρίων ευρώ, αλλά και συνάδελφοί τους που εργάζονται στη δημόσια ΣΤΑΣΥ.

Από τα πλέον σοβαρά δυστυχήματα

Αν και το εν λόγω δυστύχημα αποτελεί ένα από τα πλέον σοβαρά για τα ελληνικά δεδομένα κυρίως λόγω των συνθηκών κάτω από τις οποίες χάθηκε μία ανθρώπινη ζωή, αλλά και εξαιτίας του γεγονότος ότι όσοι κατάφεραν να διασωθούν γλύτωσαν τη ζωή τους πηδώντας σαν κασκαντέρ από έναν κινούμενο και ανεξέλεγκτο συρμό, η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ εκτός των χθεσινών λιτών ανακοινώσεών της, φαίνεται να προσπαθεί να το αφήσει πίσω της αποφεύγοντας ακόμα και να συναντήσει την αρμόδια επιτροπή των εργαζομένων.

Τα μέλη της Επιτροπής Υγείας και Ασφάλειας Εργαζομένων στο Μετρό καταγγέλλουν τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΣΤΑΣΥ, Νίκο Χαιρέτα «για την απαξίωση που δείχνει στην Επιτροπή Υγιεινής και Ασφάλειας, καθώς και για αναλγησία, αφού ακόμα και την ύστατη στιγμή του θανάτου συναδέλφου μας δε μας δέχτηκε ούτε για ολιγόλεπτη συνάντηση μέσα από την οποία θέλαμε να τοποθετηθούμε επί του θανατηφόρου δυστυχήματος και σύμφωνα με τον νόμο να θέσουμε τα ερωτήματα και τους προβληματισμούς μας καθώς και να τονίσουμε ότι θέλουμε να αποτελέσουμε μέρος της διαδικασίας διερεύνησης του δυστυχήματος». Αυτά επισημαίνουν σε ανακοίνωσή τους τα μέλη της Επιτροπής υπογραμμίζοντας ότι «Ο θάνατος του Πέτρου δε θα περάσει έτσι».

Η σιδηροδρομική τραγωδία που συνέβη τα ξημερώματα της Τρίτης και οι συνθήκες κάτω από τις οποίες η μηχανή βρέθηκε να κινείται ανεξέλεγκτη στις ράγες αφού δεν δούλεψε ούτε το κανονικό ούτε τα εφεδρικά συστήματα πέδησης, έχουν δημουργήσει κρίσιμα ερωτήματα, στα οποία οι εργαζόμενοι στο μετρό ζητούν απαντήσεις και συγκεκριμένα:

– Ελέγχθηκε το ιδιωτικό μηχάνημα λείανσης των γραμμών πριν χρησιμοποιηθεί στο δίκτυό μας; Και αν ναι, από ποιόν φορέα;

– Εξετάστηκε εάν έχει γίνει η απαιτούμενη συντήρησή του, πότε και από ποιόν;

– Η εργολαβική εταιρεία, που έχει αναλάβει το έργο, τηρούσε τα μέτρα ασφαλείας;

– Είναι αλήθεια ότι είχε σημειωθεί ξανά βλάβη στο ίδιο μηχάνημα; Εάν ναι πότε και από ποιόν ελέγχθηκε η αποκατάστασή της;

– Ποιά είναι η διαδικασία που προβλέπει τη συνοδεία εργαζόμενων της ΣΤΑ.ΣΥ. σε μηχανοκίνητες εργασίες αναδόχων;

Να σημειωθεί ότι για την εργατική τραγωδία και από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δεν έχει υπάρξει έως τώρα κάποια επίσημη ανακοίνωση. Εκτός της σχετικής ανάρτησης που είχε κάνει χθες ο υπουργός Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής για την έρευνα που διενεργείται από την ΣΤΑΣΥ και τις Αρχές κάθε άλλη ερώτηση παραπέμπεται να απαντηθεί από τη ΣΤΑΣΥ, η οποία, πάντως, εξακολουθεί να αποτελεί εποπτευόμενο φορέα του υπουργείου και μάλιστα σε έναν από τους πλέον νευραλγικούς κλάδους, αυτόν των μετακινήσεων.

Διαφήμιση
Διαφήμιση

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΣΧΟΛΙΑ

Το Daynight.gr σέβεται απόλυτα το δικαίωμα σας στην ελεύθερη γνώμη στο πλαίσιο πάντα ενός κόσμιου διαλόγου. Τα σχόλια που ακολουθούν εκφράζουν και απηχούν αποκλειστικά τον αναγνώστη/ρια και το Daynight.gr διατητηρεί το δικαίωμα να μην αναρτά ή/και να διαγράφει απρεπή, υβριστικά και διαφημιστικά σχόλια.

[gs-fb-comments]