ΕΛΛΑΔΑ
Μετά τον ΟΛΠ, σειρά παίρνει ο ΟΛΘ
Η εκτίμηση των επικεφαλής του ΤΑΙΠΕΔ και των συμβούλων τοποθετεί την έναρξη της διαδικασίας κατάθεσης των δεσμευτικών προσφορών από τους ενδιαφερόμενους επενδυτές στα τέλη Σεπτεμβρίου – αρχές Οκτωβρίου, δίχως να αποκλείεται ελαφρά καθυστέρηση, καθώς βρίσκονται σε εξέλιξη συγκεκριμένες διεργασίες και διαβουλεύσεις αναφορικά με όρους και δεσμεύσεις που αυτοί θα αναλάβουν.
Συγκεκριμένα, βάσει της σύμβασης παραχώρησης του λιμανιού προσδιορίζεται και το ακριβές ύψος των επενδύσεων που θα αναλάβει να υλοποιήσει ο παραχωρησιούχος. Σύμφωνα με το το Σχέδιο της Σύμβασης Παραχώρησης τουΟΛΘ οι υποχρεωτικές επενδύσεις ανέρχονται στο επίπεδο των 220 εκατ.ευρώ για τον εκσυχρονισμό των λιμενικών εγκαταστάσεων, έναντι του αρχικού πλάνου των 300 εκατ. ευρώ για το ύψος του οποίου υπήρξαν ενστάσεις από τους ενδιαφερόμενους. Ουσιαστικά, το επενδυτικό βάρος πέφτει στην επέκταση του 6ου προβλήτα, στην η ανανέωση του μηχανικού εξοπλισμού αλλά και των συστημάτων διαχείρισης των φορτίων.
Υπενθυμίζεται πως στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού για την παραχώρηση του 67% του ΟΛΘ είχαν περάσει οκτώ όμιλοι: η APM Terminals, θυγατρική της δανέζικης Maersk, η γερμανική επενδυτική εταιρεία Deutsche Invest, η Duferco Particiption Holding SA με έδρα την Ελβετία, η Ιnternational Container Terminal Services (ICTS) από τις Φιλιππίνες, η ιαπωνική Mitsui, η βρετανική P&O Steam Navigation Company του ομίλου της Dubai Ports, το σχήμα των ρωσικών σιδηροδρόμων RZD με τη ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ και η τουρκική Yilport Holding Inc.
Το ενδιαφέρον ορισμένων εκ των εταιρειών, πάντως, έχει ατονήσει και εκτιμάται ότι δε θα συμμετάσχουν στην επόμενη φάση, ενώ εμφανίζεται να υπάρχει κινητικότητα για πιθανές συνεργασίες και με έτερους παίκτες.
Κέντρο logistics
Πέρα από τη διαχείριση του δεύτερου μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας, με στρατηγική γεωγραφικά θέση σε ότι αφορά και σε μεγάλα ενεργειακά project που θα υλοποιηθούν στην ευρύτερη περιοχή της Β. Ελλάδος, το ενδιαφέρον των επενδυτών εστιάζεται και στην προοπτική δημιουργίας εμπορευματικού κέντρου στο λιμάνι.
Πρόκειται για ένα σχέδιο που “τρέχει” παράλληλα με την ιδιωτικοποίηση και αφορά στην αξιοποίηση, σε συνεργασία με τη ΓΑΙΟΣΕ, της έκτασης στο στρατόπεδο Γκόνου, η οποία διαθέτει το πλεονέκτημα σιδηροδρομικής σύνδεσης με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Η συγκεκριμένη αξιοποίηση, πάντως, συζητείται και δρομολογείται εδώ και μια δεκαετία τουλάχιστον, ενώ έχει υπάρξει σειρά μελετών αξιοποίησης, χωρίς όμως ουσιαστικό αποτέλεσμα μέχρι σήμερα.
Η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ, πάντως, μετά και τη χθεσινή ολοκλήρωση της μεταβίβασης του 51% του ΟΛΠ στη Cosco, θα επικεντρωθεί στο… Βορρά, αφού εκτός του ΟΛΘ, επιταχύνονται και οι διεργασίες για την αξιοποίηση της Εγνατίας Οδού, όπως έχει αναφέρει το Capital.gr.
Ν. Χρυσικόπουλος
ΣΧΟΛΙΑ
Το Daynight.gr σέβεται απόλυτα το δικαίωμα σας στην ελεύθερη γνώμη στο πλαίσιο πάντα ενός κόσμιου διαλόγου. Τα σχόλια που ακολουθούν εκφράζουν και απηχούν αποκλειστικά τον αναγνώστη/ρια και το Daynight.gr διατητηρεί το δικαίωμα να μην αναρτά ή/και να διαγράφει απρεπή, υβριστικά και διαφημιστικά σχόλια.