Διαφήμιση

ΑΠΟΨΕΙΣ

5 απλά κολπάκια για να τραβήξεις υπέροχες φωτογραφίες

Δημοσιεύτηκε

στις

[ss_social_share shape="rectangle" size="small"]
Διαφήμιση

*Γράφει ο Χρήστος Χαλκιαδάκης

Η κάθετη μείωση του κόστους της φωτογραφίας με την έλευση της εποχής της ψηφιακής φωτογραφικής μηχανής, αλλά και η καθιέρωση social media όπως το Instagram που επιτρέπουν στους χρήστες να μοιράζονται τις φωτογραφίες τους με όλον τον κόσμο (και να κρίνονται από αυτόν) έχει δημιουργήσει φανατικούς χομπίστες της φωτογραφίας. Άλλοι με DSLR, άλλοι με selfi-sticks, όλοι προσπαθούν να τραβήξουν την επόμενη φωτογραφία που θα ενθουσιάσει τους φίλους τους. Αν ανήκεις και εσύ σε αυτούς, σου αποκαλύπτουμε πέντε κολπάκια για να βγάλεις καλύτερες φωτογραφίες. Περισσότερα μπορείς να βρεις στο Bored Panda.

Ο κανόνας των τρίτων

Χωρίζεις νοητά το κάδρο σε εννέα ίσα τετράγωνα (3×3) – ορισμένες καινούργιες κάμερες διαθέτουν μάλιστα αυτή την επιλογή. Το θέμα σου -το βασικό στοιχείο στο οποίο θέλεις να εστιάσεις- πρέπει να βρίσκεται στο σημείο που τέμνονται οι γραμμές. Έτσι εξασφαλίζεις μία πιο δυνατή σύνθεση. Για παράδειγμα, στη φωτο που βλέπεις, ο φωτογράφος έχει τοποθετήσει τον ορίζοντα στη χαμηλότερη οριζόντια γραμμή (στο 1/3), ενώ τα μεγαλύτερα δέντρα βρίσκονται πάνω στην κάθετη γραμμή δεξιά. Η σύνθεση δεν θα ήταν τόσο δυνατή αν τα δέντρα βρίσκονταν στο κέντρο.

Κάδρο μέσα στο κάδρο

Μην ανησυχείς, δεν είναι “Inception”. Αυτή η τεχνική σου επιτρέπει να προσδώσεις μεγαλύτερο βάθος σε μία φωτογραφία. Σε αυτό μπορούν να σε βοηθήσουν παράθυρα, πόρτες, αψίδες, ή ακόμα και μεγάλια κλαδιά δέντρων. Άλλωστε, το «κάδρο» δεν χρειάζεται να περιβάλλει ολόκληρη τη σκηνή για να έχει αποτέλεσμα. Στο παράδειγμα που βλέπεις, ο φωτογράφος χρησιμοποίησε την αψίδα για να δημιουργήσει ένα κάδρο για τη Βασιλική του Αγίου Μάρκου και το Καμπαναριό που δεσπόζουν στην άλλη άκρη της πλατείας.

Γέμισε το κάδρο

Αυτή η τεχνική κάνει τον θεατή να εστιάζει στο θέμα σου χωρίς να του αποσπάται η προσοχή από άλλα στοιχεία. Επίσης του επιτρέπει να δει λεπτομέρειες του θέματος που δεν θα ήταν διακριτές αν αυτό είχε φωτογραφηθεί από μεγαλύτερη απόσταση. Αυτή η τεχνική σημαίνει επίσης ότι μπορείς να αφήσεις έξω από τη φωτογραφία ακόμα και ένα τμήμα του ίδιου σου του θέματος. Στη φωτογραφία του παραδείγματος, ο φωτογράφος εστιάζει στο πρόσωπο του λιονταριού, κόβοντας παράλληλα τμήματα από την άκρη του κεφαλιού και τη χαίτη του. Αυτό επιτρέπει στον θεατή να εστιάσει σε λεπτομέρειες όπως στα μάτια ή την υψή της γούνας του. Παράλληλα, ο φωτογράφος τηρεί τον κανόνα των τρίτων (τα μάτια του λιονταριού βρίσκονται εκεί που τέμνονται οι κάθετες με τις πάνω οριζόντιες γραμμές).

Γραμμές, γραμμές, γραμμές

Οι γραμμές μπορούν να καθοδηγήσουν τον θεατή προς το θέμα που έχεις εστιάσει. Μονοπάτια, δρόμοι, τοίχοι, ακόμα και ψηφιδωτά μπορούν να χρησιμοποιηθούν για ένα καλύτερο αποτέλεσμα. Στη φωτογραφία του παραδείγματος ο φωτογράφος χρησιμοποιεί τις γραμμές που σχηματίζονται στο πεζοδρόμιο, οι οποίες οδηγούν το μάτι στον Πύργο του Άιφελ που βρίσκεται στο βάθος.

Άφησε χώρο

Αν φωτογραφίζεις ένα αντικείμενο που κινείται, πρέπει να αφήσεις περισσότερο χώρο προς την πλευρά που κινείται, παρά στον χώρο πίσω από αυτό. Αυτό υποδεικνύει ότι υπάρχει χώρος για το αντικείμενο να κινηθεί μέσα στο κάδρο (μία σαφώς νοητική διαδικασία). Ας δούμε το παράδειγμα. Το πλοίο βρίσκεται στα αριστερά του κάδρου, κινούμενο από αριστερά προς τα δεξιά. Έχοντας εφαρμόσει αυτόν τον κανόνα, είναι σαν να μπορούμε να φανταστούμε την κίνηση του πλοίου πάνω στη φωτογραφία. Επίσης, έχουμε μία υποσυνείδητη τάση να κοιτάμε μπροστά, προς την κατεύθυνση που πρόκειται να κινηθεί το αντικείμενο.

Πάρε λοιπόν τη φωτογραφική σου ή το κινητό σου και άρχισε εξάσκηση. Άλλωστε η Κρήτη έχει τόσο ωραία θέματα!

Διαφήμιση
Διαφήμιση

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΣΧΟΛΙΑ

Το Daynight.gr σέβεται απόλυτα το δικαίωμα σας στην ελεύθερη γνώμη στο πλαίσιο πάντα ενός κόσμιου διαλόγου. Τα σχόλια που ακολουθούν εκφράζουν και απηχούν αποκλειστικά τον αναγνώστη/ρια και το Daynight.gr διατητηρεί το δικαίωμα να μην αναρτά ή/και να διαγράφει απρεπή, υβριστικά και διαφημιστικά σχόλια.

[gs-fb-comments]