Νέο τοπίο στην αγορά αυτοκινήτου διαμορφώνεται μετά την κατάργηση του μέτρου της απόσυρσης και της αλλαγής στον τρόπο υπολογισμού των τελών ταξινόμησης.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Ημερησία, για τον καθορισμό του συντελεστή τελών ταξινόμησης συνυπολογίζονται και οι ρύποι. Με τις νέες ρυθμίσεις προβλέπεται απομείωση των συντελεστών κατά 5% για ρύπους έως 100 γρ./χλμ. και αυξήσεις από 10% έως 60% για ρύπους από 121 γρ./χλμ. και άνω.
Κριτήρια δηλαδή θα είναι η λιανική τιμή προ φόρων, αλλά και οι εκπομπές ρύπων και όχι ο κυβισμός του κινητήρα όπως ίσχυε.
Σύμφωνα με τα καινούρια δεδομένα, ευνοϊκότερη θα είναι η φορολόγηση των τελών ταξινόμησης για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, με προδιαγραφές ρύπων Euro5 (δεν ισχύουν επιβαρύνσεις). Αμετάβλητο παραμένει το ισχύον καθεστώς στα πιο ρυπογόνα (Euro 4 και παλαιότερα).
Με βάση τα παραπάνω οι τελικοί συντελεστές των τελών ταξινόμησης διαμορφώνονται ως εξής:
Για Ι.Χ. φορολογητέας αξίας έως 14.000 ευρώ ο συντελεστής είναι στο 3,8% (532 ευρώ) για αυτοκίνητα με εκπομπές ρύπων έως 100 γρ./χλμ., 4% (560 ευρώ) για ρύπους 101-120 γρ./χλμ., 4,4% (616 ευρώ) για ρύπους 121-140 γρ./χλμ.
Για Ι.Χ. φορολογητέας αξίας από 14.001-17.000 συντελεστής από 7,60% έως 16% (τέλη από 1.064 έως 2.720 ευρώ).
Για Ι.Χ. φορολογητέας αξίας 17.001-20.000 ευρώ συντελεστής από 15,2% έως 32% (τέλη από 2.584 έως 6.400 ευρώ).Για Ι.Χ. φορολογητέας αξίας 20.001-25.000 ευρώ συντελεστής 22,8% έως 48% (τέλη από 4.520 έως 12.000).
Για Ι.Χ. φορολογητέας αξίας 25.001 ευρώ (και άνω) συντελεστής από 30,4% έως 64%.( τέλη από 7.600 έως 16.000 ευρώ).
Μετά τις αλλαγές στο φορολογικό καθεστώς, τα αυτοκίνητα με αξία λιανικής προ φόρων έως 14.000 ευρώ και με μικρούς οικονομικούς κινητήρες είναι εκείνα που ευνοούνται, καθώς τα τέλη ταξινόμησης είναι μικρότερα ακόμη και από το καθεστώς της απόσυρσης. Πρόκειται για τα αυτοκίνητα πόλης με κινητήρες έως 1.200 κ.εκ. και τιμές πώλησης έως 14.000 ευρώ.
Οι επιβαρύνσεις ξεκινούν στην αμέσως επόμενη κατηγορία, σε φορολογητέες αξίες από 14.001 έως 17.000 ευρώ, όπου τα τέλη ταξινόμησης ξεκινούν από τα 1.064 και φθάνουν κατ΄ ελάχιστο τα 2.720 ευρώ, καθώς δύναται να αυξηθούν πολύ περισσότερο εάν οι κινητήρες εκπέμπουν άνω των 120 γραμμαρίων CO2, ενώ ένα επιπλέον αξεσουάρ (π.χ. ηλιοροφή) μπορεί να απογειώσει το κόστος με την αλλαγή της κλίμακας.
Πρόκειται για την κατηγορία των μικρομεσαίων με κινητήρες από 1.200 έως 1.600 κ.εκ. και αξίες λιανικής από 15.000 ευρώ έως 20.000 ευρώ.
Στην επόμενη κατηγορία που επιβάλλεται τέλος ταξινόμησης 16% και αφορά αυτοκίνητα με αξίες λιανικής προ φόρων από 17.001 έως 20.000 ευρώ, υπάρχουν αυξήσεις στις τιμές λιανικής με μια διακύμανση από 1.500 έως και πάνω από 2.000 ευρώ. Πρόκειται για τις περιπτώσεις ΙΧ με τιμές λιανικής άνω των 20.000 ευρώ.
Από εκεί και πάνω (αξίες προ φόρων άνω των 20.001 ευρώ) υπάρχουν αυξήσεις πάνω από 3.000 ευρώ σε σχέση με τις τιμές της απόσυρσης, ενώ από 7.000 ευρώ και άνω είναι η επιβάρυνση στην κατηγορία των ΙΧ με αξία λιανικής προ φόρων 25.001 ευρώ.