Χωρίς κατηγορία
Οι επτά βασικοί λόγοι για τους οποίους παχαίνουν οι άνθρωποι στη… Δύση
Νέα έρευνα του αμερικανικού Κέντρου Ελέγχου και Πρόληψης ασθενειών αποκαλύπτει τις 7 αιτίες που το βάρος των ανθρώπων έχει αυξηθεί ραγδαία μέσα σε λιγότερο από 20 χρόνια.
Στη διαιτολογία υπάρχει ένας μύθος, που κάποτε αγγίζει τα όρια του ρατσισμού, για το “αμερικανικό πάχος”. Ωστόσο, σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες και δημοσιεύματα, ο μύθος, έχει ρίζες στην αλήθεια, καθώς κατά τη διάρκεια των προηγούμενων δεκαετιών, οι Αμερικανοί έβαλαν βάρος, πολύ περισσότερα κιλά συγκριτικά με τα προηγούμενα χρόνια, επηρεάζοντας από το μέγεθος ρούχων του μέσου Αμερικανού μέχρι το μέγεθος κρεβατιών και πολυθρόνων…
Σύμφωνα με την πιο πρόσφατη έρευνα του Κέντρου Ελέγχου και Πρόληψης Ασθενειών, ο μέσος Αμερικανός άντρας αυτή τη στιγμή ζυγίζει γύρω στα 88,9 κιλά – και με ύψος γύρω στο 1,75 -, δηλαδή είναι πιο βαρύς κατά 7,7 κιλά σε σχέση με την προηγούμενη 20ετία. Αντιστοίχως, η μέση Αμερικανίδα ζυγίζει 76,6 κιλά – με ύψος γύρω στο 1,60. Ειδικά, για τις γυναίκες, μέσα στα χρόνια η αύξηση βάρους υπήρξε ραγδαία, αν σκεφτεί κανείς ότι το 1994 η ίδια γυναίκα θα ζύγιζε λιγότερο από 68 κιλά.
Βάσει της ίδιας έρευνας και πέρα από το ότι μοιάζει να έγινε πανεύκολο να πάρει κανείς εύκολα βάρος μέσα στα χρόνια, υπάρχουν 7 βασικές αιτίες για τις οποίες ο κόσμος παχαίνει, με γρήγορους ρυθμούς και με τρόπο που βάζει σε κίνδυνο για σοβαρές χρόνιες καρδιαγγειακές παθήσεις, αιτίες που φυσικά δεν ευνοούνται μόνο στην Αμερική. Κάποιες από αυτές τις αιτίες, αν όχι όλες, ίσως μας θυμίσουν τις δικές μας διατροφικές συνήθειες και τα “δολώματα” μέσω των οποίων τα τρόφιμα έχουν αποκτήσει τον έλεγχο της ζωής, του σωματικού μας βάρους, της φυσικής μας κατάστασης και κυρίως της υγείας μας.
1. Ο κόσμος τρώει έξω
Και τρώει πολύ. Η μελέτη είναι ξεκάθαρη αναφορικά με τις πρόσφατες διατροφικές συνήθειες των Αμερικανών. Μαγειρεύουν λιγότερο τώρα πια και τρώνε περισσότερο έξω. Μόνο το 2015 οι Αμερικανοί ξόδεψαν περισσότερα για να φάνε σε κάποιο εστιατόριο ή ταχυφαγείο και πολύ λιγότερα για να αγοράσουν λαχανικά, είδη μπακαλικής φρούτα. Φυσικά και υπάρχουν εστιατόρια με υγιεινή κουζίνα. Ωστόσο, οι επιστήμονες επιμένουν ότι τρώγοντας έξω, οι άνθρωποι λαμβάνουν από 20% έως 40% περισσότερες θερμίδες.
2. Οι μερίδες των φαγητών είναι πλέον τεράστιες
Είναι γεγονός ότι οι μερίδες των εστιατορίων εκτός από πιο ακριβές είναι και πιο μεγάλες (και πιο πλούσιες) από ποτέ. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στην έρευνα, ένα τυπικό πιάτο σε εστιατόριο του σήμερα είναι 4 φορές μεγαλύτερο από ένα τυπικό πιάτο του ’50. Και φυσικά, αυτές οι τεράστιες μερίδες είναι επιπλέον θερμίδες. Για την ακρίβεια, τόσες θερμίδες, όσες θα προσλαμβάναμε, αν τρώγαμε ένα έξτρα σπέσιαλ σάντουιτς σε καθημερινή βάση επί ένα χρόνο. Ακόμη πιο συγκεκριμένα; Το 1970 αν οι ημερήσιες θερμίδες ήταν 2.109, το 2010 αυξήθηκαν στις 2.568. 18.8.2016 Η Βρετανία βάζει φόρο στα αναψυκτικά με πρόσθετη ζάχαρη για να καταπολεμήσει την παιδική παχυσαρκία
3. Και τα αναψυκτικά που καταναλώνονται πάρα πολλά
Και παρά πολύ γλυκά. Τα αποτελέσματα της έρευνας – και σοβαρά οικονομικά στοιχεία – αποδεικνύουν ότι οι Αμερικανοί είναι πρωταθλητές στην κατανάλωση αναψυκτικών και παγκόσμιοι ηγέτες στην αγορά αυτή. Φυσικά, κατέχουν θλιβερές πρωτιές στα ποσοστά παχυσαρκίας, ενήλικης και παιδικής, στην εμφάνιση διαβήτη τύπου 2, καθώς και σε μια σειρά σοβαρών οδοντικών προβλημάτων. από πολύ μικρή ηλικία.
4. Η υγιεινή διατροφή κοστίζει ακριβά
Ακόμη κι αν υποθέσουμε ότι υπάρχει κόσμος με σιδερένια πειθαρχία και καμία διάθεση να υποκύψει στο junk food, ο ίδιος αυτός κόσμος μπορεί να μην έχει την οικονομική άνεση να επιλέξει υγιεινές τροφές, που συνήθως κοστίζουν ακριβότερα από ένα μπέργκερ για παράδειγμα. Το γράφημα εξηγεί γιατί οι Αμερικανοί προτιμούν με λιγότερα δολάρια να χορτάσουν την πείνα τους, έστω και με περισσότερες θερμίδες, παρά να επιλέξουν σαφώς πιο κοστοβόρες τροφές, κι ας είναι πιο υγιεινές.
5. Τα λαχανικά που γνωρίζουμε είναι πατάτες και ντομάτες
Μόνο μέσα στο 2013 και σύμφωνα με στοιχεία του αμερικανικού υπουργείου γεωργίας, οι πατάτες και οι ντομάτες ήταν το ήμισυ της αγροτικής παραγωγής της χώρας. Είναι τα πιο φθηνά και προσβάσιμα λαχανικά που γνωρίζει ο κόσμος. Είναι όμως κι αυτά που μαγειρεύονται με το περισσότερο αλάτι ή ζάχαρη και συνοδεύονται συνήθως απ’ όλα εκείνα τα γεμάτα λίπος απαγορευμένα για τη σωστή διατροφή πιάτα: ζυμαρικά, μπέικον, κ.λπ.
6. Τα περισσότερα γεύματα (μας), θυμίζουν επιδόρπιο
Και είναι. Το γνωστό αμερικανικό πρωινό – διάσημο σε όλο τον κόσμο – δεν είναι τίποτα περισσότερα από ένα γιγάντιο γεύμα που μοιάζει πολύ με επιδόρπιο. Όλη αυτή η ζάχαρη, τα παραδοσιακά, τα cupcakes, οι επεξεργασμένοι χυμοί (με άλλη τόση ζάχαρη), είναι μία θερμιδική βόμβα που πυροδοτείται από νωρίς το πρωί. Από το 1977 έως το 2010, οι επιπλέον θερμίδες αυτού του γιγάντιου πρωινού, με όλες τις διατροφικές προσθήκες και τις εξελίξεις στο food styling διακυμάνθηκαν από τις 228 στις 300.
7. Οι διαφημίσεις τροφίμων δεν βοηθούν
Η τέχνη της διαφήμισης ευθύνεται για μεγάλο ποσοστό της παγκόσμιας αύξησης βάρους του πληθυσμού. Ο δελεαστικός τρόπος με τον οποίο παρουσιάζονται φαγητά και γλυκά, μέσα από διαφημιστικές καταχωρήσεις, εκπομπές φαγητού και οδοιπορικά γεύσης, ευθύνονται για την αλλαγή του τρόπου με το οποίο αντιμετωπίζουμε το φαγητό, περισσότερο ως ψυχαγωγία, παρά ως μέσο συντήρησης του οργανισμού μας. Σύμφωνα με τη Jennifer Harris, διευθύντρια μάρκετινγκ του Rudd Center, εδώ και χρόνια ασκούνται σοβαρές πιέσεις από τους οργανισμούς υγείας προς τις εταιρείες τροφίμων και προκειμένου να συμπεριφέρονται με υπευθυνότητα, ειδικά σε διαφημίσεις τροφίμων που απευθύνονται σε παιδιά. “Η ζάχαρη στα δημητριακών των παιδιών έχει μειωθεί από τα 12-13 γραμμάρια στα 9-10. Ωστόσο, η βιομηχανία δημητριακών για παιδιά εξακολουθεί να απευθύνεται στους γονείς, όχι στα παιδιά. Και ενώ είναι γνωστό το πόσο η διαφήμιση επηρεάζει τις επιλογές τους. Όλα αυτά τα συζητάμε τώρα”, εξηγεί η Harris.
Με στοιχεία από το Vox.com
Πηγή: lifo.gr
ΣΧΟΛΙΑ
Το Daynight.gr σέβεται απόλυτα το δικαίωμα σας στην ελεύθερη γνώμη στο πλαίσιο πάντα ενός κόσμιου διαλόγου. Τα σχόλια που ακολουθούν εκφράζουν και απηχούν αποκλειστικά τον αναγνώστη/ρια και το Daynight.gr διατητηρεί το δικαίωμα να μην αναρτά ή/και να διαγράφει απρεπή, υβριστικά και διαφημιστικά σχόλια.